Maxie skrev 2012-10-30 08:16:47 följande:
Hur blev er första mens efter skrapning? Jag fick min i lördags, 27/10, skrapningen var 17/9. Normalt till igårkväll då jag fick sjukt ont, kunde inte röra mig och trodde jag skulle både kräkas och få diarré, som en kombination av extrem mensvärk och magsjuka. Tog en voltaren och efter nån timme lugnade sig smärtan men illamåendet satt kvar när jag vaknade imorse. Ingen smärta tack och lov. Men hänger det ihop med molan eller bara olycklig tillfällighet? När det var som värst igår önskade jag mig en ambulans och inläggning med nedsövning.
Blodprov förra måndagen, har inte hört nåt värde, de hör av sig om det inte ser bra ut. Nån med liknande eller andra erfarenheter? Hade det varit nåt riktigt illa borde väl smärtan inte ha försvunnit?

Hm, inget jag känner igen. Nu kommer jag knappt ihåg hur det var i februari när jag skrapades, men det kan ju göra ont ett tag efter. Om det fortsätter så tycker jag du ska ringa och höra så det inte är någon infektion eller liknande. Hoppas det är vanlig mens och att allt ser bra ut för dig. Vad olika det verkar vara med allas prover, mina skickas som akuta så min läkare ringer samma dag med besked oavsett resultat. Har de inte sagt hur de ska meddela dig och ungefär hur lång tid efter?
Jag har två prover kvar nu, ett i december och ett i februari, sedan jäklar kör vi igen! Jag längtar så otroligt mycket och hade hoppats vi skulle kunna starta lite tidigare, men det är såklart bäst att vänta tills det gått ett helt år.