Inlägg från: Kulta17 |Visa alla inlägg
  • Kulta17

Löpartråden 13

Shitzu skrev 2010-08-03 22:34:23 följande:
    härligt att läsa vad långt ni springer. Jag som nybörjare är så sugen på en sån bra kondition!
    Jag har jättelätt för att överträna vilket kom nu igen här om dan.. gud va svårt jag ska ha för att ta det lugnt och öka längden lugnare... ok ok ok nu är jag fokuserad och vet vad jag ska göra =)

Precis som jag! Visst är det svårt! Man vill och gör för mycket och sedan blir det liksom stopp!

Denna gången har det gått bättre för mig att öka sakta. Har varierat mellan 5 - 7 km och sedan ett par 10 km lopp. Sprang även 3 km så fort jag kunde ett par ggr när vi var på semester. Faktiskt bra för sedan kändes den vanliga takten mer OK (gillar ej intervall). Kommit på att om jag springer längre måste jag springa mer sällan. Kortare gåtr oftare = mer som jag vill.

MEN nu plågar min axel mig! Spänt mit vid 1 milen + sovit fel Har nu provat det mesta känns det som men det släpper inte i första taget!

Tips någon???

• Kulta17
    Gaby 01 skrev 2010-08-04 13:29:34 följande:
    Vila Det tråkigaste svaret man kan få, men tyvärr ibland kan det nog vara det enda som fungerar långsiktigt. Jag kan oxå ibland få riktigt vidrigt ont i axeln när jag springer, men jag har ingen skada, utan det blir mer som outhärdlig håll. Men då tar jag någon vass sten och borrar in tummen i den riktigt hårt så släpper smärtan i axeln efter ett tag. Varför vet jag inte, men det kanske är psykologiskt att man får ont någon annanstans. Prova i allafall och se.
    Det kommer då och då. Har fått tid hos en kiroprator. Ska vila tills dess (tro jag...) Det jar sökt mig idag. Har provat det mesta som man själv kan göra. Suck! Blir jobbigt i natt!
  • Kulta17

Axeln är liiite bättre. Skippade kiropraktor idag då jag fått tag på min suveräne massor/zonterapeut (hon kör med spikmatta, koppar,öronakupunktur mm).

Funderar på att test 5 km imorgon och se hur det känns i axeln - mega mycket stretch efter dock!

• Kulta17

Sprang ca 3 km idag. Vågade inte mer med tanke på axeln. Men det har inte blivit sämre i alla fall! Sova däremot är sämre. Allt stilla liggande tar nog 3 km imorgon också så axeln får röra sig lite - i lugn takt.

Isord: Jag springer själv numera (mannen måste ju vara hemma med dottern och vi sprang ihop innan) men om jag hade sprungit hade jag nog pratat en del Men då hade jag nog fått springa långsammare elle rinte!? Vet ju inte. Mannen däremot bara grymatade till svar när jag kom med kommentarer dåp vi sprang ihop så det var ju inte lönt att prata med honom!

Jag har ingen MP3 men funderar på att investera i en. Men det verkar så krångligt med nedladdning och få in låtarna i MP3:en. Känner mig mossig som skriver det, men jag vet faktsikt inte hur man gör!

• Kulta17

Vad har ni för lurar till MP3? Jag har ett par man sticker in i öronen till mobilen, men gillar inte dem då de blir som öronproppar (dvs att det blir som lock för öronen).

Tips för bättre lurar? Som inte trillar av när man springer. Har små öron.

• Kulta17
    isold2003 skrev 2010-08-08 16:34:27 följande:
    Jag lät maken lägga in låtarna på mp3n och jag har haft samma musik där sedan dess, förra sommaren Skäms  Inget tekniskt geni här inte Jag har ett par suveräna lurar från Sennheiser som har bygel och är gjorda för sport så de tål både svett och regn Typ som de i länken men jag har en äldre årsmodell. Sitter jättebra. www.sennheiser.com/sennheiser/home_en.nsf/roo...
    Var köpte du dom?
  • Kulta17
    Waimea skrev 2010-08-08 22:15:32 följande:
    Kulta: Skrutt med axeln, hördu, jag hoppas det ger med sig.
    Massage idag

Bet av min ena tand igår... ja ja det går att jogga i alla fall!
  • Kulta17

Har börjat jobba idag och chefen har beslutat att kommande läsår ska gå i friskvårdens tecken. Vi ska ha poängjakt på motion + en utmaning. Utmaningen innebär att man ska delta i tre lopp (oktober, maj och juni). De två först aär mellan 5 - 12 km (man väljer själv) och det sista är Nya Broloppet här i Malmö dvs en halvmara!! Om vi tar utmaningen får vi gratis hälsoundersökning nu innan och sedan efter (juni). Så det får man väl hoppa på!!

Svar på tråden Löpartråden 13