Inlägg från: Kulta17 |Visa alla inlägg
  • Kulta17

Löpartråden 13

moe: din runkeeper blir rätt kul om man läser fel (sorry trött) hihi

• Kulta17

Nu bara måste det bli nya skor. Har fortfarande ont och det känns inte kul att sticka ut och springa om man vet att man får ont efteråt! Vill så gärna springa 7 km igen (och kanske mer i lugn takt)

• Kulta17

Sprang 5 km i morse och som ett brev på posten har jag ont i hålfoten igen! kunde inte vänta på nya skor så där fick jag. Blir nya skor innan nästa pass - det måste bara vara det som gör att jag får ont.

• Kulta17
    isold2003 skrev 2010-06-27 18:29:34 följande:
    Kulta, vad trist att det inte ger sig Hoppas att det blir bättre med nya skor. Något du kan göra i väntan på skorna är att träna upp de små musklerna i foten genom att ta dig fram enbart med hjälp av tårna, dra dig framåt liksom. Det går grymt långsamt så någon meter åt gången brukar vara ´vad man står ut med. Det kan hjälpa lite i längden iaf.
    Tack för tipset. Ska prova genast
  • Kulta17

Idag har jag köpt nya skor får se om det blir bättre i hålfoten nu. HOPPAS!

• Kulta17

Sprang ca 5,4 km imorse. Skon kändes mycket bra hoppas det blir bättre i hålfoten nu!

• Kulta17

Sprang 7 km i morse. Hade satt klockan på minimi fart 5.50 min/km. Trodde jag sprang rätt jämt efter som jag brukar ha en medelfart på 5.30 - 5.40 men så var det inte då klockan pep då och då! Jag tjuvkikade på klockan när det kändes riktigt bra och var jag nere på 5.22 min /km så man får nog säga att jag skiftar fart!. Ja ja. Det blev i alla fall 7 km på 38.51 = 5. 33 min / km (om jag räknat rätt)

Grattis Waimea

• Kulta17

Herregud vad tungt det var idag! Skulle springa 7 km men kroppen pallade inte, om det var värmen redan 7.30 på morgonen eller det att jag sprang 7 km snabbt häromdagen eller att jag hade mens som gjorde att det blev så vet jag inte. Knäet gav sig till känna också (haft mycket knäproblem när jag var yngre). Nu sprang jag i alla fall 5 km. Var inte ett dugg flåstrött efteråt då jag tog det lugnt men kroppen orkde inte mer siktar på 7 km på söndag!

Här är det just nu sjukt varmt och klockan är 7 på kvällen. Redan imorse kl 7 var det egentligen för varmt att springa (bor vid havet i Malmö). Nästan så man saknar "den vanliga svenska sommaren" = lite mer molningt!!

• Kulta17

Vad dricker ni nu när det är så varmt? Det känns som det inte räcker med att fylla på vatten efter en löprunda, och jag vill inte dricka en massa energidrycker.

Idag kändeskroppen bättre. Kände inget efter de 5 km häromdagen och var sugen på att springa längre. Det blev 8 km trots värme. Och det på 46:39 när jag tog det rätt lugnt. Mitt mål är att hålla mig under 6 km / km för då blir ju det 1 mil på en timme. Nöjd

Är det fler än jag som får ont i axlarna när de joggar. Jag får verkligen stretcha dom för att inte få värk (har trillat av en häst för ca 15 år sedan och den ena sidan gör sig påmind annars).

Ta det lugnt där ute i värmen

• Kulta17
    reb80 skrev 2010-07-13 21:43:50 följande:
    Jag har fått ont i höger ben. Börjar vid rumpan och känns som om det strålar ner mot baksidan av låret.
    Känns skönare när man strechar ut benet.

Om jag går så känns det inte alls utan går bra.
    Men när jag skulle försöka springa igår så gör det ont och så känner jag mig som en gammal tant.
    Sprang jag med höga knän så gick det bra, men går ju inte att springa så hela tiden.
    Lika när jag vart lite varmare så gick det över.

Vad kan jag ha gjort?
    Har ni några tips och ideér? 
    Så hade jag det efter gravidteten mycket. Som du skrev blev det bättre med strech. Man får strecha även de dagar man inte motionerar. Har du provat "pigeon pose" en yoga position? Super bra att strecha allt som har med rumpa och lår att göra tycker jag. Många yoga positioner är bra strecher. Ska se om jag hittar den på nätet till dig.

Sprang 8,77 km imorse. Men usch så varmt det är redan kl 8 på morgonen!
Svar på tråden Löpartråden 13