Löpartråden 13
moe: din runkeeper blir rätt kul om man läser fel
(sorry trött) hihi
moe: din runkeeper blir rätt kul om man läser fel
(sorry trött) hihi
Nu bara måste det bli nya skor. Har fortfarande ont och det känns inte kul att sticka ut och springa om man vet att man får ont efteråt! Vill så gärna springa 7 km igen (och kanske mer i lugn takt)
Sprang 5 km i morse och som ett brev på posten har jag ont i hålfoten igen!
kunde inte vänta på nya skor så där fick jag. Blir nya skor innan nästa pass - det måste bara vara det som gör att jag får ont.
Idag har jag köpt nya skor
får se om det blir bättre i hålfoten nu. HOPPAS!
Sprang ca 5,4 km imorse. Skon kändes mycket bra
hoppas det blir bättre i hålfoten nu!
Sprang 7 km i morse. Hade satt klockan på minimi fart 5.50 min/km. Trodde jag sprang rätt jämt efter som jag brukar ha en medelfart på 5.30 - 5.40 men så var det inte då klockan pep då och då! Jag tjuvkikade på klockan när det kändes riktigt bra och var jag nere på 5.22 min /km så man får nog säga att jag skiftar fart!. Ja ja. Det blev i alla fall 7 km på 38.51 = 5. 33 min / km (om jag räknat rätt)
Grattis Waimea
Herregud vad tungt det var idag! Skulle springa 7 km men kroppen pallade inte, om det var värmen redan 7.30 på morgonen eller det att jag sprang 7 km snabbt häromdagen eller att jag hade mens som gjorde att det blev så vet jag inte. Knäet gav sig till känna också (haft mycket knäproblem när jag var yngre). Nu sprang jag i alla fall 5 km. Var inte ett dugg flåstrött efteråt då jag tog det lugnt men kroppen orkde inte mer
siktar på 7 km på söndag!
Här är det just nu sjukt varmt och klockan är 7 på kvällen. Redan imorse kl 7 var det egentligen för varmt att springa (bor vid havet i Malmö). Nästan så man saknar "den vanliga svenska sommaren" = lite mer molningt!!
Vad dricker ni nu när det är så varmt? Det känns som det inte räcker med att fylla på vatten efter en löprunda, och jag vill inte dricka en massa energidrycker.
Idag kändeskroppen bättre. Kände inget efter de 5 km häromdagen och var sugen på att springa längre. Det blev 8 km trots värme. Och det på 46:39 när jag tog det rätt lugnt. Mitt mål är att hålla mig under 6 km / km för då blir ju det 1 mil på en timme. Nöjd
Är det fler än jag som får ont i axlarna när de joggar. Jag får verkligen stretcha dom för att inte få värk (har trillat av en häst för ca 15 år sedan och den ena sidan gör sig påmind annars).
Ta det lugnt där ute i värmen