• passau

Halva reapriset!!! del 2

Nu kör vi igång del 2!

Nu räknar vi ner och ger tips på när det borde dra ihop sig till att vässa armbågarna och ge sig ut, helst innan alla andra!

Kappahl, Lindex, HM, OBS/COOP, och alla andra märken är välkomna!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-01-02 08:08
    Har gjort en hemsida med alla tidigare reor...
    Halvareapriset.blogspot.se
  • Svar på tråden Halva reapriset!!! del 2
  • Flickmamma
    LindaPalm skrev 2011-01-15 12:27:20 följande:
    Jag fick köpa 110 till min dotter iår o hon var runt en 93cm förra året. 110 är lire srort men inte för stort.
    Min något runda  4åring är 102 cm och har det mesta i stl 104, nu fick hon en del kläder i julklapp i stl 110 men det får jag vika upp i ärmarna. 110 låter väl stort till någon som var 93 cm förra året.
  • aglili
    LindaPalm skrev 2011-01-15 12:27:20 följande:
    Jag fick köpa 110 till min dotter iår o hon var runt en 93cm förra året. 110 är lire srort men inte för stort.
    Som sagt, detär ju en chansning. Men mina andra två barn har hittills bara ändrat 1-2 storlekar från ett år till nästa. Så jag hoppas lillasyster växer likt storasyskonen
  • ZZ12

Ngn som har hört något om Cubus...?
    Kommer det ngn halva-rea-priset där?  Brukar de ha det?? 

• Ekorrfamiljen
    ZZ12 skrev 2011-01-15 17:31:38 följande:
    Ngn som har hört något om Cubus...?
    Kommer det ngn halva-rea-priset där?  Brukar de ha det?? 
    De brukar ha halva priset på halva priset!! Har fyndat mycket fint till barnen där, bland annat några lurv-jackor för under 50:-/styck. Hittade även muddbyxor till barnen för 30:- och mycket annat kul. Jag vet inte om de har någon rea på gång exakt nu däremot.
    Flickmamma skrev 2011-01-15 12:46:12 följande:
    Min något runda  4åring är 102 cm och har det mesta i stl 104, nu fick hon en del kläder i julklapp i stl 110 men det får jag vika upp i ärmarna. 110 låter väl stort till någon som var 93 cm förra året.
    Min kille som är 4,5 år är runt 105 cm lång och nu sneglar jag på 110 och uppåt, gärna 110/116 (dubbelstorlek alltså) för allt i 104 är för kort i både ärmar och midja på honom och han är inte kraftigt byggd precis. Han väger 16,3 kg.
    Fem barn!? Det är ju .. typ Afrika!
  • TinaZ

Ska till Göteborg på fredag och shoppa. Ni som bor där får gärna rapportera om vilka ställen jag INTE får missa

• Trolletmilla
    TinaZ skrev 2011-01-15 18:31:43 följande:
    Ska till Göteborg på fredag och shoppa. Ni som bor där får gärna rapportera om vilka ställen jag INTE får missa
    Vi ska också dit på fredag och lördag fm, då vi ska gå på Robert Gustafsson på Rondo på em... Så jag vill gärna också veta vad man inte ska missa, då vi är där väldigt sällan......-05 sist......Heeeee
  • star67

jag köpte ett par vinter kängor ídag men viste inte vilken stl skulle jag tagit o så jag tog 25, 16 cm o hans fot är 14 cm frågade henne på kassa om de skulle passa till nästa säsong och hon sa jag men jag vet inte hur de brukar växa??
    har inte köpt tidigare så vet inte, hur brukar ni göra??

• Smultronhjärta
    star67 skrev 2011-01-15 20:53:27 följande:
    jag köpte ett par vinter kängor ídag men viste inte vilken stl skulle jag tagit o så jag tog 25, 16 cm o hans fot är 14 cm frågade henne på kassa om de skulle passa till nästa säsong och hon sa jag men jag vet inte hur de brukar växa??
    har inte köpt tidigare så vet inte, hur brukar ni göra??
    När en vintersko tas i bruk så ska den helst ha två cm tillgodo dvs om hans fot nu är 14 så blir den för liten till nästa säsong.
    ♥♥♥Max&Lova♥♥♥
  • star67
    Smultronhjärta skrev 2011-01-15 20:55:11 följande:
    När en vintersko tas i bruk så ska den helst ha två cm tillgodo dvs om hans fot nu är 14 så blir den för liten till nästa säsong.
    ja till nästa vinter blir 15 eller kanske 16 + att han har lite breda fotter !!!! kanske hon förstår mig inte!! ohhh Rynkar på näsanva jobbigt orkar inte byta de. får min man byta de denna gång.
Svar på tråden Halva reapriset!!! del 2