• Stinis 10

Januarimammor 2006 del 21

Här kommer fortsättningen på vår långkörare... Hoppas ni hänger med hit!!

Välkomna alla gamla bekanta och även nya om det skulle dyka upp nån sån!

ღ Julia 051206 ღ ღ Linus 080717 ღ
  • Svar på tråden Januarimammor 2006 del 21
  • Daggdroppen

Vill bara titta en en sväng och säga hej

Tråkigt att läsa om er som har problem med relationerna. Kul att läsa att det löst sig för dig Thez! Kanske det ger hopp till andra

Visst är det härligt att vi skriver här än, trots att det är fem år sedan tråden startades!!!

Har ni funderat på någon ny träff? Visserligen var jag ju inte med på förra och kommer nog inte på en eventuell ny träff men det skulle vara kul att läsa. Kanske till och med kul med ett nytt reportage?

(ja alltså det är ju inte tråkigt att läsa utan tråkigt att ni har problem... men det fattade ni säkert )

• Liljan77

5år å inte e jag en dag äldre *gömmer gråa hårstrån å rynkor* =0)

Vi har testat familjerådgivning i 2 omgångar,men J e inte mottaglig för sånt.
    Han ser inte sin del i problemen.Vet att de inte stämmer,men jag tycker allt att han till största delen skapar problemen.
    Kan/vill man inte kommunicera eller hålla överenskommelser,så skapar man ju problem.
    Tyvärr så har lillbus börjat förstått mer än vad jag önskat.Nu om kvällarna vill han att pappa ska åka hem till sig,för *mamma e glad när pappa inte e här*
    Å han tycker inte om när mamma å pappa pratar.
    Vad har vi gett honom för start i livet?

Nu e J ledig från tors-sön,så då tänker jag propsa på att farmorn tar jacob några timmar å då ska de redas ut...iaf en del.
    Vet inte varför men J pratar bara när jacob e närvarande.Tror de beror på att han vet att jag då inte visar hur arg jag egentligen e.Å så slipper han undan de *jobbiga*eftersom jacob snart börjar dra i någon av oss å vill hitta på nått.

• caesar

igår lämnade jag in skillsmässopapprerna (stavade säkert helt fel) till
    solna tingsrätt
    så nu hoppas jag att Jocke flyttar snart tillbaka till sin lägenhet som han har.
    Tjejen som bor där sa att hon flyttar ut innan månaden är slut.

vill bara att det ska gå fort och att man får vardagen att fungera igän för barnen.

Jag själv är så glad, lycklig att jag svävar på moln, ( känner mig så elak)
    att man känner så,

men det känner som jag har en plan och följer-

Nu måste jag fixa jobb så jag kan ha råd med att ha kvar lägenheten.'
    fär det vill Jocke och det käns skönt. för barnen är ju trygga, kompisar och nära till skola och dagis.

vill bara stutsa upp och ner har fått sån energi

• JFL

Igår sa jag upp mig på jobbet. JAg har verkligen mått så himla dåligt. Det var inte lätt att göra men chefen tog det ändå bra och han vill helst att jag jobbar kvar hos honom men jag sa att jag måste komma bort helt. Jag är iallafall välkommen tillbaka när jag vill. Så nu ska jag ge mig ut och leta efter jobb. Funderar på att byta branch helt faktiskt.

Ceasar: Hoppla det gick fort. Tråkigt att du känner att ni inte kan lösa det utan att ni måste dela på er. Vad sa Jocke när du ville skiljas?

• Liljan77

Caesar:Tråkigt att ni inte kunde få de att fungera.
    Samtidigt...va härligt att du känner de som du gör.
    Hoppas allt löser sig å blir till de bästa för er alla.

JFL:Får nästan skriva samma här.Tråkigt att du inte trivdes på jobbet,men va bra att du vågade ta steget å säga upp dig.
    Hoppas du hittar ett trivssamt jobb.
    Vad vill du jobba med?

Här e jag less på lägenheten,grannarna å strulet med J.
    Å min vikt.*mutter*

• JFL

Liljan: just nu tänkte jag jobba med äldre.
    Jag vill in i dagverksamheten och själsligt vårda de äldre. Jag känner att det finns så många som är så ensamna och behöver sällskap och hjälp om dagarna, sånt hemtjänsten och sköterskorna inte hinner med i sina jobb. Jag vill bara finnas där för de som vill ha hjälp med något.
    Kanske låter helt sinnessjukt men jag vill göra något humant, jag vill vara behövd och känna att jag kan göra en skillnad i en gammal människas ensamna liv.
    Visst finns det barn och handikappade som också behöver stöd, men jag tror att de får det de behöver, jag vill göra nått för de som glöms bort, för de som inte har någon som ser de om dagarna.
    Jag hoppas bara att det finns resurser för mig och att en arbetsgivare kan ge mig jobb.
    JAg vill inte fysiskt vårda, utan psykiskt  vårda genom att bara finnas där för de som behöver, förstår du, eller låter det sjukt? Jag har lite svårt att utrycka vad jag vill {#lang_emotions_undecided}

• caesar

ja just nu käns det så bra. vill bara få allt gjort fort så man kan få en fungerande vardag.

va tvungen fixa papprerna fort så jag kan söka bostadsbidrag annars har vi ingen chans att kunna behålla lägenheten. vill göra allt så vi bor kvar för barnen trivs i området, har kompisar och nära till skola.
    så det inte blir för stort ändrign.
    dom har kvar stabiliteten att dom bor kvar. bara att dom ska hitta ett nytt liv med Jocke. tror det kommer bli så bra.
    barnen käns gladare nu. jag kan älska och unna barnen på ett nytt vis läns det som.
    innan va jag ledsen arg och bitter. 
    nu blommar jag av lycka och årkar allt på ett annat sätt käns det som.
    jocke där emot är ledsen och så men det förstår jag.
    men tror det blir bäst för alla i långa loppet.
  • Thezz mamma till två
    JFL skrev 2010-05-13 18:31:15 följande:
    Liljan: just nu tänkte jag jobba med äldre.Jag vill in i dagverksamheten och själsligt vårda de äldre. Jag känner att det finns så många som är så ensamna och behöver sällskap och hjälp om dagarna, sånt hemtjänsten och sköterskorna inte hinner med i sina jobb. Jag vill bara finnas där för de som vill ha hjälp med något. Kanske låter helt sinnessjukt men jag vill göra något humant, jag vill vara behövd och känna att jag kan göra en skillnad i en gammal människas ensamna liv.Visst finns det barn och handikappade som också behöver stöd, men jag tror att de får det de behöver, jag vill göra nått för de som glöms bort, för de som inte har någon som ser de om dagarna. Jag hoppas bara att det finns resurser för mig och att en arbetsgivare kan ge mig jobb. JAg vill inte fysiskt vårda, utan psykiskt  vårda genom att bara finnas där för de som behöver, förstår du, eller låter det sjukt? Jag har lite svårt att utrycka vad jag vill
    Det som du kan söka är bl.a. "vanlig" dagvård där pensionärerna samlas och träffas. Hittar på saker som att baka, sy eller bara träffas och fika.
    Annars kan du söka som ledsagare inom hemtjänsten. Det innebär att man bokar in om någon t.ex. ska ut och gå eller göra något och inte har möjlighet att göra det själv.

Jobben är ju rätt svåra att få med tanke på att de flesta arbetsgivare inom vården vill ha vårdutbildad personal, men det kanske du har?
    ღ Matteus & Tilde ღ
  • JFL

Thezz: Tack vi får väl se hur det blir. Jag är inte utbildad, men det betyder inte att jag är sämre för set det så vi får se.

Vi har haft en fantastisk helg på landet. Jag insåg att jag inte uppdaterat bildgalleriet på länge så här kommer iallafall en nytagen bild på Alice <3

• Daggdroppen

Hej på er!

Tråkigt att höra om både relationer och arbeten som inte funkar Ledsen för er skull!!! Tyvärr har jag inga bra råd, men jag tycker ni är stronga kvinnor som försöker gå vidare {#lang_emotions_heart}

JFL: Nu är det länge sedan jag såg någon bom honild på dig, men jag har för mig att du ser ut som din dotter!!! Visst är ni rätt lika???

Själv har jag firat 30 år idag. OPch nej.ingen 30 årskris - än

Svar på tråden Januarimammor 2006 del 21