-
-
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
-
Men vad spännande! En karriärist/celeb i tråden, det trodde man väl aldrigbohusbebis skrev 2011-06-07 09:48:11 följande:frilansar lite åt magasin, har två reportage som strax publiceras i Moderna Hus och Moderna Hem inom kort (tror det var runt midsommar)... innan jag "hoppade" av yrkeslivet och blev livsnjutare (läs mångsysslare och mamma) så var jag chefredaktör för ett livsstilsmagasin... rätt utbrännande... så jag har liksom gjort mitt och försöker nu att bara göra "kul" saker... dessvärre tjänar man inte så mycket pengar på det, men man lever lite annorlunda istället...
Grattis till ditt nya liv -
passar fint, gillar ju inte att stressapassau skrev 2011-06-07 09:49:03 följande:du får komma till stugan när vi är klara!
då är allt rött/vitt/blått!
men d e nog några år kvar tills vi är klara -
*Spännande att höra vad ni gör/gjort*
Själv jobbar jag som köksbiträde i ett storkök (inte drömjobbet precis) men är i grunden utbildad
bagare/konditor.. (svårt att få jobb inom det) gick ut -96, så det är ju några år sen...
*drömmer om att kanske nån gång i framtiden öppna eget konditori*
-
själv drömmer jag nog om att bli keramiker... älskar muggar med känsla... eller kanske ett bokcafé där gästerna köper en kopp kaffe och sen får ta med sig koppen hem... och man kan sitta i sköna fåtöljer hela dagarna mitt bland böckerna... Vi kanske kunde slå oss ihopLeende skrev 2011-06-07 10:11:16 följande:*Spännande att höra vad ni gör/gjort*
Själv jobbar jag som köksbiträde i ett storkök (inte drömjobbet precis) men är i grunden utbildad
bagare/konditor.. (svårt att få jobb inom det) gick ut -96, så det är ju några år sen...
*drömmer om att kanske nån gång i framtiden öppna eget konditori* -
passau, fint det blev med glasen förresten! Och lugnare kanske... Tar med mig bilden som inspiration till vår lekstuga... som fortfarande inte en ens är färdigmålad... än mindre inredd....
-
Leende skrev 2011-06-07 08:24:39 följande:Godmorgon tråden!
Vad gör ni föresten på dagarna/ har för yrken/ är hemma? Förstår att några är mammalediga... *ni behöver inte svara om ni inte vill*
Själv är jag sjukskriven ni sissta tiden innan BF, har jobbig foglossning, men sköööönt att vara
hemma nu och förbereda sig iallafallHejsan!
Jag jobbar ungefär 60% som tandtekniker i vårat grannland (vi bor vid gränsen, så jag dagspendlar dit) och 40% på det "värsta" systembolaget i Sverige, nu har jag lite semester sen blir det havandeskapspenning och en bebis som kommer i augusti. När ska du ha din?
Tandtekniker är alltså det jag är utbildad till, gick ut skolan 2000, systembolaget har jag bara som ett litet på sidan om jobb, för att få upp till en heltids-tjänst, eftersom det inte finns nog med jobb åt mig där i Norge.
-
Se där... nu fick jag ju svar på min fråga... bara man läser lite bakåt. Jag är i vecka 29 nu, så jag har ju lite längre kvar då.Leende skrev 2011-06-06 20:37:13 följande:En till som är höggravid i värmen... Kul.... Förstår precis hur du känner dig
När har du BF då? Mitt BF är 15 juli, så är i vecka 35 nu
Var i Halmstad igår och hälsade på några kompisar som fick en son i måndags.. Kan inte fatta hur fort man glömmer att dom är så små... Det var ju ändå bara 4 år sen sist för mig.. Men åhhh vad gosigt det var att få träffa en nyfödd *Längtar*
* snart är en bugaboo cam i jeanstyg på väg hem på posten till mig* -
Bara jag som är fånig.. Jag tar inte ens värktabletter nu, fast jag faktiskt skulle behöva.Lindadjo skrev 2011-06-06 19:45:48 följande:
Men jag köpte ögondroppar och näs-spray som är gravidvänliga. Använde samma när jag ammade z när han var liten oxå. Så inte behöver man ju gå runt och snora och gråta hela tiden bara för att man är gravid.
-
Usch, jag skulle verkligen liiida om jag inte tog några läkemedel alls. Har ju sån halsbränna oxå, skulle inte kunna leva med den.Ekorrfamiljen skrev 2011-06-07 11:13:09 följande:Bara jag som är fånig.. Jag tar inte ens värktabletter nu, fast jag faktiskt skulle behöva.
-
Leende: Jag är arbetssökande nu, men borde kanske vara sjukskriven med mina fogar.
Egentligen är jag undersköterska och socionom, men uska funkar inte pga värken och soc.tjänsterna som ligger ute nu är bara halvårsvis och det funkar ju inte när jag ska vara f-ledig i sommar.
bohus: Åh, det är min dröm också, att ha ett café, helt opretentiöst och samtidigt ha något kreativt att pyssla med vid sidan av.
Kavat: Jag gillar våra deckardrottningar Anna Jansson, Camilla Läckberg, Viveca Sten och Mari Jungstedt. Liza Marklund har blivit bättre med åren också. Peter Robinson (engelsk) är en ny favorit. Roslund och Hellström (eller vad de nu heter) skriver riktigt bra, men lite otäcka deckare och nykomlingen "Lars Kepler" (pseudonym) skriver kanonbra, men lite blodiga, deckare!