• Lokatt

K*B*N, pratar del 11

K*B*N snackar vidare del 11
    {#lang_emotions_cool} Kreativa barnvagnsnördars tillhåll {#lang_emotions_cool}

Vi som hänger här pratar barnvagnar, barnvagnstillbehör, barnkläder, annonser på Blocket, saker vi fyndat, pysselgrejer... ja, inget är OT. En varning är dock på sin plats att utfärda redan här, det smittar!

Detta är del 11 (!!!) av tråden och nu är vi som en enda stor familj här! {#lang_emotions_sunny}
  • Svar på tråden K*B*N, pratar del 11
  • Kavat

Apropå klippa sig. Hur mycket kostar det att klippa sig hos en frisör?
    Jag var inne idag på kungsmässan och frågade, de tog strax över 500:- för att klippa håret rakt av... Alltså ingen "frisyr" utan bara klippa rakt av strax nedanför axelhöjd! Är inte det dyrt? Jag har inte klippt mig hos frisören på många år, men tänkte det var dags nu. Men vete katten, kanske mamma får klippa mig ändå. *snål*

• Lindadjo
    Kavat skrev 2010-05-31 20:32:51 följande:
    Har varit ute och sagt godnatt till mina 3 äventyrare. De tältar på gräsmattan i natt. Eller tja, vi får väl se hur länge de är kvar därute. Vid tre börjar fåglarna kvittra något så kopiöst (bor ju granne med skogen) så jag vaknar inne i huset... Nu var det varmt ute, men frågan är hur det blir i natt? Jaja, de har varma sovsäckar och tyckte det var hur spännande som helst. Själv är jag glad att jag får sova i min sköna säng!
    Så du får njuta av att vara ensam i huset härligt.
    På tal om fåglar, vi har 2 fågelholkar på framsidan (som gamla ägaren lämnat kvar). Förra våren/sommaren stod de tomma, så vi tänkte nästan ta ner de, men i våras var det 2 fågelfamiljer som flyttade in. Antagligen var det en av dessa fåglas som just flög in i vårat hus. Det var litet svag pipande i holkarna till att börja med, men nu piper det riktigt högt. De är nog snart flygfärdiga de små rackarna. Ska bli kul att se de störta ur sina holkar här snart. hehehe
    2010 ska bli ett bra år!
  • Kavat
    Lindadjo skrev 2010-05-31 20:38:00 följande:
    Så du får njuta av att vara ensam i huset härligt. På tal om fåglar, vi har 2 fågelholkar på framsidan (som gamla ägaren lämnat kvar). Förra våren/sommaren stod de tomma, så vi tänkte nästan ta ner de, men i våras var det 2 fågelfamiljer som flyttade in. Antagligen var det en av dessa fåglas som just flög in i vårat hus. Det var litet svag pipande i holkarna till att börja med, men nu piper det riktigt högt. De är nog snart flygfärdiga de små rackarna. Ska bli kul att se de störta ur sina holkar här snart. hehehe
    Fast jag blir lite amvibalent... Egentligen borde jag gå igenom dotterns kläder. Min snälla mor tog och la ner hela tvättberget av nytvättat i lådor och sorterade om i hennes kläder, så nu ligger alla dagiskläder huller om buller och så sorterade jag ut "vinterkläder" och la in lite sommarkläder, omärkta, så de hade problem att hitta namnade kläder i morse. Maken vågar väl inte riktigt ta alla kläder heller hur som helst... Han har ju noll koll på nytt, gammalt, dyrt eller billigt, rent eller smutsigt..
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2010-05-31 20:28:02 följande:
    Tycker inte du påminner det minsta om en häst! Du är ju jättefin
    Kavat skrev 2010-05-31 20:30:31 följande:
    Håller med fullkomligt!  Och vad smal du ser ut jämfört med gravidfotona som vi sett. Du måste tappat massor. Snygg är du i alla fall!
    Tack. {#lang_emotions_heart}

Men nej, jag har inte gått ned mer än typ 6 kg. Men ibland hittar jag en snäll vinkel när jag fotar.
    Fröken Småland skrev 2010-05-31 20:33:42 följande:
    Du är ju en skitsnygg Shetlandsponny ju! Allvarligt talat tycker jag inte alls att luggen är så farligt kort. En vecka eller så, sen blir det perfekt.
    Längden är rätt ok, jag skulle faktiskt gärna ha superkort lugg men jag har en virvel som sätter stopp för det. Jag tycker mer att bredden och formen är hästliknande.
    Lindadjo skrev 2010-05-31 20:38:00 följande:
    Så du får njuta av att vara ensam i huset härligt. På tal om fåglar, vi har 2 fågelholkar på framsidan (som gamla ägaren lämnat kvar). Förra våren/sommaren stod de tomma, så vi tänkte nästan ta ner de, men i våras var det 2 fågelfamiljer som flyttade in. Antagligen var det en av dessa fåglas som just flög in i vårat hus. Det var litet svag pipande i holkarna till att börja med, men nu piper det riktigt högt. De är nog snart flygfärdiga de små rackarna. Ska bli kul att se de störta ur sina holkar här snart. hehehe
    Pippisar är heltokiga ibland. Vi har haft besök inne av både blåmes och en skata! Skatan var lite läbbig faktiskt.

Vi har en holk på "uthuset" och där häckar det flugsnappare för tillfället. Vi bor i ett fågereservatsområde så vi har mkt fåglar och en hel del fåglar som jag aldrig ens sett innan jag flyttade hit. Sen är det sjönära också vilket innebär en hel del sjöfågel i närområdet. Rovfåglar har vi med, massor. Idag såg jag något jättestort. Började undra omd et var örn men det borde inte vara det så långt in över land (har sett nera vid båten). Men en stor rackare var det iaf som seglade över åkern. Det är tacksamma jaktmarker åkrarna.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Fröken Småland
    Kavat skrev 2010-05-31 20:37:33 följande:
    Apropå klippa sig. Hur mycket kostar det att klippa sig hos en frisör? Jag var inne idag på kungsmässan och frågade, de tog strax över 500:- för att klippa håret rakt av... Alltså ingen "frisyr" utan bara klippa rakt av strax nedanför axelhöjd! Är inte det dyrt? Jag har inte klippt mig hos frisören på många år, men tänkte det var dags nu. Men vete katten, kanske mamma får klippa mig ändå. *snål*
    500 spänn????? *får dåndimpen*

Jag klipper mig några gånger per år och oftast tillsammans med minst ett barn men jag tror jag pröjsar runt 250 kr. Fast naturligtvis priserna lägre här på landsbygden. På lördag skall jag till en kompis och så skall vi permanenta varandra *fniss* Tänk att åttiotalet skulle slå tillbaka med full kraft

Imorgon sticker jag för övrigt till Mölndal och hämtar min vagn men hinner inte hälsa på någon av er tyvärr, då jag måste tillbaka till barnen. Hoppas verkligen jag hinner in i Ullared för att köpa permanentvätska och spolar.
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-05-31 20:37:33 följande:
    Apropå klippa sig. Hur mycket kostar det att klippa sig hos en frisör? Jag var inne idag på kungsmässan och frågade, de tog strax över 500:- för att klippa håret rakt av... Alltså ingen "frisyr" utan bara klippa rakt av strax nedanför axelhöjd! Är inte det dyrt? Jag har inte klippt mig hos frisören på många år, men tänkte det var dags nu. Men vete katten, kanske mamma får klippa mig ändå. *snål*
    Hos frissan jag går i stan så kostar det 395 för mig. Något billigare för maken. Oavsett hur man klipper. Ska man bara klippa luggen kostar det en hundring ahr jag för mig.

Men om man går på en av salongerna mitt i smeten (centrum) så kostar det ungefär 200 pix mer! Så jag håller mig öster om ån. Det är fortfarande mitt i stan.

Jag ska klippa mig på riktigt snart. Ska bara få in lite pengar + bestämma mig för om jag ska klippa kort eller bara klippa upp. Jg ska färga också, har färg men jag orkar liksom aldrig. *lat* Och så vill jag ju klippa först.
  • passau

Fr S- pratade just med U om klädseln, hon skulle kolla med maken om dom skulle spara den eller sälja den...
    återkommer...

• Fröken Småland
    passau skrev 2010-05-31 20:50:27 följande:
    Fr S- pratade just med U om klädseln, hon skulle kolla med maken om dom skulle spara den eller sälja den...återkommer...
    Tack Fast frågan är hur möglig den är... Men det går ju alltid att slakta och använda den som mönster även om det skulle vara synd på en sån snygging. Jag har en liten idé om att köpa denimtyg och sy en sittdel i det, tror att det kunde bli fint om färgen är rätt Egentligen är jag inte mycket för denim men det är så tacksamt eftersom det dels tål slitage och dels t o m är snyggt med slitage. Och så är det lättmatchat. Måste nog sticka till Furulunds endera dagen
  • Lindadjo
    Fröken Småland skrev 2010-05-31 20:56:53 följande:
    Tack Fast frågan är hur möglig den är... Men det går ju alltid att slakta och använda den som mönster även om det skulle vara synd på en sån snygging. Jag har en liten idé om att köpa denimtyg och sy en sittdel i det, tror att det kunde bli fint om färgen är rätt Egentligen är jag inte mycket för denim men det är så tacksamt eftersom det dels tål slitage och dels t o m är snyggt med slitage. Och så är det lättmatchat. Måste nog sticka till Furulunds endera dagen
    mmmmmm....gillar denim..... *drömmer*
    2010 ska bli ett bra år!
  • Asereht
    Ekorrfamiljen skrev 2010-05-31 14:55:59 följande:
    Hahaha! Men shettisar är supersöta tycker jag! Hur lång är liggdelen på Frogen då? Jag tyckte att Sing:ens liggdel såg stor ut men den var ju för liten till Vemund när han var runt 4 månader.
    Snabbt mätt så är froggens liggdel 72 cm. A är ju bara 62 lång än så länge så han har  ju lite utrymme kvar. Cammens liggdel är hela 77 cm så vid ett byte där så får vi 5 cm till. Nu har jag just fått hem suffletter och liggdelslock så nu blir det ett byte vilken dag som helst. Ska bara sy klart suffletten först som jag vill kolla till den marina.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11