• Kavat

K*B*N, pratar del 11

passau skrev 2010-08-05 07:30:28 följande:
    Drömde om vatten som gick i natt... Hoppas d va kavats
    Nej, tyvärr.
    Jag drömde att jag hade frukost i sängen med kokhett te och dottern började hoppa omkring och jag kunde inte prata och säga till henne att hon skulle bränna sig. Maken väckte mig. Fasen vad jobbigt när man inte kan prata när man sover.
  • Kavat

Tack!
    Japp, nu är man 3-barns mor. Det gick snabbt på slutet kan man säga. Kom in i lugn och ro och hade koll på läget och blev inskriven. Lustgasen funkade inte alls, jag fick ännu ondare.. Men tensen var toppen. Jag fick eda och då slutade värkarna, så det blev i stort sett värklöst under en timme (har det i och för sig blivit med de andra också, så vet inte om det bara var resultatet av edan.) Fick värkstimulerande och så satte det fart med besked. Från 3 cm till ute på en timme. Sista 10 min var rätt intensiva. Bm kom och kollade när jag var sa att nu behöver jag snart krysta. Hon trodde inte riktigt på mig och jag var "bara" öppen 8 cm. Hon går och skriver på datorn och då börjar mina krystvärkar. De får lite bråttom kan man säga för sängen var inte klar och hon fick bara på sig ena handsken. Så jag krystar ner honom från 8 cm till helt öppen på ca 5 min och sen är det 5 min "vanliga" krystvärkar och så är han ute! Hjärta Allt gick toppen och förutom att vi är jätte trötta så mår vi toppen! Han är 51 cm lång och väger 3445g, så inte så stor, men så fin! Maken gjorde ett jätte jobb och var fantastisk.
    Sen har vi inte hunnit med att smsa och berätta för alla och har typ missat hälften skulle jag tro. Jag hann liksom aldrig gå ut för det har ammats en del och mobiler är ju inte tillåtna ens på bb, så maken slänge i väg några sms, men min mobil visar ju inte alla så jag har ingen aning om vilka som fått eller inte. Har sovit 5 timmar upphackat på 2 dygn så är rätt mör nu.

Asereht, jag bad maken att han skulle skicka till först (i och med att vi skulle ha setts i fredags) men tror han fb:ade dig och så fick du det inte? Sorry...

• Kavat
    Riskiflickan skrev 2010-08-06 23:25:48 följande:
    jag fick inget sms *surar*.... faaast jag har själv legat på sjukhus i skövde inatt efter att ha fått en anafylaktisk chock då jag trampade ner i ett jordgetingbo ock fick 12 getingstick.... blev ambulans, blåljus å hela baletten.... dock tillbaka nu efter nästan ett dygns obs.... med mediciner att ta i fem dagar å adrenalinspruta..... så det känns skönt.
    Nämen usch vad otäckt, tur du är ok.
    Sorry, har som sagt ingen aning vilka som fick eller inte. Du får spana lite bebisbilder på fb.
  • Kavat

Krya på dig Lokatt!

Själv fick jag feber och mår piss, frossa som gav sig med Alvedon. Mådde lite bättre men sämre nu i kväll igen. Får se vad det blir eller om det är mjölken som kommer igång bara. Fast han har ätit bra från start och full fart 2 dar på mjölken. Ska i alla fall dit imorgon på pku mm så frågar då och så får de känna på livmodern.

Annars har han inget namn. Vi har inte ens hunnit prata om det! Det går i ett här hemma just nu. Har inte ens hunnit prova vagnar även om sjalen är invigd.
    Jo, maken hade tillfälligt lagt honom i sittdelen på camen för att ha någonstans att ligga. Alltså inte sittande utan liggande i ryggen!

Asereht, hoppas det går bra med gröten. Låter ju inte så kul att han blir flammig dock! Men enligt allergologen, om det bara är det tillfälligt och inget annat som ställer till det så kan man ge. Men ni får väl se.

• Kavat
    Asereht skrev 2010-08-09 20:57:13 följande:
    Skriver under allt Frk S skrev.
    kolla fb.
  • Kavat
    Fröken Småland skrev 2010-08-10 16:07:22 följande:
    Jag brukar bära lilleman i min Beco, busenkelt. Men han är ju ganska petit, knappt 15 kg.
    Maken kan fortfarande bära dottern i Becon eller min hemmasydda Beco, hon väger i och för sig 18 och är 108cm men det funkar.
    Angående vikt- så är det väl det den vikten de "garanterar" ska hålla. Men hur stor risk är det att hela selen faller sönder på en gång?
  • Kavat

Mår lite bättre, men fortfarande inte helt ok... Var nog inget med livmodern iaf, skönt, Men feber var inte bästa starten direkt.

• Kavat
    Asereht skrev 2010-08-10 17:36:10 följande:
    Efter mycket kollande och lite besvikelse när jag inte kunde hitta mitt förstahandsval någonstans så har jag tillslut inhandlat dessa: www.nicework.nu/dam/gummistovlar/viking-summe...

Jag tror att de kommer bli fina till min nyinköpta grå regnkappa. Bor man på landet behöver man praktiska kläder, ett plus är ju om de är lite fina också.
    Samma som dottern fick! De är jätte fina!
  • Kavat
    Thulo skrev 2010-08-09 23:33:12 följande:
    Så mysigt det ser ut, ja jag kommer inte få mycket gjort här hemma när maken  börjar jobba igen för lillen vill verkligen bli buren nästan hela sin vaken tid på dan och då jag har en tre-åring som är väldigt vild och aktiv så behöver man ju båda händerna.
    Men blir det inte varmt med sjalen?
    Har bara burit i vävda sjalar innan. Varken jag eller maken gillade den vi fick låna sist, den var för svajig = ont i ryggen och inte skönt att bära.
    Köpte en som sads vara stadigare = mindre svajjig, denna gillar jag! www.edenbaby.se/catalog.php, Kamava
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11