Ekorrfamiljen skrev 2010-12-13 16:46:39 följande:
Kavat: Läkaren vill ju att vi provocerar en hel månad för att kunna göra ett adekvat test med rättvisande resultat, men om de reaktioner vi har sett beror på gluten så kommer Vemund att bli uttorkad redan efter en vecka!! Inte en chans att vi vill honom så illa under en hel månads tid!

Då får han hellre vara odiagnosticerad och så ger vi glutenfritt på eget bevåg.
Det gick bra hos tandläkaren. Han fixade en fyllning (provisorisk) som släppt och gav mig ett kostnadsförslag för att fixa de tänder som är värst däran. En nätt summa på dryga 11 000:- men jag får rabatt på 3500:- så i slutändan landar det runt 8 000:-

För att han ens ska påbörja behandlingen måste jag dock betala minst hälften i förskott, senast 12 januari. Jomenvisst, då har man ju sååå mycket pengar.

Det är ju den ersättning jag får nu i december (10 dagar fp med lägstanivå) och då har jag inte ens börjat köpa juklappar eller bokat resa till syrran än.

Men ring honom och säg att ni har konstaterat att det är allergi. Undrar han varför så säg berätta om reaktionerna även när du ammar och du ätit vete. Om han inte håller med så säg att jag satt diagos, som har celiaki och en son med veteallergi...
Ni kan ju inte sätta diagnos på gluten nu i vilket fall, så då är det bättre med en veteallergidiagnos så ni får all hjälp ni kan få. Och jag tror faktiskt inte att det är glutenintolerans.
Man får nässelutslag av allergi, inte glutenintolerans. Föresten ost, hur gick det med det och nässelutslagen? Var de av ost? Inte någon som slarvat med hygienen och gjort smörgås samtidigt som ni skurit upp ost. (Som man vanligtvis gör om man inte är allergisk..)
Illa med dyra tandisen, men skönt att det gick bra iaf...