• Kavat

K*B*N, pratar del 11

zas, så trist när folk snor... Jag vågar inte sälja dyrare saker på barnmarknaden längre för jag blev också av med en massa...

Lindadjo, håller tummarna stenhårt fortfarande! Hjärta

Idag är jag totalt slut. Ränt hit och dit, men fick shoppat några julklappar på freeport när dottern var på kalas och sen har vi varit på julavslutning/fest med barnen i kyrkan. Riktigt mysigt!

• Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2010-12-13 08:49:17 följande:
    *gäsp* Fick inte sova inättras, men det var inte Vemunds fel - Kavat: Har jag sagt att jag Hjärta dig?  Nej, jag låg vaken och funderade på tandläkaren och annat som ska ske idag. Kl. 05.55 ringde klockan och då hade jag väl sovit 3 timmat totalt. Obestämd Förra natten var det inte mycket mer än så heller. Gaaah!

7.20 var vi på plats på Vendels förskola efter en massa tjafs om han skulle dit eller ej. Till slut kom vi iväg iaf. Han åt ingen frukost men fick i sig två lussekatter o två pepparkakor efter luciatåget och det är ju bättre än inget, även om jag inte är något fan av socker till frukost.

Idag blir det tandläkaren och då måste jag ha med Vemund så jag hoppas att det inte blir något stort ingrepp och vid 13 ska Tin och jag till BUP för att påbörja en utredning på honom. Har jag otur måste Vemund med dit också för Vipera ska ha grupparbete i skolan. Det kommer att bli liiite enklare när Vemund också får förskoleplats.
    Nej, jag tror inte att jag hört det.
    Hm, men du då är det nog allergi helt klart. Om jag gissar så är även denna sak troligast allergi. "Favorit i repris" Glutenintolerans kan inte utvecklas genom bröstmjölk utan de måste ätas själv för att kroppen ska utveckla celiaki. Men även om de sen kan reaga genom bröstmjölken (jag tror det var så att det kan finnas risk att en glutenintolerant reagerar av bröstmjölk om det redan brutit ut) så bör det inte ge en sådan jätte reaktion som allergi gör. Så jag tror nu ännu mer på allergi än tidigare.

Hoppas det gick bra hos tandisen.
    Har ni varit i kontakt med läkare igen?
  • Kavat
    Ekorrfamiljen skrev 2010-12-13 16:46:39 följande:
    Kavat: Läkaren vill ju att vi provocerar en hel månad för att kunna göra ett adekvat test med rättvisande resultat, men om de reaktioner vi har sett beror på gluten så kommer Vemund att bli uttorkad redan efter en vecka!! Inte en chans att vi vill honom så illa under en hel månads tid! Då får han hellre vara odiagnosticerad och så ger vi glutenfritt på eget bevåg.

Det gick bra hos tandläkaren. Han fixade en fyllning (provisorisk) som släppt och gav mig ett kostnadsförslag för att fixa de tänder som är värst däran. En nätt summa på dryga 11 000:- men jag får rabatt på 3500:- så i slutändan landar det runt 8 000:- För att han ens ska påbörja behandlingen måste jag dock betala minst hälften i förskott, senast 12 januari. Jomenvisst, då har man ju sååå mycket pengar. Det är ju den ersättning jag får nu i december (10 dagar fp med lägstanivå) och då har jag inte ens börjat köpa juklappar eller bokat resa till syrran än.
    Men ring honom och säg att ni har konstaterat att det är allergi. Undrar han varför så säg berätta om reaktionerna även när du ammar och du ätit vete. Om han inte håller med så säg att jag satt diagos, som har celiaki och en son med veteallergi...
    Ni kan ju inte sätta diagnos på gluten nu i vilket fall, så då är det bättre med en veteallergidiagnos så ni får all hjälp ni kan få. Och jag tror faktiskt inte att det är glutenintolerans.
    Man får nässelutslag av allergi, inte glutenintolerans. Föresten ost, hur gick det med det och nässelutslagen? Var de av ost? Inte någon som slarvat med hygienen och gjort smörgås samtidigt som ni skurit upp ost. (Som man vanligtvis gör om man inte är allergisk..)

Illa med dyra tandisen, men skönt att det gick bra iaf...
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-12-14 09:36:40 följande:
    lika med pyton.

Igår var vi utan ström mestadels av dagen pga problemet med pumpen. Det fick säkringarna att gå som popcorn så det blev inte något gjort här hemma.

Det är så fel läge för allt det här nu med sävligt tid kvar tull jul. Jag har mkt att göra och dåligt med tid redan innan. Mat ska handlas och fixas. Det ska städas och ordnas. Det blir nämligen inte bara vi i jul som det var sagt från början utan vi får hit mor och syster med barn så det blir lite mer att dona med än om vi varit själva. Här ser ut som skit och jag kan inte ens börja förbereda mer än att plocka undan saker när nöffe sover viker är ca en halvtimme på fm och en timme på em.

Jag känner mest för att dra täcket över huvudet och bara försvinna just nu.
    Hjärta
    Fy vad jobbigt!!!! Skickar över en massa sympatikramar och hoppas att vattnet nlir fixat fortast möjliga.
  • Kavat

Svär lite, är så förkyld så jag snart går under. Varför i hela friden är vi sjuka jämt? Jo, jag vet, nersatt immunförsvar pga allergier, men är så trött på skiten nu...
    Så nu har jag beklagat mig klart.

Fasen vad det är bra med webshopar. Shoppade julklappar till maken idag på trettio.se, och som bonus blev det en prenumeration på Råd och Rön.

• Kavat
    Lindadjo skrev 2010-12-15 19:28:25 följande:
    Hejsan kompisar! Jag hinner inte läsa ikapp så mycket just nu, men tittar nog in lite senare ikväll och läser ikapp.
    Ville bara säga att jag fick ett brev med en tid till gyn idag, överraskande snabbt faktiskt. Har fått en tid 11 januari redan
    Nu ska jag städa upp i köket efter middagen, slänga ihop en deg och lägga pojkarna.
    Skönt att du fick en rätt snabb tid ändå! Hjärta
  • Kavat
    Asereht skrev 2010-12-16 07:51:07 följande:
    Tänker spontant på Bonti och Barnbutiken men jag är inte säker. Jag börjar tappa greppet gällande sthlmsbutikerna då jag är där så sällan.

Annars surfar man in på Elodie/Buppa och kollar åf.

Själv har jag lyckats samla på mig två Elodie och en Buppa. Sen har jag lammskinnsåkpåsen , lodgern, mönstrade briofleecen och buggapåsen så vi borde klara oss rätt bra eller....

Ucsh vad skadad jag känner mig när man listar dem så där. *rodnar*

Jag måste göra mig av med minst en till men vilken? Jag har redan sålt den bruna mönstrade briofleecen. Den röda vill jag ha kvar. Fast jag har ju gärna kvar alla men man använder ju knappast allt det där.
    Använda dem? Måste man det?  Förvånad Oskyldig
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11