Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Själv är jag bara väldigt trött efter nya väldigt tidiga morgnar som både jag och liten måste vänja oss vid (vi som gillar att sova). Det tar ett tid att få in en ny rutin helt enkelt. Nu är det ju dessutom två som ska iväg på morgonen.
    Så vi tar det luuuugnt!

Froggen fick denimklädsel, den låg mest tillgänglig. Den är också välsmord och dammfri numer.

Jag har lite vagnsbryderi. Jag vet inte riktigt vad jag vill men ungefär vad jag behöver. Behov och vilja går inte alltid hand i hand har jag märkt. Jag har tappat lite ork när det gäller att byta så jag måste ta ett stort beslut om hur vi ska ha det. *blä*

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    sarahl skrev 2010-08-24 12:49:59 följande:
    Aseret- Kunde man beställa en mössa?
    Inboxa vad du vill ha för färg och till vilken ålder/strl.

A äter potatis/majs, det gillar han bättre än gröt.
  • Asereht
    Kavat skrev 2010-08-24 13:34:37 följande:
    Varit på vc idag med hos en mycket trevlig och snygg Oskyldig läkare. Han "friskförklarade" mig, (tester för att se hur glutenintoleransen påverkat blodvärde, b, folsyra mm) och så hade lilleman virus i hans svullna hals (kollade halsfluss) och dotterns knöl var ingen fara med, brosk eller talgkörtel trodde han, men vi får återkomma om den ökar i storlek.

Barnen skötte sig idag med. Liten skrek för fulla muggar (som igår) men det har en positiv effekt på turordningen har jag märkt. Barnen skulle egentligen gått på drop-in mottagningen men de gick och kollade om "min läkare" kunde ta dem också och då gick det supersnabbt. 
    Det är ju bra när man kan dra fördel av de små.
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2010-08-24 23:22:21 följande:
    Hejsan! Nu ar vi I England. Jag har lanat en iPhone, det ar ju helt underbart, jag vill oxa ha en san har! Annars kom en objuden "gast" idag sa, testet stamde trots allt! Daligt gjort att komma sa sent och luras pa det sattet ja ja, nya tag nasta manad!
    Gillar inte oinbjudna gäster. Obestämd Gillar inte gäster som är inkonsekventa heller. *muttrar*

Tycker helt klart du är värd en iphone som uppmuntran. Jag är sjukt glad i min, har aldrig pysslat så mkt med en "mobil" förr. Hemma har vi ju trådlöst nätverk så surfningen är mkt smidig och enkel/snabb. Förr önskade jag mig en laptop, det gör jag inte längre. Jag önskar bara att jag haft min iphone tidigare! Hjärta
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-08-25 07:44:51 följande:
    God morgon alla! Tråkigt Lindadjo Jag tycker absolut att det borde vara värt en iPhone! Eller eventuellt t o m en iPad

Igår fick jag mitt schema... Är faktiskt ganska skärrad över hur många och långa föreläsningar det är. Introduktionsföreläsningen är på tisdag så då får jag väl lite mer information kring hur obligatoriska föreläsningarna är samt om man kan se dem senare om man inte har tillfälle just när de ges.
    Låter spännande dock. Du måste uppdatera lite då och då hur det funkar och så. Jag är lite sugen på att plugga något sedan på distans för att hålla mig hemma med nöffe lite extra länge. Min mor pluggade på distans förut och läste in ämnen som hon behövde för att komma in på högskolan för att bli socialpedagog (vilket hon är sedan många år nu) men då var det inte via nätet så jag har liksom noll koll och ingen inblick.
  • Asereht
    Ekorren, jag har hittat det perfekta garnet! Alla efterfrågade färger i ett och samma nystan. *gilla*
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-08-25 12:17:37 följande:
    Jag återkommer med rapport! Skall bara få bredbandet att funka ordentligt också vilket jag är sjukt stressad över. Vad gör jag annars liksom? *djupandas*

Kolla in på CSN hur mycket du skulle få i bidrag. Jag får en tusing extra, dvs totalt 3.500 kr, för att jag har två barn. Fyra borde ge ganska hyggligt tycker jag.

Nu har jag gjort ett schema till mig, till dagis, till mormor och till min man. Ett fyraveckorsschema som ger 15 timmar i snitt/v över de första fyra veckorna. Då har jag inte räknat in några resor till Falun så håll tummarna för att det inte blir några såna. Lilleman går gratis från 1/9 (max 15 tim/v i snitt) och jag hoppas att åtminstone de första månaderna skall kunna klara sig under det. Men det är många föreläsningar! Jag trodde det skulle vara mycket mer "läsa själv" så som sagt blev jag lite skärrad igår men det känns något bättre idag när jag fixat och trixat så att han får vara hemma mycket och jag ändå hinner med alla föreläsningar. Min man får ta med honom hem efter jobbet åtta gånger och min mamma får passa honom två timmar vid två tillfällen, i övrigt har jag räknat med att klara allt själv. Fast min mamma ställer gärna upp och hämtar då och då så jag slipper sticka iväg men det är ju sånt man kan komma överens om samma dag och om det passar henne

Så, nu skall jag inte tjata mer om det. För tillfället

Lite mera On Topic; jag har en Lodger Bunker på ingång vilken dag som helst, i (vad jag tyckte för några månader sen den fula) färgen ultrablå Folklore
    Gillar du den inte så vet du vart jag finns! Drömmer
  • Asereht
    Angel, du rullar inte förbi mina breddgrader framöver? Drömmer Fick lite fina tips av Frk S på vagnsfronten. *s* Sen tycker jag ju att det skulle vara kul att få träffa er också.
  • Asereht
    Angel Gbg skrev 2010-08-25 19:38:55 följande:
    Aserath: Jag kör förbi Nyköping i början av September... tro det eller ej

Har lagt ut lite krokar (även här i tråden) om att jag kan transportera lite grejer mot mindre bensinhjälp eller mat eller dyl
    Se där. Om det blir aktuellt så kommer vi överrens om någonting. Och om inte får du gärna hojta till ändå när du passerar så kanske vi kan ses iaf.

Jag ska maila ett par frågor om objektet ifråga så återkommer jag till dig.
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11