K*B*N, pratar del 11

Nöffe vägrar gröt! Det gick bra första veckan men den här veckan så har det varit nobben. Han vill inte öppna munnen, lurar man i honom den så gör han äckelgrimaser och har munnen på vid gavel och lutar sig framåt så det rinner ut igen. Samma visa varje dag.
Igår gav vi majs/potatispuré och det gick betydligt bättre.
Idag ska jag försöka pyssla så mkt som möjligt då jag har dagen fri. Maken och barnen drog ut med båten för dagen. Vi börjar fundera lite på att byta/sälja båten mot något mindre för bara dagsturer. Det blir inte mkt åka när man har bebis/toddler. Iaf inte för min del då jag tycker det blir så mkt bök. Jag är heller inte båtvan sedan barnsben som maken så för mit är det lite mer rädsla och oro inblandat. Byter vi till mindre och billigare kan vi dessutom uppgradera bil vilket inte vore helt fel. Sen satsar vi på en ren segelbåt om några år, maken vill ju ändå helst ha en segelbåt när det kommer till kritan. Det enda tråkiga är att motorbåtar är mkt dyrare i drift, men blir det dagsturer åker man väl inte lika långt istället. Dessuotm kan man ha vinterförvaring på egen mark istället för att hyra + betala för i och upptagning.
Sen funderar jag på att börja spana på en billig frog av rent affärsintresse. Så ser ni en billig frog med trist klädsel så kan ni hojta till. Tanken är nämligen att klä om den i fin klädsel och sälja igen. Tror det blir bättre affär än att sälja av frogklädsel rakt upp och ned. Men det får ju inte vara en dyr för då lönar sig inte besväret. *s* Än så länge spånar jag bara men som sagt, dyker det upp något så.
Svarar kollektivt om gröten. Vi har gett havregröt för att det dels är milt och dels för att man rekommenderar att införa gluten samtidigt som man fortfarande ammar mycket. Första smakisarna gick bra förutom att han blev rödflammig runt munnen. Detta försvann dock så fort vi trokade rent med våt servett/trasa. Efter ett par dagar så slutade han bli rödflammig av grötkladdet på huden runt munnen (bara där altlså, inget på händer eller så).
I lite över en vecka gav vi lite gröt var dag. Han åt nästan en dl på slutet men så var vi borta en dag och då uteblev gröten. Dagen därpå så tvärvägrade han gröten och sedan dess har han betett sig som jag beskrev. Vi har också testat med provpåsen med fruktgröt som vi fick hem men det var heller inte speciellt intressant.
Igår gav vi honom potatis och majspuré och det gick mycket bättre. Konsistensen på puréerna är ju ungefär lika så man tycker ju inte att det skulle vara det. Men jag vet inte.
Vi brukar bara ge köpegröt första tiden när det testas tills det blir vant med lite mer tjock konsistens. Köpegröten är ju järnberikad och rekommenderas ju av bvc och så men vi har gett vanlig hemgjord (eftersom de andra äter det) och serverat järnrik fruktmos eller så till. Ju fler man är ju enklare är det ju att alla äter samma mat även om man anpassar bebis mat.
Vi testar vidare och låter gröten stå ett tag. Kanske testar vi med annan gröt och ser om han reagerar lika på det. Imorse gav jag lite gröt men det gick in ungefär en tsk sen hade han inte lust med det mer.
Han verkar däremot inte ha blivit påverad negativt när det gäller magen eller så för han har varit helt normal när det gäller sånt.
Idag kör vi lite mer majs.
Skolstart här med. Mellanbus första dag som 0:a.
Nu är mina stora busar i skolan. Maken följde med men blev hemskickad efter en halvtimme.
Själv håller jag på att styla om froggen vilket ger mig lite ångestladdade känslor. Jag vill ha en ram till, jag har lite svårt att släppa liggdelen.
Ska ta en tur till stan strax men först ska vag smörja upp hjulen och bestämma mig för vilken klädsel som ska på buggan. Sand, klarblå eller denim? Svårt det här!
Har någon av er sett Simpleworlds gröna och/eller gula åkpåse irl? Isf undrar jag om färgerna är lika klara som de ser ut på bild eller om de är lite mer "dassiga"?
Kan man ha buggaåkpåsen i sittdelen på happyn eller sitter den illa? Har ju inte bytt till sittdel än och den ligger nedpackad och instuvad bland en massa saker så jag orkar inte slita fram allt bara för att prova inför kommande möjliga behov.