Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Angel Gbg skrev 2010-08-21 20:01:05 följande:
    Ha ha ha ha jaa jag antar det... rosa, lila, ja typisk tjej... fyller 4 i november men jag är ute efter mer höstmössa. Hon har rätt stor skalle, precis som mig. Stl 51/52 sitter tajt som den men funkar om det är uttänjt. 54 är ganska luftigt och löst, ramlar rätt lätt av i solhatt osv. Ger det en indikation????
    Då har jag en hyfsad uppfattning. Det är lite kul att gå loss på übertjejigt, det är inte så ofta jag gör det då önskemålen här hemma är lite andra. *s* Jag använder min minibuse som modell, tror de har ungefär lika stora huvuden. Låter så.
    ♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Fröken Småland skrev 2010-08-21 20:23:35 följande:
    Äsch, jag kan inte bestämma mig för om jag skall beställa några dynor från Pramworld eller inte. Är det någon annan som är sugen på något därifrån och som vill dela frakt? De vill ha 26 GBP för två dynor Obestämd
    Vad kostar dynorna då? Buggadynor?
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2010-08-22 11:02:57 följande:
    Mmmm....
    Till mig själv : Velourtunikan med dragonfly och spetsar (underbar) Och den tunna grå cardigan.

Ungarna fick : Velourbyxor med fickor i mörk lime, gråblå canvasbyxor, stars and space-tröjan och diggies i lime. och så 3-pack sockar
    Köper bara en av varje så klart, och så får de dela

Asereht: Tack för tipset om Didrikson, jag ska spana in det. Det är intersport som säljer de väl?

Nu är Zebbe och pappan ute i svamskogen, jag och Daniel är ensamma hemma. Han sitter uppe och spelar tv-spel.. och jag borde väl egentligen hänga tvätt... men jag skulle bara komma in och ställa en lite fråga till er.
    Jag undrar hur man ska kunna bo hemma hos någon i 10 dagar, någon som gärna vill ta en drink typ varje kväll. Hur ska man undvika att dricka under dessa 10 dagarna utan att de märker det? Ska man ta drinken, sippa på den på låssas och hälla ut den i blomman eller? 
    Något på gång eller bara försiktighetsåtgärd. Dra till med att du äter någon medicin.

Intersport bla säljer Didrikson även flera webshops.
  • Asereht

Nöffe vägrar gröt! Det gick bra första veckan men den här veckan så har det varit nobben. Han vill inte öppna munnen, lurar man i honom den så gör han äckelgrimaser och har munnen på vid gavel och lutar sig framåt så det rinner ut igen. Samma visa varje dag.

Igår gav vi majs/potatispuré och det gick betydligt bättre.

Idag ska jag försöka pyssla så mkt som möjligt då jag har dagen fri. Maken och barnen drog ut med båten för dagen. Vi börjar fundera lite på att byta/sälja båten mot något mindre för bara dagsturer. Det blir inte mkt åka när man har bebis/toddler. Iaf inte för min del då jag tycker det blir så mkt bök. Jag är heller inte båtvan sedan barnsben som maken så för mit är det lite mer rädsla och oro inblandat.  Byter vi till mindre och billigare kan vi dessutom uppgradera bil vilket inte vore helt fel. Sen satsar vi på en ren segelbåt om några år, maken vill ju ändå helst ha en segelbåt när det kommer till kritan. Det enda tråkiga är att motorbåtar är mkt dyrare i drift, men blir det dagsturer åker man väl inte lika långt istället. Dessuotm kan man ha vinterförvaring på egen mark istället för att hyra + betala för i och upptagning.

Sen funderar jag på att börja spana på en billig frog av rent affärsintresse. Så ser ni en billig frog med trist klädsel så kan ni hojta till. Tanken är nämligen att klä om den i fin klädsel och sälja igen. Tror det blir bättre affär än att sälja av frogklädsel rakt upp och ned. Men det får ju inte vara en dyr för då lönar sig inte besväret. *s* Än så länge spånar jag bara men som sagt, dyker det upp något så.

• Asereht

Svarar kollektivt om gröten. Vi har gett havregröt för att det dels är milt och dels för att man rekommenderar att införa gluten samtidigt som man fortfarande ammar mycket. Första smakisarna gick bra förutom att han blev rödflammig runt munnen. Detta försvann dock så fort vi trokade rent med våt servett/trasa. Efter ett par dagar så slutade han bli rödflammig av grötkladdet på huden runt munnen (bara där altlså, inget på händer eller så).

I lite över en vecka gav vi lite gröt var dag. Han åt nästan en dl på slutet men så var vi borta en dag och då uteblev gröten. Dagen därpå så tvärvägrade han gröten och sedan dess har han betett sig som jag beskrev.  Vi har också testat med provpåsen med fruktgröt som vi fick hem men det var heller inte speciellt intressant.

Igår gav vi honom potatis och majspuré och det gick mycket bättre. Konsistensen på puréerna är ju ungefär lika så man tycker ju inte att det skulle vara det. Men jag vet inte.

Vi brukar bara ge köpegröt första tiden när det testas tills det blir vant med lite mer tjock konsistens. Köpegröten är ju järnberikad och rekommenderas ju av bvc och så men vi har gett vanlig hemgjord (eftersom de andra äter det) och serverat järnrik fruktmos eller så till. Ju fler man är ju enklare är det ju att alla äter samma mat även om man anpassar bebis mat.

Vi testar vidare och låter gröten stå ett tag. Kanske testar vi med annan gröt och ser om han reagerar lika på det. Imorse gav jag lite gröt men det gick in ungefär en tsk sen hade han inte lust med det mer.

Han verkar däremot inte ha blivit påverad negativt när det gäller magen eller så för han har varit helt normal när det gäller sånt.

Idag kör vi lite mer majs.

• Asereht

Nu är mina stora busar i skolan. Maken följde med men blev hemskickad efter en halvtimme.

Själv håller jag på att styla om froggen vilket ger mig lite ångestladdade känslor. Jag vill ha en ram till, jag har lite svårt att släppa liggdelen.

Ska ta en tur till stan strax men först ska vag smörja upp hjulen och bestämma mig för vilken klädsel som ska på buggan. Sand, klarblå eller denim? Svårt det här!

• Asereht

Har någon av er sett Simpleworlds gröna och/eller gula åkpåse irl? Isf undrar jag om färgerna är lika klara som de ser ut på bild eller om de är lite mer "dassiga"?

Kan man ha buggaåkpåsen i sittdelen på happyn eller sitter den illa? Har ju inte bytt till sittdel än och den ligger nedpackad och instuvad bland en massa saker så jag orkar inte slita fram allt bara för att prova inför kommande möjliga behov.

• Asereht
    sarahl skrev 2010-08-23 11:49:21 följande:
    ni som har haft syskonvagn, hur länge körde ni stora barnet?

Oscar är ju drygt 3 nu och anton 4 månader, men jag känner mig låst att inte kunna promenera när jag har båda barn hemma. Så nu funderar jag på en smidig syskonvagn, hade en herqules men den var oscar för stor för.

Är jag dum som lägger pengar på det tycker ni?
    JAG funderar ju tom på en billig syskonvagna tt ha när det behövs och min näst yngsta är 4! Grejen är den att jag vill gå raskt och långt, det vill inte han. Han tycker det är tråkigt. Men åka vagn tycker han är lite lyxigt. Dessutom så tycker han det är jobbigt att springa med brorsorna till bussen på morgonen, jag förstår honom. Det skulle vara väldigt mkt smidigare med en syskonvagn.

Jag tror jag letar efter en bättre begagnad (billig) Brio Duette eller liknande. Möjligen en P&T eller MT om den är billig. Men viktigast just nu är billig och inte långt borta då jag måste kunna hämta. Maken jobbar just nu lite udda tider och ute till skogs så han är inte mkt till hjälp.

Så, nej jag tycker inte det är dumt om du känner att det finns behov. Hur mkt pengar du lägger beror ju på hur mkt du tycker det är värt.
  • Asereht
    Angel Gbg skrev 2010-08-23 21:57:28 följande:
    Idag har gud först pissat på mig, sen körde han över mig med en bulldozer och sen stampande han på mig.... ursäkta då Mr Fuck you right back att jag inte tror på dig men om du fanns så skulle jag inte leva det liv jag gör.

Hade möte med dagis som sket sig så pass att jag inte vet på vilket ben jag ska stå och hur mycket jag ska gråta. Efter telefonkontakt med NÄL 16:45 beslutades det med akuttestning imorgon så någon som bor Trollhättan/Uddevalla så kommer vi er väg imorgon om ni är lediga. Skicka på fb eller ring och har ni inte nummret så har både Kavat och Passau det (minst). Kombinera det med uberallergichock (två 3½åringar som leker med hudkräm för händer med parfym och hela kittet) ifrån körd av en buss (hållplatsen existerade inte som det bara var jag) nerregnad, fick höra att jag såg gravid ut, noll sömn i natt, dotter ramla ner för trapp osv osv osv så förutom allt det så har min dag varit kanon! Någon annan som haft en underbar dag?
    Förvånad  *kramar*
    Lindadjo skrev 2010-08-23 23:01:43 följande:
    Kram på dig Angel

Nu sticker jag tjejer, men jag kanske kan kika in här även fast jag är i England, internet finns ju där med Måste ju meddela er hur det går med mensen, om det behagar komma snart, eller inte

Ha det gott så länge.
    *vinkar* Men kräver att du kikar in så fort tillfälle ges! Alternativt skaffar mig en billig P&T därborta som kompensation.
    Kavat skrev 2010-08-23 22:17:05 följande:
    Angel, stor kram! Inte för det är allergichock här men tufft ändå. Vad sa dagis? Här är det jämna plågor (läs ovan). Sov 2 h upphackat i natt pga bebis som vill äta, eller gnyr högt pga rap och eller bajs. Nu gör det så ont i brösten så jag grinar varje gång han äter. Lär ta 3-4 dar innan det är bättre. Dessutom verkar båda barnen dragit på sig något. Lillemans hals är jätte röd och svullen och han äter inte och blir därefter i humöret. Storsyrran är full av eksem och vad vi tror är svullna lymfkörtlar. varför kunde vi inte bara få vara friska nu med liten bebis?
    Usch, vad jobbigt ni har det! *kramar dig med*
Svar på tråden K*B*N, pratar del 11