Inlägg från: Asereht |Visa alla inlägg
  • Asereht

K*B*N, pratar del 11

Lusläste personens omdömen och det är tydligen inte ovanligt att personen budar och sedan ignorerar. Hämndomdömen ges också.

♥ Grabbarna Bus, Syrrans & Liten Nöffes Mamma ♥   Blogg: stickig.blogspot.com
  • Asereht
    Nifelheim skrev 2010-08-20 16:57:00 följande:
    Med låna menar jag givetvis att ni får den med undantaget att jag får tillbaka den om den är hel när/om jag får fler barn och ifall jag då vill ha den
    Klart intressant, hur ser den ut? Med bord eller fasta leksaker?
  • Asereht

Ohoj!

Nu har jag varit i shoppingtagen!  Först en tur till Karlssons för att kolla in skaloveraller, de hade 75% på en hel del kläder. Det var visserligen rätt urplockat men vi shoppade rätt friskt.

De gröna overallerna fanns bara kvar i strl 62 och 68 tyvärr. Jag köpte en 68 till åt Nöffe (som redan har en i 74 men den är så stor fortfarande). Kommer den inte till användning så går det ju alltid att sälja framöver.
    Skaloverallen fanns även i rosa i strl 62, 68, 80 occh 92. Tog en av varje, tänkte att man alltid kan lägga ut dem på T. Är det någon av er som är intresserad av någon av de rosa får ni säga till privat.

Jag köpte, 5 skaloveraller, 3 softshelljackor, en skaljacka till maken, 2 par joggingbyxor till storbus, badshorts till storbus, bad/solsuit till Nöffe (framförhållning), 2 ryggsäckar, 2 djupa tallrikar och två flata med hög kant i hammarplast och två fleeceset (jacka och byxa) för 1000,50:-. Tycker det var rätt bra med grejor för pengarna.

Sen storhandlade vi mat. Det blev dyrare även om det var ekonomiskt. Så nu har jag en massa grejor och en fullproppad frys. Och jag är väldigt trött. *s*

• Asereht
    Nifelheim skrev 2010-08-21 16:42:07 följande:
    Kul med fynd. Var ni på Karlssons i N? Jag funderar på att åka till S-näs i veckan om jag hinner/orkar. Här i stan finns ju inte Karlssons.
    Jepp i N. Det är trevligt när saker kostar lite tycker jag. Kanske har de mer kvar i S-näs. Håller tummarna för det. Finns den gröna i typ 80 eller 86 får du gärna köpa en åt mig. Jag har totalt snöat in på grönt! .-D
  • Asereht

Om någon är intresserad av en sån där aviatrix mössa så får ni messa mig. Det finns även en modell för större barn utan öronlapp och knytband. Den är med en knapp eller blomma som dekoration och kanske lite feminin i modellen men det kanske är någon stor tjej som är sugen.

• Asereht
    Lindadjo skrev 2010-08-21 17:59:44 följande:
    Asereht, roligt med fyndpriser! Jag har bara handlat till IKKE fyndpriser på meandi... hoppsan...
    Jag tänkte jag skulle försöka tjäna ihop lite pengar och sedan köpa icke fynd.
  • Asereht
    Lindadjo skrev 2010-08-21 18:01:26 följande:
    På tal om vinterkläder... någon som vet några bra täckbyxor som finns i storlek 116? Jag fick ju tag i vinterregnjackor på Gneis-rean i somras, men byxorna var slut. Tänkte om det finns några BRA som inte kostar skjortan?
    Vi tycker Didrikson funkat bra. De har ärvts nedåt här och hittills är det inga som gått sönder. Vi köpte ett par Lassie till storbus förra vintern men jag tyckte inte de var lika bra som Didrikson, de blev sönderfransade i nedkant och slitna på knäna. Men å andra sidan är storbus en rejäl klädslitare också. Hans Didrisonjacka vill ingen ärva, hel ja men hela magen är ruggad och svartdaskig (går inte bort) pga magåkande i pulkbacken. *suck*
  • Asereht
    Angel Gbg skrev 2010-08-21 19:23:26 följande:
    Aserath: En till mössa är alltid uppskattat här... C har nog slitit ut den vi fick för vagnen och hon kallade den bäbismössan hela förra året till allas förvirring. Inte visste dom att hon fick den av bäbisen för vagnen /så var det i hennes värld.
    Något råååsa då eller? Hur gammal är hon nu och hur stort huvudomfång?
  • Asereht

Jag köpte sådana här softshelljackor till alla mina tre "stora" grabbs. Jag stod och höll i en i strl 80 men så blev jag velig och bestämde mig för att avstå och nu ångrar jag mig. Hoppas det finns kvar sådan på måndag. Jag tokgillar de skarpa färgerna och jag ahr fått grönanfall.

www.karlsson.se/Produkt/7340001709391/jacka_barn_gron.aspx

Svar på tråden K*B*N, pratar del 11