• Anonym

Hur gör ni i allmänna toaleter?

Kanske lite dumt men.. När jag var på IKEA häromdan såg ja en mamma sätta sitt barn på toasitsen på toaleten.

Själv sitter jag aldrig på toasitsen när jag använder allmänna toaleter ( gäller på jobbet också).

Undrar bara är det bara jag som överdriver eller är det flera som tycker att det är dumt på grund av olika sjukdomar?

• Svar på tråden Hur gör ni i allmänna toaleter?
  • Anonym (frux)
    Ollibolli skrev 2010-04-03 13:44:45 följande:
    Nej, sitter aldrig på sitsen. Antingen hukar jag över toaletten eller så lägger jag papper på sitsen och sätter mig.
    Jag gör på samma sätt
  • mammatalman

jag torkar av om jag tycker att det behövs. den skit som inte syns har inte dödat mig än. sätter mig. gör det jag ska torkar mig, spolar o tvättar händerna. kollar om det skulle behövas göras rent efter ev missödet

Det jag tycker är konstigast är att mamman TS berätar om låter sitt barn gå på toa med öppen dörr. Solklart (tycker jag) att man låser dörren ibland blir det trångt med barn, barnvagn o sig själv med det är bara att dra min magen :)

• Anonym

Jag undviker allmänna toaletter, då 4 av 6 inte tvättar händerna efter sitt toabesök..

• Pochahontas

Tja... Jag sätter mej på toan och gör vad jag ska. Precis som hemma. Likaså mina barn. Sen tvättar vi förstås händerna.

Jag torkar av sitsen om jag ser att den inte är torr - inte annars.

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • Anonym
    Koloraturell skrev 2010-04-02 17:48:55 följande:
    tyvärr har jag hört att många gör det som en kul grej, sprutar i tvålpumpen... Faktiskt så tror jag inte alls att det är så ovanligt :/ men om tvålen hänger i en låst pump på väggen är det ju lugnt, såvida inte städaren runkar ^^
    Men snälla. Tror du på det där själv?
  • frieden

så du menar att man måste äta spy för att få magsjuka? hmm konstigt att så många får det varje år då...trodde inte det var så vanligt att man gjorde det men jag har väl tydligen fel då...

Koloraturell skrev 2010-04-03 09:43:45 följande:
    Därför att folk är rädda för sjukdomar av en toasits och eftersom det är omöjligt (undantag magsjuka, som då kräver att toasitsen är nerspydd och att man sedan slickar i sig det) så är oron helt befängd.
  • Pepparkaksdeg

Är uppväxt med att man alltid lägger papper på sitsen så det sitter i ryggraden och jag gör det per automatik med ungarna. Sen var jag också gift med en man med bacillskräck och då tillkom grejen att alltid ta en bit papper i handen när man skulle låsa upp och gå ut.

Rent logiskt så är det ju egentligen viktigare att inte ta på hantaget. Lär ju vara mer bakterier där!

• Björnmossa

Det där med magsjuka och toaletter trodde jag bara gällde om nån kräkts i toan. Hemma brukade vi alltid låta den magsjuka ha en egen toa medan sjukdomen varade (för att slippa städa den så mycket), jag har alltid tänkt mig att det var för att man kunde få bakterier på händerna om man gick in och bli smittad den vägen.

Tror inte så många kräks på offentliga toaletter (man stannar väl hemma om man har vinterkräksjuka?) och om de gör det borde man känna det på lukten. Är inte oroad för det.

• MiZZMaGiKa

Ja herregud..

Jag går in på toa sätter mig, kissar, tvättar händerna och går ut! Svårare än så är det inte? Vad tror ni papper på sitsen ska hjälpa mot? Givetvis kollar man ju sitsen innan man sätter sig. är den äcklig byter jag toa eller torkar rent.

Lär inte mina barn några pappers trix eller likande, vill inte ha bacill rädda ungar. Lite skit har ingen dött av..

• logg81
    MiZZMaGiKa skrev 2010-04-03 15:57:12 följande:
    Ja herregud.. Jag går in på toa sätter mig, kissar, tvättar händerna och går ut! Svårare än så är det inte? Vad tror ni papper på sitsen ska hjälpa mot? Givetvis kollar man ju sitsen innan man sätter sig. är den äcklig byter jag toa eller torkar rent. Lär inte mina barn några pappers trix eller likande, vill inte ha bacill rädda ungar. Lite skit har ingen dött av..
    Jag gör lika...
    Jag stavar inte taskigt! Min dator är faktiskt trasig!!!
Svar på tråden Hur gör ni i allmänna toaleter?