• Anonym

Hur gör ni i allmänna toaleter?

Kanske lite dumt men.. När jag var på IKEA häromdan såg ja en mamma sätta sitt barn på toasitsen på toaleten.

Själv sitter jag aldrig på toasitsen när jag använder allmänna toaleter ( gäller på jobbet också).

Undrar bara är det bara jag som överdriver eller är det flera som tycker att det är dumt på grund av olika sjukdomar?

• Svar på tråden Hur gör ni i allmänna toaleter?
  • Anonym (...)

Vem pratar om kroniska sjukdomar, inte jag! Men magsjuka för ett prematurtbarn kan innebära livsfara!

• ashera

Jag läste om en undersökning någon gjort en gång, och det var mycket mer bakterier och äckligt på kundvagnshandtagen än på toalettsitsarna. Tänk att allmänna toaletter städas säkert minst en gång om dagen, men hur ofta tvättar de kundvagnar?
    Jag brukar lägga papper på sitsen, men det kan vara svårt när man ska sätta barnen på toan, papprena ligger ju knappt still. Sen använder jag de toaletter jag vet brukar vara rena och fräscha, och skulle de vara för äckliga är det ju bara att gå till en annan.

• ashera

www.expressen.se/nyheter/1.627465

tangentbord är snuskigare än toasitsar

"Bakterierna samlas ofta på saker vi tar i med händerna och det är därför som toasitsen klarar sig.
    - Det är 200 gånger fler bakterier på en skärbräda än på en toasits, säger han."

• kokulan

Så här gör jag på allmäna toaletter.  Jag sätter mig rakt på ringen. Om det finns droppar på toasitsen brukar jag torka bort dem först, sen sätter jag mig. Jag är inte ett dugg rädd för eventuella basilusker på toaringen.

Däremot tvättar jag alltid händerna noggrant och har en papperstuss i handen när jag öppnar dörrar. Tänk vad många som torkar sig utan att tvätta händerna, för att inte tala om toaletter där handfatet finns utanför själva toan. Tänk vad mycket kiss och bajsbaciller det finns på de hantagen... yäääk. 

• Anonym

Men ska man tänka så där så kan man ju inte heller ta i sakerna man ser på Ikea. Toaletterna städas bra mycket oftare än tex allt glas och porslin som folk fingrar på och jag kan lova att du har massor med bakterier på händerna.

• gummalottan

Jag sitter ner efter att ha sett efter att det är torrt. Höll på med papper etc när jag var ung men sen tänkte jag efter: hur sunkig är jag på baksidan av låren? Inte alls, nej. Varför skulle alla andra människor vara så äckliga just där att det blir smittfarligt att dela toaring med dem? Nä, det fick jag inte ihop, bort med pappret således. Om man sitter på toan blir inte toaringen äcklig så länge man inte är rysligt magsjuk eller väldigt klumpig när man torkar sig...

• PrincessOfIce

Jag brukar först torka av eventuella kissresten på toaringen.. Ibland finns det ju sån där rengöringsdesinfektionsmedel som man kan använda sig av.. finns ingen sådan tar jag oftast papper på sitsen..

En sak som kan smittas från toasitsen är flatlöss.. Såna äääälskar att hoppa runt och smitta andra via allmäna toaletter.. {#lang_emotions_undecided}

• Anonym

Om det är kiss på ringen torkar jag bort det. Sen sätter jag mig och gör det jag ska.
    Och det händer tom att jag bajsar på offentliga toaletter! Det verkar som om vissa tycker detta är märkligt, har jag förstått, men måste man så måste man väl? Ut kommer det, varför gå och hålla sig??

• Superbia

Det beror på hur det ser ut. Oftast sitter jag - exempelvis på Ikea - men känns det väldigt sunkigt så halvsitter jag och försöker att inte nudda ringen, haha.

Morten & Vidar 091029
  • Lattjo

Jag sätter mig ner på ringen och gör det jag ska. Varför är det så äckligt? Det är bara jobbigt att stå och hålla balansen om man ska huka sig utan att röra toan...

Svar på tråden Hur gör ni i allmänna toaleter?