• Anonym

Hur gör ni i allmänna toaleter?

Kanske lite dumt men.. När jag var på IKEA häromdan såg ja en mamma sätta sitt barn på toasitsen på toaleten.

Själv sitter jag aldrig på toasitsen när jag använder allmänna toaleter ( gäller på jobbet också).

Undrar bara är det bara jag som överdriver eller är det flera som tycker att det är dumt på grund av olika sjukdomar?

• Svar på tråden Hur gör ni i allmänna toaleter?
  • mamamamamaräng

Lägger inte papper på ringen om den ser fräsch ut.

Däremot stänger jag kranen efter jag har tvättat mig med papper, använder helst ett nytt papper till att öppna dörren med.

Ni som öppnar dörren med papper, stänger ni kranen med papper också?

Annars är det liksom ogjort arbete att tvätta händerna om ni tar i kranen med dem efteråt.

• viseversa

Men jisses. Jag sätter både mig själv och mina ungar på toa sitsen. Torkar ev av den innan med först en våtservett och sen en torr. Men inte alltid. Jag orkar inte bry mig om alla faror i samhället. Jag skulle bli knäpp då. Eftersom baciller finns ÖVERALLT!

Mina ungar har ätit godis dom hittat på golvet också =O och sugit på pinnar som legat på marken(som det mycket väl kunde vara KISS på). Och jag blev inte hysterisk för det.
  • Mamma till Philip Nova Elliot
    Jag undviker offetliga toaletter och brukar lyckas mkt bra med det men INTE när jag är gravid Jag torkar av toasitsen med blött och sen torrt, finns sån desinfektion är det kanon Lika när mina barn ska kissa. Offentliga toaletter i bra skick är få enligt mig. Hemma städas toaletterna var/varannan dag så det är kanske inte så konstigt att jag har en sån syn på vad som är rent/smutsigt...
    ★*☆ Stolt mamma till Philip 021128, Nova 070810 & lillebror med BF 3/5-10 ★*☆
  • frieden

ärligt talat va snackar du om i den tråden...vem har pratat om kroniska sjukdomar? och vad har direktiven på neonatalen med offentliga toaletter att göra? 

Koloraturell skrev 2010-04-02 22:17:41 följande:
    sen när är magsjuka en kronisk sjukdom?
  • Cailyn

Jag sätter mig på sitsen om det inte ser äckligt ut.. Jag har aldrig blivit sjuk.. det måste ändå vara väldigt liten risk att ngt händer...

• Anonym
    Björnmossa skrev 2010-04-03 00:05:38 följande:
    Jag är övertygad om att offentliga toaletter städas betydligt oftare än toaletterna hemma hos flertalet av mina kompisar.Saker som folk tar i med händerna är mycket äckligare.
    Ja precis, eller hos gamla människor som inte orkar böja sig, mm. Som toan hemma hos mitt ex morföräldrar- där ville inte ens jag gå och jag är inte ett dugg nojig!

På IKEA kan man ju läsa på dörren när det städades sist och det är ju flera gånger om dagen som man ser till toaletterna på sådana ställen!
  • Anonym
    Gladabarnensmamma skrev 2010-04-03 02:42:15 följande:
    Om sitsen ar smutsig sa torkar jag av den med toalettpapper, sen satter jag mig faktiskt dar. Jag ar SA forbaskat trott pa tjejer som sta-pinkar & stanker ner hela toaletterna... Precis som redan sagts: det ar ju NI som gor att toaletterna ar snuskiga! Om alla hade vett att SITTA ner pa toaletten & torka av den om det stankt nar man t.ex. spolat (vanligt utomlands dar toaletterna ar grundare) sa skulle dam-dasset inte vara en san svinstia.
    hahaha;) jag håller med dig
  • Anonym
    Minifer skrev 2010-04-03 05:29:01 följande:Hade jag varit modigare hade jag sprungit på killarnas toa för jämnan för de är alltid mycket prydligare eftersom de oftare kan konsten att stå upp och kissa utan att ställa till med armageddon.

Snälla, skicka de killarna till min arbetsplats så de kan visa mina kolleger hur man kissar för där skvätts det till höger och vänster och är torkat kiss på golvet.

Vad är det som är så svårt med att sitta ner om man inte kan hålla snoppen i toan liksom??
  • Anonym (80-talist)

Jag har gjort en liten egen intressant undersökning och resultatet på den är att det är tjejer födda under 80-talet som oftast står upp och kissar. Detta pga under 80-talet så visste man bla inte hur HIV smittades, det troddes fortfarande av många vara en kontaktsjukdom, tex vid pussar och dylikt. Detta är inget 80-talisterna själva kommit på, det är helt enkelt ett beteende som sitter kvar då vi var små och fick lära oss att vara livrädda för toalettsittsar!
    Detta beteende stämmer främst på¨80-talister som är uppvuxna i storstäder. (och ni som nu är födda på 80-talet i en storstad och som inte blev uppfostrad med att vara rädd för toasittsar kan låta bli att kommentera detta inslag, för som sagt, detta gäller det FLESTA, inte ALLA)

• Anonym

Alla tjejer som kissar på sittsen har helt enkelt inte lärt sig att lyfta på båda ringarna. (Med en bit papper så klart) Skulle alla göra det så skulle det bli en mycket bättre värld{#lang_emotions_tongue_out}

Svar på tråden Hur gör ni i allmänna toaleter?