Colombia 2010
Det verkar inte finnas någon aktuell tråd för oss som ska adoptera från Colombia, så jag startar en här och nu
. Välkomna in!
Det verkar inte finnas någon aktuell tråd för oss som ska adoptera från Colombia, så jag startar en här och nu
. Välkomna in!
Jo, vi har precis fått pm3, jag råkade bara fastna lite på det där med antal bilder.. och en ficka.. som vi inte fick ihop. Nu känns det ju som ett "aha", angående att man alltså kan skicka flera fotofickor. Problem solved
.

.
Är benägen att förstå vad du menar.. "inte dräkt, men nästintill..", sådana saker gör mig lite frustrerad. Vill gärna ha raka direktiv.
Hej!
Vi vill jätte gärna adoptera från Colombia men har fått väldigt olika besked på om det är bra el. tar för lång tid för oss som är 39 resp. 42 år och hoppas få medgivande för syskon.
Enligt FFIA går det fort om man kan tänka sig två barn fast vi vill ha under 5 år och att man kan skriva att jag ska ha huvudansvaret för barnen för då gör det inget att min man är äldre. Enligt AC är det max 39 år som gäller.
Vad har ni för erfarenhet av väntetiden och hur gamla är ni?
Jag undrar också hur länge ni stått i Sverigekön och i vilken organisation?
Äntligen har faktura 2 kommit, så nu hoppas vi bara på att allt stämmer så att vi kan skicka till NP så snart som möjligt.
Kusin knase: å vad avundsjuka vi är, men samtiditg så kan ju inte vi åka nu för då skulle vi ju få "fel" barn! Jag ska tänka på er nästa vecka!