• Ålen

Colombia 2010

Det verkar inte finnas någon aktuell tråd för oss som ska adoptera från Colombia, så jag startar en här och nu . Välkomna in!

• Svar på tråden Colombia 2010
  • morgonsolan

Då har ni säkert klartecken från banhemmet vilken dag som helst nu ska du se. Spännande!

Jorå, papperssamlandet from hell, där allt som kunnat gå fel har gått fel, är klart så när som på ett förbaskat intyg som vi fått fel av tre gånger nu. Hoppas det rätta kommer med posten i dag!

Ålen skrev 2010-06-15 21:07:41 följande:
    Nej, vi har inget hört. På torsdag är det 7 veckor sedan våra papper skickades.

Hur går det med ert papperssamlande?
  • Ålen
    morgonsolan skrev 2010-06-16 09:28:27 följande:
    Då har ni säkert klartecken från banhemmet vilken dag som helst nu ska du se. Spännande!

Jorå, papperssamlandet from hell, där allt som kunnat gå fel har gått fel, är klart så när som på ett förbaskat intyg som vi fått fel av tre gånger nu. Hoppas det rätta kommer med posten i dag!
    Jag vet inte ens om vi kommer få något besked. Några familjer har inte ens hunnit få det innan BB. Enligt AC kan det släpa ett par veckor också. Det känns helt ok, jag är inte orolig utan snarare otålig och vill ha barn NU!!!!
  • jansson77

Hallå hallå!
    Börjar få lite panik. Vår utredare ska lämna in vår medgivandeutredning imorgon och han har skrivit medgivande för 0-2 år, men jag blir inte klok på AC:s hemsida.
    Måste medgivandet gälla för 0-36 månader?????

• Emeli
    jansson77 skrev 2010-08-01 16:49:22 följande:
    Hallå hallå!
    Börjar få lite panik. Vår utredare ska lämna in vår medgivandeutredning imorgon och han har skrivit medgivande för 0-2 år, men jag blir inte klok på AC:s hemsida.
    Måste medgivandet gälla för 0-36 månader?????
    Ja, det är ett krav från den colombianska myndigheten. Har svarat dig på annan plats.

Barnen från Colombia är oftast små, men myndigheterna där kräver att sökande ska vara beredda att som lägst ta emot ett barn upp till 3 år.

Kontakta er utredare det första ni gör i morgon. Om ni har tur kommer h*n att ändra det hela på ett smidigt sätt, men det kan också tänkas att h*n vill träffa er fler gånger för att övertyga sig om att ni är beredda att ta emot ett barn som är lite äldre. Det beror ju på hur ni har diskuterat ålder på barnet under utredningen. Om ni tidigare har hävdat att det är viktigt för er med ett så litet barn som möjligt är det inte säkert att utredaren utan vidare är beredd att ändra i utredningen. Ni får då ställa in er på något annat land.
  • jansson77

Jag har mailat honom nu så får vi hoppas att han inte redan lämnat ifrån sig utredningen.
    HUA !!!!!!

tack för dina svar !!!!!

• Emeli

Om jag vore i dina kläder skulle jag tokringa från kl. 08:00 i morgon. Du kan inte med säkerhet veta vid vilken tid han läser sin mail. Har du otur öppnar han inte mailboxen förrän på eftermiddagen, och då kan det vara för sent.

Lycka till och grattis till ert val av land. Colombia är fantastiskt.

• miaskell

Vill bara tipsa alla nya att också anmäla er till Colombiagruppen som jag administrerar. Där kan man prata mer "ostört" då forumet är helt stängt och bara familjer som har eller ska adoptera från Colombia har tillgång till.

http://groups.google.se/group/adoption-colombia (ansök medlemsskap via länken, skriv vem du är och varför du vill gå med)

• morgonsolan

Hej alla! Vi väntar också barnbesked nu.. äntligen. Baby

Pixelmia: Ett lysande tips. Så mkt glädje jag har haft av googlegruppen (även om jag inte är särskilt aktiv). Tack för att du startat den!

Lite OT kanske, men vart har "Ålen" tagit vägen? Nytt nick kanske?

Kram till er!!!/s

• Linnis

Hej där, vill bara instämma med morgonsolan. Stort tack till Mia för bra google-grupp.

Vi väntar också barnbesked men har ännu inte hört något. Väntan är lite bitterljuv på något sätt. Ena dagen känns det förväntansfullt och kul, andra dagar känns allt lite tröstlöst, lite: alla andra får BB, men aaaaaaaldrig vi.....

Ingen aning var Ålen tog vägen - men saknar också henne.

Kram tillbaka!

• Längtande mamma

Instämmer i kören, tack Pixelmia för google-gruppen! 

Snart Colombiamamma!
Svar på tråden Colombia 2010