Colombia 2010
Det verkar inte finnas någon aktuell tråd för oss som ska adoptera från Colombia, så jag startar en här och nu . Välkomna in!
Det verkar inte finnas någon aktuell tråd för oss som ska adoptera från Colombia, så jag startar en här och nu . Välkomna in!
Nu är Knase i Colombia och myser med sin son....vad härligt!
Vi har blivit tilldelade barnhem nu, det blir ett i Meddelin. Det känns fantastiskt!
På pappersfronten går det lite segt just nu. NP har fått det dem ska bestyrka men utdraget från Landsarkivet strular lite. Hur går det för er andra?
Grattis till att ni blivit tilldelade ett barnhem Ålen!!! Meddelin blir nog HELT fantastiskt. Visst är det där det är kortast visstelsetid också?
Vårt papperssamlande har ju stannat upp lite, vi kommer inte att kunna vara färdiga förrän i juni. Försöker att se det som en bagatell, men det känns trist ändå.
Tänker på Längtande mammas kloka ord om att vi ska få "rätt" barn . Det är bara att ha tålamod!
Om ni inte har hört något mer så är säkert allt ok! Förstår dina blandade känslor, jag tror att man som blivande förälder alltid bär med sig en viss oro under barnaväntandet. Den släpper nog inte helt förrän man verkligen har sitt barn (och då kommer andra typer av oro.. ). Jag är övertygad om att det kommer att gå jättebra och att ni snart har ert barnbesked!
Tack för tumhållning, det vore ju onekligen fint att få börja vänta barn till sommaren.
Våra papper har nästan blivit godkända, behövde bara beställa nya personbevis eftersom instruktionerna från Colombia hade ändrat sig, samt ändra en mening i vårt brev och rätta ett stavfel i ett referensbrev. Och vi fick mycket beröm för våra foton och hur vi (läs jag) hade dekorerat dem, så det känns jättebra! Så i helgen går de iväg till NP.
Hej Längtande mamma, vad skönt att ni i princip är färdiga och att era foton blev så bra. Det är ni värda efter allt strul. Lite nyfiken på vad det är för nytt personbevis som ska beställas? Vad är de nya instruktionerna? (Vi skickade ju enligt de gamla).
Längtande mamma: ja det känns jättespännande att veta vart vårt barn kommer finnas eller redan finns. Oj oj, det ilar i mig när jag tänker då. Vi fick också beröm för våra foton och för att vi skrivit på spanska vilka det är som är med på bilden. Kul när man lagt ner en del jobb på det.
Medellin (som vi ska till) har lite kortare vistelsetid än Bogota så om ni vill stanna längre får vi hoppas att det blir Bogota för er del.
Linnis: vi har 0-3 år. Ni med?
Det ska stå "styrkande av äktenskap" på personbeviset från Skatteverket. Det var en liten kamp att få till det men bara man hamnar hos rätt handläggare så var det inga problem.
Morgonsolan: jag tycker ni ska smygbörja med er papper även om ni in kan skicka förrän i juni. Det tar längre tid än man tror att detta. Det t tex en månad sedan vi skickade in för granskning och våra papper har ännu inte kommit iväg till landet. Så vänta inte till juni innan ni börjar....det är mitt råd i all välmening .
Jag tycker faktiskt att denna perioden är rätt jobbig. Man ska fixa och dona, ringa runt och begära nya intyg som inte går att få, skicka kontrollkopior, vänta på svar, vänta på postgången..... gahhhh jag vill vara klar nu så vi kan börja vänta barn!!!!
Ålen: förstår din känsla precis. Så kände jag när vi höll på som värst i februari. Kändes som det gick fort och smidigt för alla utom för oss.
Och ja, har också 0-3 år.
Jepp, vi har också 0-3 år.