Colombia 2010
Det verkar inte finnas någon aktuell tråd för oss som ska adoptera från Colombia, så jag startar en här och nu . Välkomna in!
Det verkar inte finnas någon aktuell tråd för oss som ska adoptera från Colombia, så jag startar en här och nu . Välkomna in!
Ålen: vi får kanske ha en trådträff i Medellín för nu har vi också fått barnhem! Tänk, ännu ett steg närmre! Får nog gå in i google-gruppen och läsa lite mer där nu.
Vad ni skriver!
Längtande mamma: Din ödesteori hjälper faktiskt enormt.. det är klart att det måste vara så här, för att det ska bli rätt . Men tiden till juni är gigantisk tycker otåliga jag, iallafall
.
Linnis & Ålen: Tycker också att papperssamlandet känns tufft.. och det är egentligen inte samlandet i sig, utan att det liksom inte går att säga att vi verkligen väntar förrän papprena är skickade!
Vår dotter däremot har helt egna sätt att förhålla sig till situationen på. Hon har tydligen, vid syskonprat på dagis, gått och sagt till de andras föräldrar att, "jag kommer också att få en lillebror eller lillasyster. Det är inte helt säkert än, men mamma och pappa jobbar på det".
Som TUR var överhörde en pedagog resonemanget i går.. och ryckte in och räddade vårt anseende med att förklara att det var adoption det gällde.. och inte något rätt mkt mer privat typ av "jobb" . Men vi vet ju inte hur många andra hon har gått runt och delat med sig av vårt "jobbande" inför..
Vi har också 0-3 år!
Men detta missade jag: GRATTIS!!!! Medellin för er också!!! Måste kännas underbart. Ha en ljuvlig dag!
morgonsolan underbar kommentar av dottern!
(smygläser er tråd och känner igen mig så väl i frustrationen över papperssamlandet)
Hur länge får man vänta på barnbesked i Colombia?
Hej Snöig, det beror på om man skickar sin ansökan till statliga barnhemmen (ICBF) eller till de privata barnhemmen i Colombia. Till ICBF kan man skicka ansökan direkt (dvs ingen kö i Sverige) men väntan i Colombia är låååååång. Till de privata barnhemmen får man skicka när man kommit fram i Sverige-kön (ca 2 års väntetid nu) och sedan är väntan på barnbesked mellan 6 mån och 1 1/2 år.
Vill bara tipsa er om att gå med i AC:s nya mötesplats på uppdaterade webben. Ligger inte så mycket info uppe ännu och har inte så många medlemmar. Men AC kommer på sikt lägga upp ytterligare bra landspecifik information på mötesplatsen och "Mina sidor".