LadyM skrev 2011-04-29 10:11:27 följande:
Hej på er igen, nu har jag även uteslutit havremjölk och Sinlac som ni trodde kunde vara boven. Ersatte med rismjölk och en risvälling som jag gör till gröt istället. Och hans eksem är så fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiina!!!!! Åh va jag hoppas att vi äntligen har hittat en "matbas" där han inte reagerar på någonting!! Ska fortsätta med denna kosten nu en vecka iallafall och se om det håller sig fint - sen börja med en provokation i taget för att äntligen på ordning på det här!

Känner mig hoppfull!
Så härligt att det verkar fungera! undrar en sak, vi håller ungefär samma kost som ni o det fungerar rätt bra men vi har gett vår dotter Sinlac. tycker inte det funkar till 100% men hon har inga direkta smärtor utan fiser mest o eksemen försvinner aldrig helt. Men jag har känt att det får vara så för annars finns ingen välling/gröt jag kan ge henne.
Men du visste någon risvälling? Är den färdig så man köper den i affären? Isf vad är det för märke? Eller har du något recept. Känner att det kan vara värt att prova.
Hennes eksem hålls ganska bra med Tavegyl som hon dricker morgon o kväll. Tycker det är superbra, eksemen syns bara minimalt o hon har oftast ingen klåda längre.