Allergitråden
lactoperoxidase finns i zendium tandkrämen, är det mjölk?
lactoperoxidase finns i zendium tandkrämen, är det mjölk?

Vill någon hjälpa mig?
Har köpt Milly Magic 123 av märket Schär- det står glutenfri,vetefri och laktosfri. Så jag blir lite om det kan vara mjölk i ändå just pga namnet "Milly" eller varför står det inte mjölkfri? Men hittar ingen mjölk i innehållet, eller har jag missat något här kommer det: majsgryn,socker,kakaopulver,honung,salt,modifierad tapiokastärkelse (vad är det?) det ska väl inte va någon mjölk i ?
Någon som är käsnlig mot parfym i tvätt o skölljmedel? Hur brukar ni/era barn se ut om kläderna är tvättade i det? E har fått röda prickar på ryggen som står ut och hon kliar sig över rumpan hela tiden, river o river. Kan inte hitta något hon fått i sig o dom utslagen brukar inte stå ut så det känns som det är något annat...
Någon som vill hjälpa mig?? Jag har gett E honungsmelon för första gången, bara en liten bit första dagen. En lite större bit andra dagen, första dagen bajsade hon ner sig ganska omgående 1 gång men annars inget. Tänkte att då kan hon nog äta det. Men igårkväll var hon ILLRÖD i underlivet o hade fått blåsor. Har bara varit med om den reaktionen en gång innan då hon ätit ananas. Hur som helst, imorse kom jag på att igår när vi var bortbjudna åt hon kött där, jag kollade så inte kryddan innehöll något kött men hade inte en tanke på att de kunde varit sekt i vanligt smör, vilket det såklart var. Min första miss, jag har sådan ångest, hur som helst det var skummjölkspulver i smöret o förrutom underlivsproblemen har hon haft klåda och ont i magen. (i vanliga fall brukar hon spy av mjölk) Kan man få den reaktionen på mjölk som hon fick igår? Känns annars som det kanske vore vanligare av någon frukt..
Flummigt meddelande men hoppas någon har varit med om liknande reaktion och kan hjälpa mig.
Kavat:
Tack för hjälpen, näe det känns som du säger. Får prova melon igen när hon blivit bra. Pratade med läkaren o hon ska kollas upp imorgon om det inte blodet försvunnit tills det.
Var det någon som hade recept på mjölkfri risifrutti? har för mig att jag läst att någon gjort det nyligen :)