Inlägg från: The Luckiest |Visa alla inlägg
  • The Luckiest

Allergitråden

lolo21 skrev 2011-05-07 20:24:48 följande:
    The luckiest: Men fyy vad jobbigt, stackars E och er! Rynkar på näsan Hoppas hon är bättre nu? Skit när det blir så, och skit när man inte vet vad det beror på! Kan det vart majsen eller vad tror ni?

Huua vad många verkar ha det jobbigt nu, massor med kramar till er Nalle
    Ja det är bättre nu. Vet inte vad det kan varit, men majs? hon har ju ätit majskrokar hela tiden samt majsbröd. Usch jag vet inte.. Hur är det med L då? Och hur gick dopet? var hon frisk o så?
  • The Luckiest
    lolo21 skrev 2011-05-08 19:34:38 följande:
    Skönt att det är bättre! Nej det verkar ju skumt om det skulle vara majs då.. Tack, dopet gick bra:) Peppar peppar tkr jag hon kräkts lite mindre nu. Vägning på BVC i morgon.
    Vad härligt! Skönt att gå o väga så man ser lite.
  • The Luckiest
    lolo21 skrev 2011-05-14 10:19:15 följande:
    The Luckiest: Hur har det gått med E? Hörde att ni provade ägg nu? :)
    Det går hyffsat, hon får utslag av två olika sorter men kan inte känna att hon har ont. så för allas skull tycker vi hon kan fortstätta med det. Hon blev ju förkyld o har sovit väldigt dåligt om nätterna nu ett tag men om nätterna blir bra när förkylningen är borta så ska vi fortsätta med ägg. Vore roligt att kunna baka något gott till hennes 1-årsdag o då är det lättare med ägg också.

Hur har ni det nu? kräkningar bättre?
  • The Luckiest
    lolo21 skrev 2011-05-14 21:02:23 följande:
    Jag har just googlat mig till att jag kan äta mjölksyra! Jag trodde det var mjölk i det så jag har undvikit det, men så är ju inte fallet. Sköönt, nu finns det en fond jag kan ha i sås och en god kall sås jag ska köpa. Mums! :)

The luckiest: När är det E fyller ett? Tänk vad tiden gått fort! Jaa hon var ju lite febrig sa T när vi sågs på Skälby. H'ärligt att det verkar funka ok med ägg, det gör ju jättestor skillnad! Håller tummarna att det fortsätter bra nu:)
    Enya fyller den 24:e. Vi har bestämt att inte ha något barnkalas, det får bli nästa år. Har ingen ork att springa o vakta hela tiden om det skulle ha åkt ner någon smula för det är ju helt omöjligt att hålla koll på massa barn när dom äter o vill inte att hon ska behöva bli sjuk på hennes dag o vill inte heller springa o gnälla som jag alltid får göra på stackars Nova. Tråkigt men sant.

Är väldigt skönt att hon kan äta ägg men nu vill hon inte ha :/ så jag kan inte få i henne någon direkt mängd. Men hur som helst så kan jag ju använda det i mat o bak vilket underlättar som du säger.
  • The Luckiest
    Kavat skrev 2011-05-15 11:24:46 följande:
    Vi har barnkalas utan allt våra barn inte tål! Inte en chans i livet att vi hade haft ägg eller vete här hemma med så små barn...
    Det är ju en idé men eftersom vi fortfarande inte vet själva vad hon tål o inte så får det bli såhär. Sen är ju inte mitt barn superallergiskt så att hon får andningsproblem eller så..
  • The Luckiest

hej. Ni som har barn med fruktallergier. vilka frukter är de allergiska mot o vad får dem för symptom?

E har inte fått några frukter alls för vi slutade med allt när hon hade så ont o hade eksem o prickar osv o tänker nu börja med en frukt i taget. dietisten sa att vi skulle börja med banan o blåbär. men vad kan jag vänta mig för ev reaktioner?

• The Luckiest

Tack hörrni!
    Hon har fått lite banan idag så nu håller jag tummarna. Hon fick imorse till frukost men än har ingen reaktion kommit.

• The Luckiest
    Tibell skrev 2011-05-20 21:31:20 följande:
    Alrro : Tack =)

Sitter här och är lite ledsen inombords.
    Idag när jag hämtade flickorna på dagis berättar fröken att barnen ätit chokladpudding till efterrätt.
    Eftersom jag antog att även mina barn fått frågade jag hur de hade lyckats få smeten att stelna eftersom jag aldrig lyckats med det.
    Då svarade fröken " Nä Tilde fick ingen, hon protesterade en del såklart men sen gick det bra ".
    Nähe svara jag , fick hon en glass istället eller ? " Nej ett päron"
    Hur kan de på fullaste allvar tro att en 4 åring nöjer sig med att päron när alla andra dagisbarnen sitter och glatt smaskar i sig chokladpudding och antagligen gick och pratade om det efterråt ??
    Min älskade lilla Tilde som alltid ser till att alla ska ha lika och alltid är väldigt mån om alla andra fick sitta där och bli utan..
    Jag har sagt åt dem att gärna säga till mig innan de ska ha glass/tårta/bullar eller liknande så jag kan fixa något till flickorna om de är osäkra. Men nej då, ett sketet päron fick hon =/
    Ni må tro att det gör vansinnigt ont i mammahjärtat =/
    Ska ringa till köket på Måndag och reda ut det här och åter igen säga till dem att förvarna mig så jag kan ta med något.. Mina barn ska fasiken inte vara utan fler gånger...

Nu ska vi eventuellt börja provocera Tilde med mjölk..
    Glutentestet visade neg i allafall och nu mår hon sååå bra med movicolen..
    Stackars lilla tjejen. Ibland undrar man hur endel tänker, dom ska ju ändå vara utbildade o borde ju veta bättre. Vad bra att hon fick glasskalas sen iaf =)
  • The Luckiest
    ViFrånLandet skrev 2011-05-20 12:52:14 följande:
    Vet inte om sonen har regelrätta allergier men han blev tokförstoppad av typ 1msk blåbärspuré så det får han inte mer, banan utesluter vi också på dietistens inrådan då han var jättehård i magen av det (spelade ingen roll om det var omogen, mogen eller övermogen) och när vi provade för några veckor sedan blev avföringen alldeles svart... Ananas får han kramper av och blir sönderfrätt av kisset (även runt munnen tror jag?). Nektarin får han också magkramper av... Kiwi reagerade han också på, kommer dock inte ihåg hur då det var så längesen nu...

Så reaktioner av frukt kan se ut lite olika, prova med små, små mängder ifall det blir en stor reaktion, är mitt tips...
    Det där med sönderfrätt känner jag igen. Kommer ihåg för några månader sedan när hon fick ananas (tror jag det var, kopplade det inte då) så fick hon som blåsor mellan benen o var jätteröd. jag fattade inte alls var det berodde på men slutade med all frukt o det blev bra på några dagar. Men det var verkligen hemskt.

Inga symptom på bananen än -peppar peppar- Lite gnällig har hon varit dock men känns som att hon kanske är inne i någon period så det är svårt att tyda.
Svar på tråden Allergitråden