mithrandil skrev 2011-12-13 22:43:48 följande:
Allro: Nej, det går inge vidare med dagis tyvärr. Känns lite som om de gör allt de kan för att jag ska känna mig ovälkommen och flytta barnen. Men det kan ju vara inbillning också. Bemötandet är iaf inte bra.
Berättade igår om besöket på allergimott och då ojade sig förskolläraren om hur synd det är om stackars barnen som inte får äta ägg. :-O Idag ringde jag och sa att barnen var tvugna att komma till dagis för jag blev tvungen att jobba. Då svarar hon bara att de avbeställt deras mat så att de inte kunde komma dit. Men jag sa att de fick beställa den igen och att de skulle beställa tills imorn med. Då ifrågasätter hon vad jag ska göra? Jobba förmodligen eftersom jag ska ha de på förskolan. Då sa jag ifrån. att de får sluta ifrågasätta mig och att de får ta det där med rektorn istället. Sa att jag ville att de ska göra som jag säger istället för att tjafsa och ifrågasätta mig hela tiden. (tycker inte det ska behövas förklara att jag blivit inberordrad på jobbet)
Sen ringde jag rektorn och hon blev faktiskt upprörd över deras bemötande mot mig. Hon har själv varit närvarande vid flertalet gånger då de ifrågasatt mig, en gång frågade t.o.m en av fröknarna om jag inte bryr mig om mina barn. Helt sjukt. Men rektorn trodde ju på mitt ord för att hon hört det med egna öron antar jag så något gott i det hela. Hon skulle iaf ta tag i det här nu och få ett stopp på det hela. Hon sa också att hon var irriterad på personalen och framförallt köket för att hon fått veta att de serverade ägg igår till frukosten, men jag förklarade att det inte var pga personalen på förskolan utan på kostchefen så då blev hon irriterad på henne istället. Skönt iaf att man har en bra rektor.
Ananrs har jag bestämt mig för att flytta barnen för jag orkar inte mer. Blir en annan avdelning eller annan förskola i byn vi bor. Blir så ledsen att jag gråter varje gång jag varit där nu och så kan jag inte ha det. Byter jag kommer jag också göra en anmälan om det här till diskrimineringsnämnden eller vart jag nu vänder mig. för att inga andra föräldrar ska behöva gå igenom det här.
Idag kom iaf intyget så det ska jag skjuta upp i röven på dom.
Vad jobbigt! Men skönt att rektorn är på din sida och hoppas att hon kanske kan styra upp det här. Så jäkla irriterande inställning av pedagogerna! Vilka föräldrar vill begränsa sina barns kost för skojs skull??? Och att fråga om du inte bryr dig om dina barn är att gå långt över gränsen!

Visst är det synd om våra barn som har så begränsad kost och inte kan äta som alla andra men det är ju knappast för skojs skull vi gör det! Jag skulle inget hellre önska än att min dotter kunde äta allt, tänk vad lätt det vore! Tänk att kunna åka på kalas utan att ta med sig eget fika, att åka på luciafirande utan att baka egna pepparkakor, fira jul utan att laga flera varianter av samma rätter, fixa kalas hemma med bara köpekakor och köpetårta, laga endast EN rätt varje dag..... *drömmer*
Bra att du står på dig och säger ifrån. De har ingen rätt att behandla dig sådär. Jag tycker helt klart att du ska försöka byta avdelning eller dagis, det är så otroligt viktigt att kunna lite på pedagogerna som tar hand om ens barn. Vi bytte avdelning för min dotter för drygt ett år sedan då jag inte kände att jag litade 100% på att pedagogerna på den avdelningen vi var på tog hand om min dotter på ett bra sätt. Det kändes lite konstigt att byta avdelning eftersom man ju träffade de "gamla" pedagogerna nästan varje dag men det var ändå helt klart värt det.