2små2stora skrev 2011-03-04 14:51:40 följande:
Alla andra får hämta allt på apoteket.
Jag ska försöka få tag på dietisten och fråga varför det är såhär. Nu var jag på apoteket och de hade nutra men på receptet stod det de gamla varianterna och jag mindes inte om det var LGG eller inte vi fått innan, men de tyckte att vi kunde ringa på måndag och fråga... Så jag förklarade hur det låg till att vi står utan mat om vi måste vänta tills på måndag och att det är profylac han egentligen äter, då tyckte hon att vi ju kunde få det istället... Fick förklara att vi inte får hämta det på apoteket utan måste gå via sjukhusköket. Så fruktansvärt egentligen, där fanns maten åt sonen men vi får den inte för att sjukhuset har någon konstig regel att all mat ska gå via deras kök...
Men vi hade tur, vi fick låna en burk profylac. Svärmor har jobbat på det apoteket och de känner oss så de gick och hämtade en burk och satte en röd frikortslapp på. Helt underbart villka människor det finns. Nu har vi mat tills på tisdag och jag kollade på våran nutraburk hemma och det är den varianten utan LGG och den som de hade hemma.
Fattar inte varför man måste gå genom sjukhuset, det tar ju längre tid, kostar oss mer både i avgifter för det kostar 170kr/uttag och 120 på apoteket och sen måste vi ha bil för att ta oss dit och åka en omväg istället för att få hemskickat eller hämta när vi ändå är och handlar mat.