Kavat skrev 2011-03-09 22:01:54 följande:
Eller vete... Eller skaldjur...
Du kan prova att koka ägg, men misstänker att han kan reagera när de skalas i så fall. Om han nu reagagerar luftburet. Men annars så är det ju svårt att undvika vetespill om man ätit smörgås tänker jag.
Fast hur var det med det. Han får inte Enago längre eller? Reagerade han?
Skaldjur har jag reagerat på när jag var mindre, vete tror jag inte. Vi har provat enago lite då och då men kinderna blir inte röda. Magen däremot blir förstoppad men det blir han även av potatis, morot och palsternacka som han får nu ihop med ersättning och majsgröten. Bvc trodde på omogen mage och tycker att vi ska testa att ge lactulos.
Fast nu när jag läste på fass så såg jag att det innehåll laktos så det ska vi inte prova.
Ikväll har han varit ledsen och jätteorolig, inte alls som förut så vi är rätt så övertygade om att det är pga. den laktosen han fick i sig.
Får ta och koka ett ägg och se någon dag när allt ser bra ut, kom att tänka på att han hade jättefina kinder förra veckan var flera dagar vi inte såg något. Då hade jag halsfluss och pussade inte på honom och hade så lite kontakt som möjligt och tvättade och spritade mina händer massor. Vi var också hemma hela tiden. Kanske även det är sånt som kan vara orsaken. Ett sånt pusslande.