Allergitråden
Vad är minutris och hur använder du det? Jag har köpt grötris och gjort risifrutti på enl ett mjölkfritt recept jag fick här, men Leo gillade inte den....
Måste höra vad ni tycker om en annan sak... Gabriel är kallad till BVC för 1,5 årskontroll (utan vaccination) men jag vet inte om det är så lämpligt att gå dit, kommunen har nämligen dömt ut 2/3 av byggnaden där de håller till pga svår mögel (så pass att de troligtvis kommer jämna hela huset med marken bara de hittat någon annanstans att vara). Vet inte om det är mögel just där vår sköterska håller till men med tanke på Gs astma känns det inte helt bra oavsett... Har vi rätt att få en kontroll någon annanstans eller får vi i så fall skippa besöket helt? Ska ringa BVC imorgon men funderar över hur ni andra tycker/tänker om det hela...
Idag var vi på föräldrastödet igen och Theo har röda kinder, den här gången drack jag bara te. Annars brukar vi få smörgås och kaka. Han lånade leksaker och lekte... Blir inte klok på det här.
Dumt nog så hade jag inte stenkoll på hur mycket det var när vi åkte därifrån, för ikväll fick han enagos gröt också och nu är han jätteröd.
Nu tänker jag inte göra något dumt, så jag frågar innan.
Lactic acid får jag till att vara mjölksyra och det kan man väl äta om man är laktoskänslig och mjölkproteinallergisk? Så vi inte förvärrar allt nu för lille Theo.