LillSkruttet skrev 2011-04-04 13:22:15 följande:
BVCbesök idag. Lillkotten hade bara ökat 70 g på 3 veckor....viktkurvan vek återigen av nedåt lite. Dock är han ju pigg och verkar må bra, så det är ju inte alarmerande. Undrar mest bara NÄR det ska börja gå uppåt....blir så ledsen när det liksom bara fortsätter att dala. Fick nästa tid för viktkoll 31/5....men jag sade ifrån. Vill ha en tidigare tid eftersom det ser ut som det gör med hans vikt. Så vi ska dit i slutet på april istället. Kändes bra.
Vi satt och pratade en del på BVCbesöket idag (en sköterska från barn-och ungdomsmottagningen satt med av någon anledning också) och jag fick dra hela historien med hur det varit sedan Leo föddes. Kändes skönt att få berätta allt, vi pratade också om att Tyra fått utökad dagistid pga att Leo mått dåligt och att hon blev ett litet "monster" pga detta. När jag sade att sedan hon fick gå mer på dagis, har vi äntligen fått tillbaka VÅRAN Tyra igen, så brast det. Storbölade inne på BVC, kände mig urdum.....Men jag tror att jag inte riktigt har släppt alla fördämningar ännu. Båda barnen har mått dåligt, på olika sätt, och jag har nästan ensam dragit det lasset eftersom det är jag som varit hemma med barnen. Maken har ju kunnat gå till jobbet och fått tid själv. Sköterskan frågade om JAG hade fått en hel dag eller en helg ensam utan barnen sedan Leonard föddes, och jag insåg att det har jag inte. Jag har varit med barnen i detta kaos VARJE dag i 7 månader.....inte konstigt att krafterna håller på att ta slut. Jag insåg nog inte själv hur TRÖTT och SLUT jag egentligen är.....

Så skönt, det där känner jag igen. Jag upptäckte igår att jag fick ett annat lugn i kroppen när jag gick till soprummet 2 vändor och sambon hade theo. Eller de låg och sov bägge 2.
Även om det är lugnare här nu så tär det ju att vara själv och ha stenkoll på allt vad de stoppar i sig. Nu har jag och han åkt till mina föräldrar för en vecka, jag får nog lite avlastning ifall han går med på det men framförallt blir det miljöombyte.
Nu har jag gett lite havre igen, ren havre den här gången och kanske fungerar det. Nu har tänderna kommit upp så jag tror den biten är klar för ett tag. I helgen har vi försökt öka smakportionerna men det går trögt, han älskar att äta men det tar sån tid så han tröttnar efter ett tag. Men fruktpureerna går ner ;)
Hoppas du finner lite vila emellan allt.