Allergitråden
kom på nu alvedon och panodil suppar och flytande är väl ok för mjölkproteinallergiker? Theo ska vaccineras imorgon så vi har köpt febernesättande men jag tänkte inte på att fråga och fattar inte vad det innehåller.
kom på nu alvedon och panodil suppar och flytande är väl ok för mjölkproteinallergiker? Theo ska vaccineras imorgon så vi har köpt febernesättande men jag tänkte inte på att fråga och fattar inte vad det innehåller.

Det är på tok för tidigt med all form av gröt, magen och tarmarna är inte mogna att hantera det än.
)
)nej han har sovit dåligt länge, nu var vi på bvc och de sa samma sak igen, och när han är 4 mån ska man ge mat osv.... det gick in i ena örat och ut i andra. Vi sa till om provocationen och fick ett "jag ska säga till läkaren men ni får nog göra om det om någån månad för det växer ofta bort" så det är inte säkert att det blir remiss från bvc, men ett nytt recept skulle vi få.
Tur att föräldrastödet kan fixa remiss...
Om han inte äter mjölkmaten nu på säg ett halvår är det farligt eller varför denna hets att testa stup i ett?
Jaha... inget recept än. Vi sa till i torsdags att vi behövde mer profylac och de lovade att receptet skulle vara klart idag, inte ett ljud än och så skulle vi få besked om remiss eller inte. Vi har mat så vi klarar oss men som vanligt så tar det ju tid och tänk om apoteet inte har det hemma.
men... nu ringde bvckärringen igen... dels går det inte att få e-recept så vi måste gå dit, fine är bara 100m. Men de skriver inte ut profylac utan nutramigen för profylac går bara att få en burk i taget och vill vi ha fler åt gången och inte betala 120kr var 3:e dag så blir det nutra men då ska vi blanda i en tesked socker så den blir sötare för det är skillnaden mellan profylac och nutran.
Ni som vet är det så, jag är inte sockerhysterisk men det känns ju helt galet. Och på apoteket reagerade de ju när vi kom sist med receptet och bara fic en burk åt gången för de sa att så har de inte varit med om tidigare. Jag ringdesvärmor som jobbar på apotek så hon ska kolla upp det med sina kollegor. *suck* så gick hela denna dagen åt att fjanta lite till.
Någon som vet hur det ligger till är östergötland det handlar om och här är allt möjligt eller kanske rättare sagt omöjligt,
Nej vi har bara kört med profylac, och nu är han ju dålig efter vaccineringen också så byta mat igen... Ska se vad svärmor säger så ska vi fråga på vårar apotek sen när vi åker och handlar. Verkar sjukt att det inte går att skriva ut mer än en åt gången. Jag kan acceptera om det är en prisfråga men då får de ju säga det. BVC sa att det var exakt samma förutom att profylac är sötare i smaken, åh herregud att det aldrig ska gå smidigt. Imorgon ska jag träffa sköterskan på föräldrastödet som lovat att hjälpa om BVC krånglar. Nu borde vi få remiss till allergisköterskan, jag provade att ringa men de har telefontid imorgon.