Allergitråden
Måste bara få dela med mig, vi har ju haft helvetesnätter där theo vaknat och gallskrikit pga. mjölkallergin innan vi hittade vad som var fel, han vägrade sova någonstans. Just då kämpade vi med att få honom att sova i sängen så när han fick mjölkfritt och mådde bättre så gick det inte med sängen. Han gallskrek precis som förut när han vaknade. Så då har han sovit i gungan för att först få vakna och känna sig trygg med att vakna, att inte ha ont när han vaknar. Nu verkar det ha funkat, för inatt la jag honom i sängen som står i vardagsrummet för han vill inte somna i sovrummet än. Han somnade helt själv utan napp eller flaska efter ca 30min gny och prat, jag var i köket och diskade.
Nu vaknade han TIO timmar senare och var jätteglad, åt 200ml och ligger i sängen och snackar igen. Jag fick tips om att sova med hans sängkläder men hittade bara kudden i förrgår natt så inatt fick han ha en använd tshirt som jag haft och sovit i några nätter, så den luktade mamma. :)
Jag är övertygad om att mjölkstrulet gjort så han blivit rädd för att sova i sängen, vem skulle inte bli det om varje gång man vaknar där har jätteont. Var ju inte förrens vi fattade vad som var fel som han fick sova i soffan och gungan istället. Vi pratade med psykologen som höll med om min sovteori men hon trodde han blivit beroende av att gunga för att sova och så fel hon hade.
Nu slipper vi ju förstöra mer genom att hålla på att provocera varje månad som bvc tyckte. Äntligen kan han få må bra. :D