Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Allergitråden

Kavat skrev 2011-03-16 19:34:31 följande:
    Solig Vad skönt! Gissar att ni inte får utesluta innan. Vet ni vad som gäller efter att hudläkaren tagit en hudbit?
    Nej vi har ingen aning om vad som kommer att hända. Men det skall nog mycket till om vi inte skall köra glutenfritt från och med torsdag nästa vecka Jag har redan handlat
  • SmillaMilla
    Kavat skrev 2011-03-16 19:58:59 följande:
    Jag har skrivit att han nog är känsligare än en normal glutenintolerant hoppas jag? Så att du bör nog iaf tills han blir bra hålla strikt fritt från även vetestärkelse, glukossirap mm. Typ som de veteallergiska.
    Jag är i alla fall så känslig, tyvärr. Och det är nog bättre att börja där och sen när han blir bra typ testa om dextros funkar och sen glukossirap och sen vetestärkelse. Men med flera veckor emellan...
    Hmmmm det där är grekiska för mig, fattar ingenting  

Måste få träffa en dietist känner jag. Mjölkallergi, sojaallergi, äggallergi (svår), epilepsi, förkylningsastma etc etc är jag expert på, men gluten hmm ja det är helt nytt.  
  • SmillaMilla
    Kavat skrev 2011-03-16 19:58:59 följande:
    Jag har skrivit att han nog är känsligare än en normal glutenintolerant hoppas jag? Så att du bör nog iaf tills han blir bra hålla strikt fritt från även vetestärkelse, glukossirap mm. Typ som de veteallergiska.
    Jag är i alla fall så känslig, tyvärr. Och det är nog bättre att börja där och sen när han blir bra typ testa om dextros funkar och sen glukossirap och sen vetestärkelse. Men med flera veckor emellan...
    Visst var det så att man inte heller kan äta havre då? Men ris går bra?
  • SmillaMilla
    Kavat skrev 2011-03-16 20:13:59 följande:
    En vanlig glutenintolerant klarar oftast REN havre, men jag klarade inte det när jag testade. Har även testat Imat, som ska vara ok för en glutenintolerant men fick klåda.

Så man måste nog testa sig fram gissar jag.
    Sen är det nog inte helt vanligt heller att man ens försöker äta som jag äter om man inte har veteallergi. Så jag tackar min lyckliga stjärna ibland att jag fick sonen som är så superkänslig. Annars hade jag nog aldrig varit klådfri...
    Oj då, det här kommer nog att bli jobbigt känner jag. 

Hur kan man kombinera glutenintollerans och mjölkallergi. Plus att barnen reagerar mot soja produkterna. Det här kommer ju inte att gå! Finns ju inget vi kan äta.  
  • SmillaMilla

k kavat: Den senaste bilden du la in, den översta, i bildtråden. Där ser man ju tydligt prickar på låret. Det är ju inte nässelutslag utan något annat? Sådana får Svea på kvällar/nätter och får panik över att det svider något hemskt. Vad är det för någt?

• SmillaMilla
    Tibell skrev 2011-03-19 17:26:20 följande:
    Bella verkar få feber vid lite större vetemäng ( alltså inga stora mängder men större än smulor )
    När hon var mindre blev hon alltid sjuk varje gång vi provocerade med vete men då såg vi inget samband.
    Men så fick hon en klubba med glukossirap av sin farmor och dagen efter hade hon feber på morgonen men inget på eftermiddagen..Helskumt..
    Alltså glukossirap? Kan man inte äta det heller om man skall utesluta gluten?
  • SmillaMilla

k kavat: Vi har ju pratat lite innan om att vi skall utesluta även kavre. Så kanske vi skall sluta med oatlys havre matgrädde också? Kan ju ha varit det som gjort det hela värre nu under hösten. Eftersom vi lagar mjölkfri mat så lägger jag ju i havregrädde i en hel del mat. Svea och Anton kan inte äta soja produkterna. 

Svar på tråden Allergitråden