Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Allergitråden

Hmmm men nu har hon fått ännu mer utslag. Det förökar sig, nu runt hela örat. Har gett henne medicin så hoppas att det blir bättre.

• SmillaMilla

Älsklingen: här står det mer: www.praktiskmedicin.com/sjukdom.asp Hon har köldallergi, men hon har hittils bara reagerat på kölden när det varit kallt ute och hon haft för lite kläder på sig. Hon är väll den enda i den här familjen som inte har någon matallergi på papper. När vi var till hälsocentralen förra helgen så sa läkaren attvi inte behövde fara in förens hon fick andnöd. Skall absolut börja med matdagbok.

• SmillaMilla

Om man inte kan äta glukossirap etc etc Kan man då äta glukos? Jag fattar inget när jag försöker läsa om glukos på wikipedia :)

• SmillaMilla

Miracel maker: här är en till som kör utan glukos, glukossirap och druvsocker. Just för att det inte skall vara det minsta spår av gluten. Saknare en lista på vilka produkter vi kan använda.

• SmillaMilla

Ser att ni pratar korv. Här äter vi lithells barnens korv eller vad den nu heter. Den skall vara gluten, ägg, mjölk, soja... Fri. Även utan glukos och druvsocker.

• SmillaMilla

Suzzy: om det är mindre än 0,3 procent så går det under gränsvärdet på hur mycket gluten det får vara i produkten för att kallas glutenfritt. Vid svår glutenintollerans eller veteallergi tar man även bort den vetestärkelsen, samt glukossirap, glukos och druvsocker som kommer från vetekärnan.

• SmillaMilla

Suck suck suck. Alla dessa allergier. Dottern bli bara sämre och sämre. Hon lider tydligen av kronisk nässelfeber, vilket bliR värre när det är varmt och kallt. Så ja det är jobbigt nu. Ringde i morse till hälsocentralen eftersom barnmottagningen var sommarstängd. Men läkaren där ringde till barnavdelningen och då blev vi inkallade till dit. Så ytterligare några mediciner nu då. Suck suck. Så nu äter svea dagligen aerius, zantac, atarax och betapred, vi har även med en epipen överallt vi går. Och tre olika krämer för utslagen smörjs dagligen. När tar det slut?

• SmillaMilla

K kavat: skall googla.... Älskling 87: ja hon har gjort massa allergi tester men de hittar inget. Men läser man om nässelfeber så är det precis hon. Kommer strax med en länk...

• SmillaMilla

Älsklingem: ja hon får fruktansvärda attacker med dessa kliande utslag över hela kroppen ofta. Hon får fullkomligt panik och skiker av smärta, kissar ner sig samtidigt och är nära att spy. Hon har just nu stora besvär av svullna ögon. Men ja det är väll ingen allergi men yttrar sig som en allergi däflr skriver jag här.

• SmillaMilla

Hej! Behöver lite råd så här på morgonen. Har en dotter som bland annat har allergi mot myggor. Hon äter dagligen stora doser allergimedicin (mot annat). Men efter gårdagens kantarell plockning. Har hon fått två myggbett på ögonlocken. Igår fick hon en betapred, men ögat är nu på morgonen fortfarande svullet, hon får upp ögonlocken liiiite. Bör jag ge den stora dosen betapred, eller bara en till, avvakta eller söka vård? Såååå svårt att avgöra ju! Är det farligt mot ögat när det sväller upp? Kan ögat skadas?

• SmillaMilla

Åhhhh blir tokig på det här. Känns som mitt barn bara går ner i vikt efter start på allergi kost. Hur får man det art gå upp i vikt? Äter extremt glutenfritt. Fritt från glukos, glukossirap, havre... Äter dock starka mediciner också som kanske påverkar. Försöker göda med grädde ich smör... Men det går inget vidare. Har ringt till dietisten och fick tid nösta vecka...

Svar på tråden Allergitråden