• Kavat

Allergitråden

Allergitråden VÄLKOMNA TILL ALLERGITRÅDEN! Här är kan vi med allergiska barn eller egna allergier/överkänslighet ska kunna diskutera och utbyta tips, idéer, recept m.m. med varandra

Allergiinformation, recept m.m. hittar du bl.a. på:
    www.allergimat.com och
    www.celiaki.se

Förkylningsastma-tråden
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49885066.html
    Mjölkallergi hos bebisar:
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m50744504.html
    Mjölkallergi hos äldre barn o vuxna:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50743863.html
    Äggallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-258/m50633598.html
    Sädesslagsallergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-318/m51217401.html
    Kostråd vid överkänslighet mot salicylsyra, bensoesyra och färgämen:
    www.familjeliv.se/Bloggar-4-51/b93380.html

Den gamla allergitråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49715000.html

Läkemedel i samband med graviditet & amning, kolla på www.janusinfo.se (eg för läkare och vårdpersonal)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-05 22:01
    Innehållsförteckningsguider (de vanligaste allergierna): utanallt.blogspot.com/search/label/Inneh%C3%A5llsf%C3%B6rteckningsguider

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-16 09:29
    Recept: www.familjeliv.se/Forum-3-22/m35281540.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 12:55
    Matallergi i FASS(Be läkaren läsa nedanstående FASS-länk om läkaren inte tror på allergi då RAST/prick inte visar något....)
    www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-13 19:42
    FASS om allergi www.fass.se/LIF/illness/ViewIllness.action&docType=95&docTitle=Sjukdomar+%26amp%3B+besv%26auml%3Br

• Svar på tråden Allergitråden
  • LillSkruttet

Blev lite glatt överraskad. Tänkte prova välling åt Leo på kvällen när han ska sova för han vill alltid ha flaskan precis innan han somnar och det verkar som om ersättningen är lite för "tunn" för att han ska stå sig på den. Allt som oftast vaknar han vid 3 och behöver påfyllning.
    Köpte idag Sempers mjölkfria välling och nu när jag tog fram den för att inte glömma att fixa en flaska innan han lägger sig om en stund, så såg jag att den är ju inte bara mjölkfri, den är ju även glutenfri!! OM han nu skulle visa sig vara allergisk mot div sädesslag (ska ju ta nytt prov i morgon på barnmott) så finns det ju ändå ett alternativ som är färdigt att bara blanda och inte behöver lagas från grunden .Känner mig nästan lite lycklig just nu.

Tyra 21/3-2007 och Leonard 2/9-2010
  • Family4

Är det någon här som är bekant med bioresonansterapi?

• 2små2stora
    LillSkruttet skrev 2011-05-25 17:58:01 följande:
    Blev lite glatt överraskad. Tänkte prova välling åt Leo på kvällen när han ska sova för han vill alltid ha flaskan precis innan han somnar och det verkar som om ersättningen är lite för "tunn" för att han ska stå sig på den. Allt som oftast vaknar han vid 3 och behöver påfyllning.
    Köpte idag Sempers mjölkfria välling och nu när jag tog fram den för att inte glömma att fixa en flaska innan han lägger sig om en stund, så såg jag att den är ju inte bara mjölkfri, den är ju även glutenfri!! OM han nu skulle visa sig vara allergisk mot div sädesslag (ska ju ta nytt prov i morgon på barnmott) så finns det ju ändå ett alternativ som är färdigt att bara blanda och inte behöver lagas från grunden .Känner mig nästan lite lycklig just nu.
    blandar man den dessutom på risdryck/havredryck så blir den riktigt bra
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • LillSkruttet
    2små2stora skrev 2011-05-25 18:31:32 följande:
    blandar man den dessutom på risdryck/havredryck så blir den riktigt bra
    Tyra 21/3-2007 och Leonard 2/9-2010
  • Allrona

Någon här som vet om kli i halsen kan bero på pollenallergi? Två gånger den här veckan har dottern gnällt över kli i hals och ögon när hon ska sova och båda gångerna har vi glömt ge aerius på morgonen.

• 2små2stora
    Allrona skrev 2011-05-25 19:39:31 följande:
    Någon här som vet om kli i halsen kan bero på pollenallergi? Två gånger den här veckan har dottern gnällt över kli i hals och ögon när hon ska sova och båda gångerna har vi glömt ge aerius på morgonen.
    Jag får klåda i halsen (och i öronen) när jag blir allergisk
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • tes 75
    Allrona skrev 2011-05-25 19:39:31 följande:
    japp, det kan jag få.
  • Allrona

Ok, då känner jag mig ganska säker på att hon reagerar på pollen då. Suck, hade hoppats på att jag inbillade mig

• Allrona

Och så kollade jag in pollenkollen och ser att gräspollen har kommit hit. Det var ju det vi misstänkte att hon reagerade på förra året. Hennes ben har ju också varit helt prickiga när hon har lekt i gräset utan långbyxor. Är det också ett tecken på allergi? Kanske därför astman är dålig trots att hon inte är förkyld då.

• Tibell

Alrro: jag är konstaterad gräsallergiker via blodprov och blir alldeles superprickig vid kontakt med gräs. Det svider och har sig massvis innan det lägger sig någon timme senare
    Bella fick likadant förra året. Än har hon inte gått i kortbyxor så vi får se hur det går..
    Tilde snorar på så fort hon är ute och ögonen är röda :(
    Har fått avamys utskrivet till henne vi ska testa.
    Har inte fått ge henne aerius eftersom hon tog tester igår.
    Men nu sätts den in igen..
    Med Bella vet vi inte hur vi ska göra
    Hon snorar med en hel del ute och blir väldigt slemmig i bröstet..
    Ger det över helgen och sen testar jag aerius till henne med..

Svar på tråden Allergitråden