Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

SmillaMilla skrev 2011-01-18 14:11:55 följande:
    Är det den turkosa med rosa kanter. Den hade svea på sig i dag men glömde fota. Vill du att jag gör det? Hon har 110 på sin o hon är ca 100 lång.
    Ja, precis. Det står hallonröd men den ser mer rosa ut. Du får gärna fota när du har tid. 
  • Duntoffla
    SmillaMilla skrev 2011-01-18 14:15:35 följande:
    De är verkligen knallrosa. Vänta så skall jag fota henne.
    FÖR rosa för en kille? Iofs så älskar Noel rosa så det bör ju funka i alla fall
  • Duntoffla
    Mamma till Simon skrev 2011-01-18 14:20:25 följande:
    men det är ju bara kantbanden som är rosa och om han nu gillar det, KÖP!!!
    Ja eller hur? Han har ju rosa andra kläder hemma som är MER rosa än det där. Jag köper!
  • Duntoffla
    SmillaMilla skrev 2011-01-18 14:25:26 följande:
    Nä jag skulle nog kunna ha den på en kille. Men ja kantbanden är rosa, men med en cool svart ns mössa så går det säkert bra.

Ja hon var inte riktigt samarbetsvillig Ca 100 cm och detta är stl 110.
    Haha...inte kul att leka modell jämt. Superfin! (hade iofs gärna sluppit neonet på tassarna men man kan ju inte få allt

• Duntoffla
    SmillaMilla skrev 2011-01-18 14:32:09 följande:
    ha ha nä man kan ju inte det. Sonen min vill ha en gul lurv med blå kantband, det har fortfarande inte kommit någon sådan på de tre åren vi väntat
    du får skicka tips till molo! dags att hämta på dagis nu

cu 
  • Duntoffla
    Kavat skrev 2011-01-18 14:56:11 följande:
    Halloj! Hoppas att ni kan hjälpa mig tjejer!

Jag har tröttnat på att dottern (5 år) är pissblöt på dagis. Didriksonoverallen drar upp det blöta så hon är blöt upp till knäna och armbågarna... Nu var den nyimpregnerad idag och hon är pissblöt lik förbannat. Ok, bor man på västkusten så är det ju rätt "rått blött" så idag borde hon väl haft fleecefodrat galon istället, men hon vill ju ha overall.

Så vad är vattentätast/tåligast mot väta, Miniature eller Molo? Erfarenheter? Annat?
    Och finns det något kvar i 116/122 på rea någonstans? Vad har ni för tips?
    Nanook 

Noel var snustorr idag på dagis trots väta ute 
  • Duntoffla
    Kristyr skrev 2011-01-18 16:22:16 följande:
    sonen snustorr i popskalisen med
    Haha...ska vi tävla?

Noel har varit torr i POP´s skaljackor så jag misstror dig inte Nu vet jag inte hur det är länge men en fördel som Nanook haft förut i alla fall är att de går att torkas i torkskåp till skillnad mot många märken (ja, den blir ju blöt utvändigt i alla fall
  • Duntoffla
    Kristyr skrev 2011-01-18 16:33:17 följande:
    näe vi behöver inte tävla...

nanook vinteroverall har vart kanon
    Jag tror att det är vissa material som liksom suger upp vatten medan vissa stöter ifrån det. 

dags att påbörja maten här nu 
  • Duntoffla
    SmillaMilla skrev 2011-01-18 17:18:16 följande:
    Dutoffla: Men var hittar man nanoook? Svin dyrt?
    Ja, de är dyra men försök hitta när de rear eller på Tradera. (heter numera Isbjörn) Jag har köpt våra plagg på utförsäljningar till minst 40%

Tror bla Uteungar och typ Naturkompaniet och Addnature har
    SmillaMilla skrev 2011-01-18 18:43:33 följande:
    Men inte vårkläder då?
    Det brukar vara rea efter vintersäsongen i typ feb-april beroende på säsong. Skalbrallorna är skitbra.

LillaEgo- Fin shopping!

Smilla- Fina barn i Molo och Katvig!

• Duntoffla
    ängeln83 skrev 2011-01-18 19:04:35 följande:
    Hej hej flickor.

Skuttar in och säger att jag lever, heeeeerregud alltså vilka veckor detta varit, som en enda dimma typ.
    Vad ni än gör, gå inte och få körtelfeber på "äldre" dagar, såhär dålig har jag aldrig varit, 39 graders feber i 12 dagar, men värst har nog varit halsen, åkte på en otäck virus infektion i halsen som jag fick antibiotika av som i sin tur förstörde magen totalt. Har bara kunnat peta i mej vatten och fil = 5 kg, och jag behövde verkligen inte gå ner i vikt, vågen stod på 42,9 kg igår , känner mej som ett äckligt skelett typ. Men hur som så känner jag mej piggare nu, halsen börjar ordna upp sej och idag har jag lyckats peta i mej lite mat.

Nuuuu behöver jag lite shopping minsann
    Åh fy! Det låter inget vidare. Tycker absolut du är värd lite shopping nu
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17