Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

När "brukar" barn börja krypa? Jag minns inte när Noel gjorde det och Lea gör det inte än men hon tar sig framåt/bakåt ändå på något sätt. 

jag är sugen på mer klänningar men på sätt och vis är det ju kanske onödigt. Klänningarna är ju helt klart finast på barn som kan gå, annars kasar de ju bara upp.Obestämd 

• Duntoffla
    Kristyr skrev 2011-01-30 10:19:40 följande:
    har en kompis på FB som hade tokont i magen förra veckan/helgen och trodde inte det var magsjuka. Hennes mamma var där dagen efter hon fick ont och 2 dagar senare blev hon magsjuk. I fredags blev son och make sjuka... (om de nu inte blivit smittade på ÖF)
    Det verkar ju onekligen som om en del får en värre variant än andra. att man är mer tålig.
  • Duntoffla
    Kristyr skrev 2011-01-30 10:27:52 följande:
    ja... då är det att föredra den att vara den tåligare.... med "bara" lite magont
    Alla gånger!
    ängeln83 skrev 2011-01-30 10:29:52 följande:
    He he, ja spyor är kanske inte det roligaste samtals ämnet

Samma sak här, försöker begränsa mej lite just nu. Meja har en massa klänningar men inga underdelar så nu ska det fyllas på med leggings, beställde ju 3 par från Lindex, tänkte ta en runda till stan med barnen på onsdag och då ska det shoppas flera, fanns ju i en massa fina färger ju.
    Ibland känns det som jag handlar bara för att det är kul och sen ligger kläderna bara här. Typ min salg shopping i höstas, hälften är redan sålt
     Samma här. Man måste ju ofta ha någon nertill också och jag gillar enfärgat bäst då. Oftast i alla fall. Tycker det är roligast att köpa kläder när de går och står. De gör sig lite bättre då plaggen.

Köpte ju en del leggings och velourisar på Lindex. Tycker de har bra basutbud och bra priser.

• Duntoffla
    stökmamma skrev 2011-01-30 11:02:09 följande:
    Lindex har bra basgrejer till pris så man kan hiva de fläckiga utan större ansträngning  

men vi sura över att fiiinaste bamsetröjan bara kom i rååååsa Demon inte riktigt vad jag och Affe vill ha, varför inte i grönt el turkost el gult??? *blä*
    Vad synd!  
    Juni flickan skrev 2011-01-30 11:05:38 följande:
    Leopold började krypa när han var 9½månad, fast det är nog rätt sent.
    OK. Ja, jag minns inte alls med Noel. Vet iofs att han tog sina första steg vid 10 mån för att sedan krypa en månad igen och sen gå. Får för mig att han kanske började vid 6-7 mån? trodde jag skrivit upp sånt men icke. Får kika på gamla kort.
    h80 skrev 2011-01-30 11:08:10 följande:
    det är nog väldigt olika. A började krypa när hon var 6 mån o E började när hon nästan var 9 mån
    Ja, det varierar ju såklart. 
  • Duntoffla
    h80- såg du mitt sista medd i inboxen? Jag är på väg i säng så kika gärna in där och svara innan imorgon Sticker hemifrån vid 8.30 och är sen bara nåbar på mobilen
  • Duntoffla
    RååSa BuBBlan skrev 2011-01-31 15:36:43 följande:
    hej hopp

jag letar små Katvig suits jag
    Jamen såna måste det ju finnas lite här och var. Vilka färger är du ute efter? Jag är själv på jakt efter lite ränder men i storlek 74
  • Duntoffla
    Ängeln- Fina Villervalla! Är det det där "nya" sköna tunnare materialet? Har en klänning och leggings i det och det är liksom lite tunnare och stretchigare än det gamla

Busbellan- Fin post och vad fint det passade med Colibrileggnings! 

Bubblan- Vilket skönt "smajl" och fin syskonmatchning! 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17