Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Everlonn skrev 2011-02-03 21:47:09 följande:
    Den är ändå körd annars eller? Jag brukar köra med en halv skopa vanish i hett vatten i en större bunke och låta det ligga över natten.

Gjorde så med en villervalla som fått fläckar över hela framsidan, tvättad två gånger innan men fläckarna gick inte bort..en natt i vanish och alla fläckarna var borta! *gillar*  
    Vanish är grymt!
    Matza skrev 2011-02-03 21:50:21 följande:
    Hej. Hoppar bara in med ett inlägg om Vanish. Hade fått fläckar utav järndroppar på min sons pyamas. Lät den ligga i vanish under natten, kanske lite längre och sen när jag tvättade den så blev det som små råtthål där fläcken varit. Vill bara varna om du är rädd om ditt plagg. Jag fick i och för sig 70 kr i ersättning av vanish
     Oj då! Men kan det ha berott på kombon järn och Vanish? Det kanske blir någon konstig kemisk reaktion kanske? Jag har aldrig haft problem med att det gått hål då jag använt det. 
    Busbellan skrev 2011-02-03 21:49:19 följande:
    ja, småplaggen brukar inte gå särskilt bra
    Nej, riktigt dåligt. Mina fina suits blir inte sålda fast de är sprillans nya. Vill ju inte ge bort dem heller. 

Apropå det, kan man plocka bort bilderna när man vill på FB eller "måste" de ligga ute ett visst antal dagar? Funderar på att testa Tradera istället.

• Duntoffla
    ängeln83 skrev 2011-02-03 21:55:14 följande:
    Jag har faktiskt klippt av fransarna på nån matta vi har hemma, på dom ser det helt ok ut.

La upp i blogger för ett tag sen, får se om detta funkar
    2.bp.blogspot.com/_8YhC4fm8LbY/TUKEW4dyVvI/AA...
    Kan man inte klicka upp dem större? Det ser jättefint ut i alla fall.
    Busbellan skrev 2011-02-03 21:58:13 följande:
    Det är bara att plocka bort dem när man vill, ja om man inte satt nåt slutdatum då förstås för då ska den nog ligga kvar till det datumet.
    jag hade softshelljackan där  tidigare, men tog bort den idag när jag la den på T
    Det har jag inte. Ska nog peta in dem på T imorgon.
    stökmamma skrev 2011-02-03 22:02:01 följande:
    tack för fin post häromdagen
     Hej tjejen! Hur är det med dig? Tack för fina posten för ett tag sen Hjärta
  • Duntoffla
    ängeln83 skrev 2011-02-03 22:16:46 följande:
    Kom på att det finns bilder på Styleroom också, fast dom är ifrån när det är nygjort så det är ganska tomt, har fyllt på både med bord+stolar, spis och en jädrans massa leksaker
    Är nöjd med rummet men ångrar lite att vi inte tog vitt istället för rosa på väggarna, blev lite to much men det är lätt att vara efterklok
    www.styleroom.se/album/16421
    Åh nej, säg inte så. Jag hoppas jag inte tröttnar på Leas. Men det är därför jag vill få in mycket vitt också. 
  • Duntoffla
    stökmamma skrev 2011-02-03 22:28:08 följande:
    A älskar allt med djur på så här är den klockren, linnet är välanvänt
    Duntoffla skrev 2011-02-03 22:14:07 följande:
     Hej tjejen! Hur är det med dig? Tack för fina posten för ett tag sen Hjärta
    vassego Hjärta hoppas de passade
    Försöker ha lite koll på dig/er på bloggen  

här börjar man hitta tillbaka igen  just nu längtar man mest tillbaka till skolan (hua)  och träningen, och att J ska tillbaka till jobb. Börjar bli jobbigt att ha honom hemma, ingenting funkar här nu....
    Hon hade bodyn häromdagen. Den är superfin. Jag vet inte vad som hänt dig/er men jag hoppas att du mår bättre nu. *kram*
    ängeln83 skrev 2011-02-03 22:42:07 följande:
    Hoppas Liam kommer över sin haj rädsla, glömmer aldrig när jag fick hem linnet förra sommaren, Liam blev helt hysterisk och skrek ta boooooort
    Åh Safari är såå fint men jag är tveksam om det funkar här, och inte tillräckligt girly för Meja. Meja har bondgårds klänning, möjligtvis att en tröja kan funka till Liam, dom djuren kan ju omöjligt vara läskiga.
    Säg inte det Noel vägrade sin safari eftersom djuren "tittade" på honom. Det var bara att returnera

• Duntoffla
    Busbellan skrev 2011-02-03 22:42:07 följande:
    Alltså jag har inte varit jättenöjd med hur fb har gått innan, men ikväll har 6 av 8 plagg blivit sålda vilket resulterade i ca 1100 kr, underbart det betyder mer shopping för mig
    Grattis! Kul när man får lite snurr på sakerna
  • Duntoffla

Jag menade alltså inte bondgården. De djuren bör inte vara läskiga

Tack tjejer! Jag tror det blir bra med en del vitt till. Den är lite mildare i färgen i verkligheten än vad den ser ut på bild. Nu ska det bara in en matta, ett bort och förvaringshylla av ngt slag 

• Duntoffla
    ängeln83 skrev 2011-02-03 22:50:16 följande:

Naeh det kan dom ju inte vara, men jag kan iof förstå att te.x hajarna och safari är läskiga.

Ja, det kan jag faktiskt också förstå. Men lite mömö och gnäggisar bör inte skrämma dem

• Duntoffla

God morgon!

Vaknade idag med halsont igen. Jäkla skit! Orkar inte vara sjuk nu. Börjar undra om Lillasyster bär på streptokocker som vi får i oss när vi använder Näsfridan. 

SmillaMilla skrev 2011-02-04 05:52:51 följande:
    Men åhhhhhh så fin!!!!!
     Tack!
    Busbellan skrev 2011-02-04 07:22:54 följande:
    God morgon på er
    Nu har jag skickat iväg sambon och A till sjukhuset
    Jag och E får slappa här en stund innan det är dagisdags
    Fy vad snö det kommit i natt, ungefär lika mycket som hunnit försvinna känns det som
    Åh nej vad trist! Då kommer det väl säkert hit sen.  
    Hoppas att allt går bra idag på sjukhuset.
    h80 skrev 2011-02-04 07:37:49 följande:
    jag jämförde mot penseklänningen i 62/68 o penseklänningen är större. ca 1½cm längre ärmar, 1 cm bredare o 2cm längre
    Ok. Jag har ju förvisso inte just penséerna men jag kanske helt enkelt får låta bli då. Hon har ju 68 i andra MOLO-plagg men det är ju inte så länge till förmodligen (klänningarna är ju dock stora. Ex Airbrush)

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17