Inlägg från: Duntoffla |Visa alla inlägg
  • Duntoffla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Buttelina skrev 2011-02-10 12:12:36 följande:
    ja den ser med fiin ut. men gahh 600 för 3 BAStröjor känns ;)
    Ja, det är surt. Jag har tidigare köpt dem på rean. Känns lite mer prisvärt då.
    OsynligtSmåkryp skrev 2011-02-10 12:13:18 följande:
    Är det storlek 68 man borde satsa på i sommarplagg till en liten som är 5 månader i början av sommaren?
    Hon är ju typ 57 cm lång och väger 4.3 kg ungefär, växer snabbt på längden så fortsätter det kommer nog tösen att bli lååååång.
    4 känns tokstort, det hade inte mina andra barn förrän dom var runt året och över...
    Ja det tror jag. Lea är 6 mån nu och har strl 68 fortfarande. nu har vi inte varit på BVC på en månad men sist (5 månader, samma storlek då) vägde hon 7880 g och var 65,5 cm lång. Sen beror det väl på förstås. Hur gammal är din nu då? 1,5 månad eller vad blir det?
  • Duntoffla
    Buttelina skrev 2011-02-10 12:18:43 följande:
    Men åhh orkar inte vänta till rean nu jaja nån får jag köpa nu.. en eller två
    Jag tror jag ska köpa den och glass T-shirten. Resten får bli på Tradera eller något.
    OsynligtSmåkryp skrev 2011-02-10 12:19:44 följande:
    Hon blir en månad idag, lillhjärtat. Hjärta Och hon har växt 5 cm sedan hon föddes.
    Men då kan jag shoppa på mig lite 68 då, sommarsuits och sådant borde inte bli för korta i grenen, hon borde ju rimligen stanna av lite med sitt växtspurtande.
     Grattis på månadsdagen! Hmm...ja och så säger Grekis att hon ska ha 68.

Nu blir jag ju osäker men det är ju 4 månader kvar så jag tycker det borde funka. Jag har köpa sommarsuits utan ben i  86 till Lea. Kanske egentligen för stort men jag vill inte ha dem korta i grenen
  • Duntoffla
    Kristyr skrev 2011-02-10 12:13:23 följande:
    tror den färgen bara kom som sådan "linne"body.. har inte sett nått annat i det färgerna..

vilken stl hade du på colibri, var det klänningen?
    Aha, vad synd för den ser så fin ut.

Köpte strl 74 i klänningen och den ser stor ut så jag hoppas att hon inte drunkar i den. men det är ju 4-5 månader kvar också
  • Duntoffla
    Kristyr skrev 2011-02-10 12:13:23 följande:
    tror den färgen bara kom som sådan "linne"body.. har inte sett nått annat i det färgerna..

vilken stl hade du på colibri, var det klänningen?
    har bodyn också i 80 men den ser himla bred ut. Hon är inte lika rultig som Noel trots att hon inte direkt är mager
  • Duntoffla
    OsynligtSmåkryp skrev 2011-02-10 12:31:22 följande:
    Nä, det är just det där med grenen jag tänker på...Vill inte att det ska strama, men heller inte vara alldeles för stort, jag vill ha kläder som är lagom just här och nu liksom.
    Nåja, det är ett tag kvar och jag tvivlar ju på att tösen kommer få gå naken i sommar, jag kan nog få ihop en garderob till henne också.
    Nej det är väl ingen större risk att hon får gå med rumpan bar

Jag har utgått från Noel och hans storlekar men hon är ju smalare och mindre så en del blir lite fel. Han hoppade typ över 74 och gick direkt på 80 och här verkar det nog blir mer plagg i 74. Svårt det där.
    Kristyr skrev 2011-02-10 12:31:31 följande:

ja de växer ganska snabbt fram till de är 1.

har en 80a jag, och hoppas det ska vara bra i sommar..

Ja de gör ju det. Noel växte som rackarn fram till storlek 86/92 som han hade i evigheter. Nu växer han igen

Nu ska jag försöka städa och roa snorfia här hemma. Det är inte glatt idag  
  • Duntoffla

Kikar in en liten stund. Nu är huset städat och jag tänker inte göra nåt mer idag annat än bli serverad mat

Fick finfin post med Converse-dojjor till mig på 50%, en kjol och sen Molo och Pop från Tradera *nöjd*

Kristyr- tycker att klänningen ser fin ut. 

Nytt Katvig med andra ord eller?

Ängeln- Fina Meja i underbara Moloränder. Fin Liam också (det man ser av honom i alla fall

• Duntoffla
    SmillaMilla skrev 2011-02-10 18:31:42 följande:
    Duntoffla: Hääärlig shopping! Och vilken bild på syskonen. Lillasyster ser inte så road ut över att storebror rör hennes gåstol
    Haha, nej kanske inte. Annars är hon bra på att "dela med sig" = Noel tar hennes grejer direkt ut händerna på henne. När man säger åt honom så säger han bara att hon måste dela med sig. Eftersom han själv är väldigt duktig på det när hon råkar få tag på hans leksaker...
  • Duntoffla
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-10 19:56:42 följande:
    Gokväll brudar!

Vad händer här?

Jag har nu jobbat 4 av 5 dagar... brukar man bara jobba 2,5 dag i veckan så känns detta... inte bara hos mammam utan även hos T och hennes humör. Hon är världens goaste på dagis och rent ut sagt hemskt här hemma.... Varför e de så? Känner mej som världens sämsta mamma ju... Ingenting är bra, hon är hopplös! Skönt att det bara är en dag kvar sen helg och hennes pappa kommer hem. Denna mammam ska VILA!!!!!!!
    God kväll!

Här har ena barnet precis däckat på soffan utan middag. Lite feber. Den andra är på väg att somna. Hoppas jag.  Annars händer det inte mycket. Ska se om jag ska få ut lite på T ikväll.

De måste väl få utlopp för det någonstans Kanske lite som man själv ibland  
    Hoppas att du får lite välförtjänt vila i helgen.

• Duntoffla
    Everlonn skrev 2011-02-10 20:31:41 följande:
    Nån som känner en trevlig kille i Uppsalatrakten? Min syster behöver en Hon är rusktigt bitter över alla hjärtans dag..

Svårt att hitta nån när man är ensamstående mamma och dåligt med barnvakt Obestämd Nätdating var visst inte nån hit..

Men man kan ju efterlysa allt här i tråden så jag efterlyser en pojkvän till min syster! Hon är 28år
    Haha..tyvärr inte!
    1 och 1 är 3 skrev 2011-02-10 20:58:10 följande:
    Med tanke på att jag började veckan med lite feber och sliten i kroppen så jo, vila är välbehövligt! Men visst blir man frustrerad!? T pratar ju fortf inte särskilt mycke och hon blir sååå arg när jag inte fattar vad hon menar.

Funderar  på en snabb shoppingtur på lördag, en kollega ville ha hjälp... utan barn och man! Behöver nog ett par nya jeans.
    Tror att det är där skon klämmer. De blir ju så arga när man inte fattar vad de menar. De tycker ju själva att det är tydligt.

Härligt med en dag på stan tillsammans med en kompis och utan barn. 

• Duntoffla

Ser att ni pratar blöja. Här är en som fortfarande har blöja. Noel kan gå utan hemma på dagen. Ibland kissar han på sig men oftast funkar det. Bajsa går icke utom i blöja. På dagis däremot funkar det inte alls. Då kissar han på sig och vill inte gå på potta eller toalett. Känns så inkonsekvent att vi kör blöjfritt hemma och så har han det där. Men samtidigt kan man ju inte tvinga honom på pottan heller.  Han är ju snart 3,5 år och man tycker att han borde kunna sluta. Frågar vi om han är kissnödig så säger han nej och 5 min kissar han. Så nu har vi slutat fråga och sätter honom istället på toa/potta och då kissar han. Nu kan han tom säga att han är kissnödig. (det har alltid funkat på kvällarna för uppe vill man ju vara istället för att sova )

Ofta på morgonen är han helt torr dock och kissar då mycket i pottan.

Har ni några bra tips för att få honom blöjfri på dagis? 

Nu har han vaknat igen och säger att han har en tiger vid sitt ansikte så det är bäst att jag går. Vilken fantasi! Flört 

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17