Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Jag trillade också dit igår på Eleraffs braiga erbjudande. Köpte rådjursknapptröjan och randiga leggings, samt Londontröjan.
    Funderar på vad man matchar London med? Vad har ni andra som har det?

Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-09-23 10:16:43 följande:
    Stortjejen har Londontröjan och förutom jeansleggings så har hon haft svarta leggings + kjol till den tröjan.
    Tack

Klara saknar både jeansleggings och svarta leggings... Måste kanske shoppa lite om det nu är fint till Drömmer
    Fast jeansleggings har jag inte hittat några ännu som sitter fint på henne. Hittar bara sånna som är i mer riktigt hårt jeanstyg men med en resår i midjan. Ser konstigt ut på henne. TIll lillasyster har jag riktiga leggings, i mjuk bomull, men som ser ut som jeans.

Någon som vet var man kan hitta detta till större barn får hemskt gärna hojta till!!
  • Lalalong
    Kristyr skrev 2010-09-23 10:24:52 följande:
    www.luckylittleme.se/product.asp?product=4968...
    Åh! Tack!! DOm var ju grymmesnygga!!
    ängeln83 skrev 2010-09-23 10:26:00 följande:
    Har du spanat in dom här på Kappahl?
    www.kappahl.com/ProductImages/KAW_473363_F_2....
    Köpte dom till Meja och dom är super mjuka och snygga.
    Nä, dom har jag inte tittat på! Jag har bara sett dom på bilden där och antagit att dom varit sånna i lite mer riktigt jeanstyg men med resår. Dom ser styva ut. Men då ska jag deffinitivt kika på dom när jag är på Kappahl nästa gång! Jättetack
  • Lalalong
    Pepper79 skrev 2010-09-23 10:30:35 följande:
    Jag har köpt superfina mjuka jeansleggings från name It. sedan tror jag hm och kappahl brukar ha i bomull som är jeansliknande.
    Tack
    Ska kolla dom butikerna också. HM är jag nästan aldrig inne på, så det är inte så konstigt att jag missat
    ängeln83 skrev 2010-09-23 10:31:14 följande:

Tycker absolut du ska spana in dom Har köpt båda färgerna till Meja, köpte 80 på baby men dom var i minsta lager så jag får nog köpa 86 på flick istället.

Alltså dom är precis lika mjuka som vanliga leggings, inte alls hårda eller så.

Kanon
    OsynligtSmåkryp skrev 2010-09-23 10:31:31 följande:
    På Cubus har jag köpt jättefina mjuka till stortjejen! Dom är mjuka som vanliga leggings, men hon föredrar ändå dom som är som tunnare jeans typ...
    Tack

Vi har haft några från Lindex som var som vanliga, lite tunnare jeans. Men jag tyckte dom satt jättekonstigt på.. Dom enda jensen som funkar riktigt bra här är Nova Star Tungan ute
    Kristyr skrev 2010-09-23 10:24:52 följande:
    www.luckylittleme.se/product.asp?product=4968...
    Tack igen!
    Ett par sånna fick det bli. Dom var ju aaaningen dyra för ett par leggings. Men riktigt fina. Sen ska jag åka till alla affärer jag fått tips om här och komplettera med några lite billigare
  • Lalalong
    Busbellan skrev 2010-09-23 10:33:30 följande:
    Regnbågsmuddisarna använder vi till londontröjan, såå fint!
    Dock är de enorma i midjan så vi får vika dem några varv där
    Ja, vad bra! Sånna har vi ju Cool. När du säger det så inser jag ju hur fint det kommer bli!!

Jag har problem med färger och former. Har t.ex. inget minne att prata om när det gäller sånna saker. Jag skulle bli ett uselt vittne i en rättegång... Oftast kommer jag bara ihåg att en person är "Ungefär lika lång som jag". Vilket inte alls behöver stämma... Bara jag som uppfattar det ´så
    Har jag köpt ett nytt klädesplagg kan jag inte beskriva det för någon annan 30 min senare, för då har jag glömt vilken färg det är och hur skärningen är på plagget o.s.v.

Detta gör också att jag har väldigt svårt, just för att matcha. Jag kan helt enkelt inte se framför mig vad som passar ihop eller inte.
  • Lalalong

Åh fina fina fina posten!!!!

Rådjursprintet är om möjligt ännu finare i verkligheten!! Kommer passa superfint med dom cerisa/svarta legginsen (det visste jag ju dock redan ) när jag packade upp paketet så såg jag att dom passar ju faktiskt jättefint till Londontröjan som också är heeelt underbar!! Tack Eleraff för ett supererbjudande!! {#emotions_dlg.flower}
    kik-kid Jeggingsen från LLM kom också, jättefina!!

• Lalalong
    Lalalong skrev 2010-09-24 14:18:56 följande:
    Åh fina fina fina posten!!!!

Rådjursprintet är om möjligt ännu finare i verkligheten!! Kommer passa superfint med dom cerisa/svarta legginsen (det visste jag ju dock redan ) när jag packade upp paketet så såg jag att dom passar ju faktiskt jättefint till Londontröjan som också är heeelt underbar!! Tack Eleraff för ett supererbjudande!! {#emotions_dlg.flower}
    kik-kid Jeggingsen från LLM kom också, jättefina!!
    Jo, skulle ju också säga att vi ska ut och äta ikväll med makens familj. Klara valde direkt Rådjursknappisen tillsammans med jegginsen. Hon har också valt Pensébody till Alva. "Tyvärr" får det bli med Lila velourisar från Lindex. 74 i bodyn funkar, men 74 i dom lila/svarta muddbyxorna är gigaaaantiskt! Så det går icke.

Blir fin "Dagens outfit"bild ikväll
  • Lalalong

Hur brukar det funka när ni betalar med kort i en webshop och där dom sen ska justera summan i efterhand?
    Inget ont ljus på shoppen i fråga, absolut inte. Utan jag bara undrar hur det funkar i allmänhet.
    Jag handlade på Eleraff i onsdags. 957 kr blev summan okorrigerad. Det ställde sig direkt som "reserverat belopp" på kontot, och tillgängligt belopp för mig minskade ju då med 957 kr.
    Jag har sen väntat på att denna summan skulle korrigeras... Mailade Eleraff i torsdags och dom bad mig avvakta några dagar till på att det skulle justeras. Var in på banken nu och såg att 957 kr fortfarande ligger kvar (inte så konstigt, det har varit helg), men att det _dessutom_ dragits 578 kr, och på den överföringen står det Eleraff. Och det stämmer ju med summan som skulle dras.
    Men var finns dom 957 kronorna? Jag förstår att det kommer lösa sig, och att dom kommer komma tillbaka till mitt konto. Men det känns lite olustigt att 1000 kr av mina pengar legat ute och snurrat i cyberrymden sen i onsdags..

Men det är kanske så här det brukar bli?

Jag betalar i 99% av fallen med bankgiroöverföring så jag är ovan vid korthantering

• Lalalong
    Lalalong skrev 2010-09-26 20:18:04 följande:
    Hur brukar det funka när ni betalar med kort i en webshop och där dom sen ska justera summan i efterhand?
    Inget ont ljus på shoppen i fråga, absolut inte. Utan jag bara undrar hur det funkar i allmänhet.
    Jag handlade på Eleraff i onsdags. 957 kr blev summan okorrigerad. Det ställde sig direkt som "reserverat belopp" på kontot, och tillgängligt belopp för mig minskade ju då med 957 kr.
    Jag har sen väntat på att denna summan skulle korrigeras... Mailade Eleraff i torsdags och dom bad mig avvakta några dagar till på att det skulle justeras. Var in på banken nu och såg att 957 kr fortfarande ligger kvar (inte så konstigt, det har varit helg), men att det _dessutom_ dragits 578 kr, och på den överföringen står det Eleraff. Och det stämmer ju med summan som skulle dras.
    Men var finns dom 957 kronorna? Jag förstår att det kommer lösa sig, och att dom kommer komma tillbaka till mitt konto. Men det känns lite olustigt att 1000 kr av mina pengar legat ute och snurrat i cyberrymden sen i onsdags..

Men det är kanske så här det brukar bli?

Jag betalar i 99% av fallen med bankgiroöverföring så jag är ovan vid korthantering
    Puffar lite för min fråga... om det är nån som vet hur det brukar bli.
    Nu har hela måndagen gått och fortfarande fattas 957 kr på mitt konto. Känns inte så roligt. Har bett Eleraff kolla upp det, men har inte fått något svar så jag antar det har varit upptaget med annat idag, men jag blir lite så där otålig om man säger så...
  • Lalalong
    h80 skrev 2010-09-27 18:18:45 följande:
    jag har råkat ut för samma sak, men då var inte pengarna "borta" de stod bara som reserverade. Det tog några dagar o sen försvann reservationen
    Jo, det är ju samma här kanske.. Dom är reserverade. Men det innebär ju samtidigt att det är 1000 kr på mitt konto som jag inte kan använda. Nu hade jag väl kanske inte handlat för 600 någonstans om jag hade legat på marginalen, så det är inte det att jag behöver dom. Men tycker ändå det känns trist att det "fattas" 1000 kr av mina disponibla medel eller hur man ska säga.... Hur många dagar har det tagit för dig? Om du minns.. Det var i onsdags pengarna reserverades för mig..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17