Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Saraia skrev 2010-09-27 18:20:23 följande:
    Ring dem så du får svar direkt!! så mkt pengar vill man ju ej ligga ute med!!
    Ja, jag hatar allt vad telefoner heter Men jag har bett maken snällt, så han ska slå en pling i morgon och se om det går att skynda på processen att "avreservera" dom så att säga.
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    Saraia skrev 2010-09-27 18:24:06 följande:
    Förstår dig - har oxå måttlig telefonskräck
    Skönt att man inte är ensam. Man känner sig som ett stort barn ibland
    h80 skrev 2010-09-27 18:25:06 följande:
    ja, visst är det surt att man inte kan använda pengarna. Jag kommer inte ihåg hur länge de vad reserverade, men vet att jag tyckte att det var länge, så några dagar iallafall. Jag tror inte att eleraff kan göra något, men kanske din bank.
    Ah, ja så kan det kanske vara... Då får han ringa banken sen. Fast jag ska be honom ringa Eleraff ändå och kolla lite... Kanske be dom kolla om det alltid blir så här eller om det är mellan vissa banker eller hur det ligger till. Blir lite jobbigt om man måste vara säker på att det finns 1500 kr på kontot varje gång man vill handla nåt på rea för 600
  • Lalalong
    Julia1234 skrev 2010-09-27 19:50:42 följande:
    Fast jo - Eleraff kan låsa upp dem igen. Så får vi göra på mitt jobb om någon kassörska råkar reservera ett belopp som inte skulle reserveras... då ringer vi bara vår bank så fixar de det.
    Ah men vad bra
    Då kommer det säkert lösa sig med ett litet telefonsamtal i morgon!
  • Lalalong
    melizza skrev 2010-09-29 15:26:36 följande:

är det nån som vet om ajabajakids har så att lagersaldot uppdateras hela tiden eller ska man vänta lite med bestalning......beställde där nyss från deras småfolk rea

Det gör dom inte.
    Båda gånger jag beställt där så har jag fått mail om att något varit slut. Första gången betalade jag med kort. Andra gången tog jag förskottsbetalning och väntade på bekräftelse.
  • Lalalong
    melizza skrev 2010-09-29 15:36:46 följande:
    ok då väntar jag lite innan jag betalar då

den var skittrög sidan förut men nu funkade det men hoppas bara inte det är slut det jag beställde bara för det
    Håller tummarna
  • Lalalong

Ska slå ihjäl lite tid i Malmö idag...
    Jag vet att jag frågade i somras efter tips på butiker, och fick många tips och var och besökte en hel del också
    Denna gången har jag dock båda barnen i släptåg och orkar inte dra en vända på stan.
    Så nu efterlysar jag en affär med danskt i Malmötrakten som är lätt att komma till, stanna bilen utanför o.s.v.
    Jag antar att säkraste kortet är typ ut i Limhamn och sånt. Fick ju tips om IllerHiller sist men var aldrig dit. Är det så att det är lätt att komma till?
    Finns det fler?

• Lalalong
    Ocikatten skrev 2010-09-30 12:47:17 följande:
    IllerHiller är lätt att komma till men LLM funkar oxå, går att parkera ganska nära - har varit där med barn, de har lite leksaker faktiskt!
    Tack
    Ja, LLM var jag förbi när jag hade en heldag på stan själv. HIttade parkering på andra sidan gatan, men det var inte utan att jag fick köra runt och leta och vända flera gånger... Men det beror ju förmodligen helt på vilken dag och tid det är. Då var det en sen eftermiddag mitt i semestertider Så säkert mycket lättare idag!
    Får in på hemsidan och se om dom har tagit in det jag vill spana på Tungan ute
  • Lalalong
    Busbellan skrev 2010-09-30 12:41:31 följande:
    Är helt sut i huvudet här. Har varit på IBT-uppstart (intensiv beteende terapi) med A och nu är det mycket att tänka på
    Intressant! Jag var på en liten snabbutbildning i det för ett år sen. Jobbar inte väldigt nära med det, dom som gör det är naturligtvis mycket mer utbildade. Men eftersom barn som får IBT finns i verksamheten så fick alla en liten kurs på några timmar. Verkar mycket intressant, men jag kan verkligen tänka mig att det är intensivt och myycket att ta in!! Lycka till!
  • Lalalong
    Helle skrev 2010-09-30 13:02:37 följande:
    Jag har varit på Iller Hiller och tror det är lätt att komma dit med bil, fast jag åkte buss  

Så bra! Jag tror faktiskt det blir en sväng till IllerHiller... Hinner jag blir det LLM också Drömmer
  • Lalalong
    Smultronhjärta skrev 2010-10-02 20:06:07 följande:
    Enzokids har 30% på NS
    Tack tack

inget i K's strl men köpte ett par Harem till Alva. Kommer bli så snyggt så, om ett par cm Tungan ute
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17