Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Theina
    Förutom penseerna så tipsar jag om dockhus tunikan från Molo. Det hade klaras mormor tagit på henne häromdagen när hon blev passad av henne och jag måste säga att hon lyckades riktgt bra för det var jättefint!

• Lalalong
    Duntoffla skrev 2010-10-26 11:25:42 följande:
    God förmiddag!

Hur är det här? Sparar alla i salg-tider eller shoppar ni något?

Har ngn tips på bra vintervantar till bra pris? Funderar på POP´s i år igen men vet inte. Något annat tips?

En annan fråga, är alla Molos "gamla" klänningar i enkelstorlek? När ändrades det till dubbelstorlekar? Försöker fundera på vilken storlek man ska satsa på till Lea? Hon har en 62/68 hemma som forfarande känns stor. Har det diffat mellan de gamla och nya?
    Jag kan alldeles strax ta lite jämförelsebilder mellan 62/68 klänningar och äldre 68:or... Jag tror det är så att en 62/68 är ungefär lika lång som en 68. Däremot en del bredare! Åtminstone dom långärmade...
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    Duntoffla skrev 2010-10-26 11:50:35 följande:
    Tack, det vore toppen! Hur gammal är din minsta nu och vad har hon för storlek? Jag kan ju bara jämföra med Noel som växte som ogräs och bytte storlekar snabbt. undrar vad L kommer ha i vår i plagg?
    Mawe123 skrev 2010-10-26 11:45:50 följande:
    Jag snålade lite och köpte molos långa vinterhandskar inför denna vintern, men jag saknar redan MAT handskarna, -och vi har bara haft snö en vecka Flört 

Så det blir att investera i ett par MAT också - har haft de utan dragkedja med stjärna och tycker de varit toppen!
    OK, så MAT är bra. Var hittar man dem? LLM?
    Jag hade visst inga kortärmade kvar i 68. Men jämför en 62/68 med en i 74. Som du ser skiljer det inget på bredden och ytterst ytterst lite på längden. (knappt så det syns att älgklänningen ligger där under)

Äldre långärmad i 68 jämfört med 62/68.
    Skiljer lite lite på längden, däremot är 62/68 en hel del bredare.

Alva är 9 månader nu (gissar på 70 cm och 7,2 kg)

Kortärmad 62/68 eller enkel 74 passar henne perfekt nu. I dom långärmade så är 62/68 egentligen alldeles för brett för henne, enligt min smak. Det blir lite tältigt. Däremot enkel 68:an passar bra, men börjar bli lite kort i armarna tyvärr. Har inte provat långärmad i enkel strl 74 så har inget att jämföra med där. Men hon skulle behöva det nu för armarnas skull.
  • Lalalong

Klara ska på kalas idag och jag har beslutsångest på vad hon ska ha på sig...
    Är sugen på den röda Kik-kidklänningen. Samtidigt hade jag ju tänkt spara den till jul.. Men det är ju lääänge till dess! Tycker den fina har hängt länge nog nu utan att bli använd...

Annars funderar jag på Ädelstensknapptröja (och något... har inte bestämt) eller kanske Pensé-tunika och lila/svartrandiga muddbyxor...

Vad är finast?

• Lalalong
    SmillaMilla skrev 2010-10-30 09:24:00 följande:
    Tycker du skall ta kikkiden, det är långt kvar och hon kan ju ha den på jul också!
    Ja.. det är superlänge!! Så klart kan hon ha den på jul också.. Det är bara jag som kanske är lite knäpp och tycker det är något visst med att ta på barnen alldeles nya julfina kläder på julaftonsmorgon
    Men använder hon den en eller två gånger innan jul så är den ju faktiskt nästan lika ny fortfarande

Jag tror det får bli den faktiskt!
    Tack {#emotions_dlg.flower}
  • Lalalong
    SmillaMilla skrev 2010-10-30 09:30:47 följande:
    ja jag är också lika larvig. Hör och häpna men svea skall ha samma klänning som förra året Har dock inte använt den sen sist.
    Haha, nä men har du inte använt den sen dess så är det ju en "julaftonsklänning" helt enkelt, och då blir det ju ändå en speciell känsla att sätta på den

Här blir det samma med nyårsklänningen. Klara får ha samma... Hon har inte använt den sen förra nyårsafton och då var det första gången hon använde den. Känns som att jag inte kan köpa på mig en ny festklänning till henne när den hänger i garderoben
  • Lalalong

Jag har haft "höftsnuva" flera gånger sen jag var 9 år. Då låg jag inlagd i en vecka och röntgades ungefär 500 gånger (lätt överdrift Men många gånger var det), till slut kom man fram till att det bara var höftsnuva. Jag har sen haft det återkommande sen dess. Det är konstigt för det drabbar oftast pojkar, och det är lixom något som barn får.
    Men jag är undantaget som bekräftar reglen

Hur som helst så gör det ONT!!! Så jag skickar lite styrka till din grabb smultronhjärta för det är inte roligt alls!

• Lalalong
    Smultronhjärta skrev 2010-11-02 10:51:54 följande:
    Hoppsan Kerstin! Det var mååånga gånger röntgen det där

Vi får hoppas att det lägger sig snabbt för Max har insett att man kan utnyttja när man har ont..just nu tycker han att han förtjänar en stooor leksak
    Haha, ja som sagt... Lite lätt överdrift kanske
    Men det var i alla fall UL 3-4 gånger, Magnetröntgen 2-3 gånger och en vanlig röntgen. För en 9 åring kändes det som 500 gånger

Med vila gick det över på 4-5 dagar tror jag det var. Det var då dom insåg att det bara var höftsnuva. Så jag hoppas det blir samma för er. Och att han slipper att det kommer tillbaka, för det är lite tradigt!

Hehe, ja men det tycker nästan jag också att han förtjänar! Jag är på hans sida
  • Lalalong
    LJ2 skrev 2010-11-03 16:58:21 följande:
    jag velar..
    hennes 92 knappisar sitter bra i armar, o eg kan hon ha de i längd med..
    bara jag som vill ha knappisarna lite mer åt tunikahållet..
    vet inte om jag ska göra mig av med de nu.. ?
    men, där finns några som jag inte tro finns på salg med lixom *gamla bambi i knappis? visst att jag hittar det?? haha* o vet inte om jag ska "snåla" på 92:or till efter nyår.. o se vilka jag hittar i större stl på salg?

hur skulle ni gjort?
    o babyklänningar? hon kan ha 92 NU, men i sommar vet i sjutton.. ? lönt o spara för att ev ha de nån gång i vinter?
    hjälp!!
    Har hon 92 i knappisar (eller kanske 98 då) så hade jag sparat babyklänningarna! Klara har 98 eller 104 (det är nog samma som du där, men med andra strl Hon kan ha 98 men jag tycker om när knapptröjorna går ner lite så man kan ha bara tights till dom) och hon kan fortfarande ha sina babyklänningar! Hon är 97 cm lång, och jag tycker dom sitter perfekt på längden nu. Jag tycker det låter som din tjej kan ha babyklänningarna även nästa sommar. Så håll på dom ett tag till tycker jag! Om inte annat så får du ju mer betalt för dom till sommaren också
  • Lalalong
    LJ2 skrev 2010-11-03 17:21:21 följande:
    oj.. =) ja julia e ju hmm.. 96.2 tro jag vi fick de till sist.. i mitten av sept..
    så då borde babyklänningarna iaf passa =)
    Lalalong skrev 2010-11-03 17:10:49 följande:
    Har hon 92 i knappisar (eller kanske 98 då) så hade jag sparat babyklänningarna! Klara har 98 eller 104 (det är nog samma som du där, men med andra strl Hon kan ha 98 men jag tycker om när knapptröjorna går ner lite så man kan ha bara tights till dom) och hon kan fortfarande ha sina babyklänningar! Hon är 97 cm lång, och jag tycker dom sitter perfekt på längden nu. Jag tycker det låter som din tjej kan ha babyklänningarna även nästa sommar. Så håll på dom ett tag till tycker jag! Om inte annat så får du ju mer betalt för dom till sommaren också
    ja, jag gillar med när man kan ha knappisar till bara leggings.. hon e ganska smal, så när de är lite korta o "passar bra" till ex jeans så blir de vida..
    men, så e de ju mina rariteter med
    behöver inte sälja de innan salg för pengarna, utan mer för plats i garderob isf
    men, OM jag inte hittar iaf några av de så skulle jag kanske ångra mig? haha
    en har jag iofs i 104 med.. så den kanske man kan göra sig av med..
    Men oj, är hon 96,2 och du har 92 i knappisar
    Klara är som sagt 97 (och också en riktig smalfis med sina 12,5-13 kg) och jag köper ju 104 till henne
    Har tänkt att 98 säkert skulle passa bra också, men aldrig tänkt tanken att 92 skulle kunna funka
    Men jag förstår att det kan vara svårt att skiljas ifrån dom
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17