Inlägg från: Kristyr |Visa alla inlägg
  • Kristyr

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

hmm dessa..

Vante R-tec+ Paju

skulle de funka nu eller är de för varma?

Måsta ha vantar som funkar nu.. -10 - 0 grader

• Kristyr
    Duntoffla skrev 2010-10-26 11:25:42 följande:
    God förmiddag!

Hur är det här? Sparar alla i salg-tider eller shoppar ni något?

Har ngn tips på bra vintervantar till bra pris? Funderar på POP´s i år igen men vet inte. Något annat tips?

En annan fråga, är alla Molos "gamla" klänningar i enkelstorlek? När ändrades det till dubbelstorlekar? Försöker fundera på vilken storlek man ska satsa på till Lea? Hon har en 62/68 hemma som forfarande känns stor. Har det diffat mellan de gamla och nya?
    ja jag vill ha vantar som är bra NU NU NU!!
  • Kristyr
    solouniko skrev 2010-10-26 15:49:47 följande:
    Behöver lite råd! Ska köpa en till overall (begagnat) som extra overall och jag velar mellan en Hummel och en Nanook, kan inte ritkigt bestämma mig! Älskade Hummeln vi hade förra året men har hört mkt bra om Nanook också.. Åh att det ska finnas så många fina att välja mellan

Hon har ju en Molo som hon ska ha sen också köpte hennes pappa en akut på Ica Maxi när snön och minusgraderna kom som hon har ute i skogen typ. Vi är där rätt mkt med hunden osv och det är bark och lera och massa annat äckelpäckel överallt så där passar den bra att använda Drömmer Men den är sjukt prasslig och riktigt ful dessutom Kräks  Hennes pappa tänkte ta på henne regnbågen men det var tuuur för han att han inte gjorde det Demon Den hade blivit förstörd innan vintern knappt börjat! Sååå. Nanook eller Hummel?
    jag har en grön nanook hänger i garderoben i väntan på många minusgrader. Men det fick väl inte så bra betyg i nått test i år Obestämd
    Men vi fick dem, fick inte välja nått annat märke heller för sonen skulle HA nanook
  • Kristyr
    H I L L A skrev 2010-10-26 16:24:59 följande:
    Det som den inte fick så bra i i testet var i slitagetestet. Men jag tycker Nanook är bra mycket tåligare än tex POP.
    får hoppas på massor med snö så slits overallen mindre då
    solouniko skrev 2010-10-26 16:25:18 följande:
    Tack för info! Jag har förstått att de är stora i storlek, vet du HUR stora? Drunkar Milla i 92? Hennes båda andra är ju i 86 så jag hade tänkt köpa 92, då borde den väl funka nästa år också. Ja den verkar verkligen superbra!
    Kristyr skrev 2010-10-26 16:20:56 följande:
    jag har en grön nanook hänger i garderoben i väntan på många minusgrader. Men det fick väl inte så bra betyg i nått test i år Obestämd
    Men vi fick dem, fick inte välja nått annat märke heller för sonen skulle HA nanook
    Åh den gröna tycker jag är sååå fin Är väääldigt svag för grönt, speciellt sådär härligt äppelgrön! Äsch dom där testen har jag svårt att tro på. Tycker dom verkar så konstiga! Coop vann väl förra året? Obestämd Vilken storlek har du?
    En en en måste kolla...

en 98.
  • Kristyr
    solouniko skrev 2010-10-26 19:50:22 följande:
    Och hur lång är han?
    jag vet inte   omkring 92 kan jag tänka, 92 kläder sitter bra och lindex velourisar i mitt tycker lite små nu och det brukar de vara när han är i samma längd som stlen..

Ska ta och mäta honom hemma någondag.

98 ja lite stor, men 92 är jag tveksam till då tror jag inte att det går att få något nävtag i grenen på overallen.
    Han har ju 104 på sin pop skaloverall
  • Kristyr
    h80 skrev 2010-10-26 19:55:11 följande:
    hoppsan, nu blev det en katvigtröja på matador, jag skulle spara till salgen. De har lite specialpriser o fraktfritt förresten
    men inte tillräckligt billigt...

jag börjar tycka saker är dyrt nu i väntan på adventskalenderar..
  • Kristyr
    h80 skrev 2010-10-26 20:02:43 följande:
    nej, inte jättebilligt, men jag skulle ju precis beställa den tröjan från ett annat ställe där den var dyrare+frakt Glad

vad är adventskalendrar?
    okey. men då var det ju ett "kap" för dig...

Olika bra? erbjudande från webshoppar 1-24 dec...
  • Kristyr

Ängel> Den klänningen Meja har fick min dotter i "doppresent"..... *rys* Jag har svårt för den, den kommer nog inte bli använd eller några lappar kommer tas av.. Men Meja var ju jättefin i den..

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17