• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

God kväll!

Katvig-feber här fortfarande märker jag

Här har vi varit på 40-års fest igår och haft 4-års barnkalas idag så nu är den här mamman helt färdig.

Till råga på allt verkar stora sonen (tillika fyraåringen) ha fått feber efter att gästerna gått hem. Bådar inte gott för veckan då mannen försvinner till USA igen  

• Helle
    SmillaMilla skrev 2010-06-13 18:45:05 följande:
    Kul med kalas. Vi har också haft en bra helg. Jag o sambon ute på en liten ö, utan barn.

Trist med sjuklingar och ensam. Kram.
    Tack

Å, så mysigt att få komma iväg lite utan barn. Solig
  • Helle
    1 och 1 är 3 skrev 2010-06-14 17:56:37 följande:

Gokväll tjejer!

En OT fråga men VAR köper ni era gardiner!? Jag e ju ingen fena på att sy direkt så färdiga paneler vore toppen! Å så ska de gärnan va tre man kan matcha i hop då vi har en sån skena..... å så ska en av dom innehålla turkost... Å så inte en massa krimms kramms.... Inga krav alls va!? Drömmer

Jag kan inte möta alla dina krav men jag köper mina oftast på Hemtex el VIllage då de har långa och vi har högt i tak. Men IKEA brukar också ha en massa färdigsydda. 
  • Helle

God kväll!

Ingen höjdardag här Stora sonen sjuk, jag har en vagel i ögat så jag knappt kan se .. och hur jag ser ut ska vi inte tala om Mannen borta och jag har inget annat val än att vabba trots tokmycket på jobbet. Ibland kör det ihop sig kan man säga ...

Vad händer här? 

• Helle
    lillronya skrev 2010-06-15 18:35:15 följande:
    Godkväll!
    Låter som att du har det tufft. Skickar en kram.

Ganska lugnt här...
    Tack Det går bra, men det är typiskt att det ska inträffa massa när man är ensam hemma. Annars är det ju ganska mysigt att få vara hemma och bara mysa med ett av barnen Solig

Hur går det med den lilla godingen (valpen alltså - så det inte blir några missförstånd ? )
  • Helle
    RååSa BuBBlan skrev 2010-06-15 18:47:49 följande:
    stackars er   *krama*
    lillronya skrev 2010-06-15 17:50:30 följande:
    Tar nog ett tag till innan hon kan ha det, ja. Söta bubblan!!
    Tack Hur går det för er? Ser inge roligt ut med huset. Har ni fått nån hjälp?
    1 och 1 är 3 skrev 2010-06-15 18:50:40 följande:

En kram till dej oxå! Visst e de typiskt att dom ska bli sjuka när man har som mest!? Känner bacillerna de på sej tro!?

Tack! Ja visst är det typiskt. Och det här är ju ingen årstid då de brukar vara sjuka heller ... 

Har mannen fått ta del av din lista? 
  • Helle
    RååSa BuBBlan skrev 2010-06-15 20:27:52 följande:
    inbox
    Helle skrev 2010-06-15 19:29:41 följande:
    Tack Hur går det för er? Ser inge roligt ut med huset. Har ni fått nån hjälp?
    Tack! Ja visst är det typiskt. Och det här är ju ingen årstid då de brukar vara sjuka heller ... 

Har mannen fått ta del av din lista? 
    Å kanske kanske tar säljarna på sig det ruttna golvet, tydligen rev dom hela taket här och det stod och blev blött under flera månader, sen la smartskaften på nya täta laminatgolv INNAN allt fått torka varpå allt ruttnat, en oberoende kontrollant kommer nästa vecka o ger sitt utlåtande och ser han att det är orsaken så åtgärdas allt utan kostnad för oss *HOPPAS*

Taket är en annan femma, där blir det anicimex som ev får ta smällen *HOPPAS*
    Håller tummarna för er. Det räcker ju liksom med att arbetet skall göras och att man ska behöva leva i det. De som bodde där innan kan ju inte ha varit helt smarta Obestämd
  • Helle

God kväll!

Smultronhjärta skrev 2010-06-17 20:31:01 följande:
    Jag vet inte vad vi ska ha för bil...orkar inte lägga mig i det där så det får maken sköta Jag har en bit kvar dock...
    Grekland är himlans trevligt- har varit där flera gånger..
    Behöver just nu övertyga mig själv om att det faktiskt kan vara trevligt med två ungar i släptåg också
    MammaT skrev 2010-06-17 20:23:11 följande:
    japp vi ska dit nästa månad
     Välj lämpligt ställe för barnen bara så kommer det bli kanon. Vi åker snart och det ska bli sååå skönt. Kanske inte hippaste stället att åka till Sunwing Resort, men det gör skäl för sitt namn i a f
  • Helle
    Stormis skrev 2010-06-17 20:37:02 följande:
    Å just det. DISSA Blue Village! Sunwing rules om man ska köra det paketet!
    Vi har kört det konceptet två gånger och även om det känns lite trist så är det ändå vila som är det viktigaste på semstern. Så barnklubb för den store vissa dagar och att få lillebror att sova samtidigt ger egentid nån timme ibland i a f Det kan mamman och pappan behöva. 

Smultron - kolla in Cypern.  
  • Helle
    Tic1 skrev 2010-06-18 13:25:39 följande:
    Hur är Katvig tröjorna, de randiga tex rosa/grå, i storleken?Är de stora i halsen??Har bara haft en katvig tröja innan och det är den bruna med miniäpplen men den är jätte stor i halsen så den har bara blivit använd en ggn tyvärr. Vilken storlek till en tjej som har 86 på Molo tröjor?
    Passar på att fråga om stl på de randiga tightsen också...
    Tröjorna är helt normala i halsen, jag har de till båda mina killar och de fungerar kanon även om en är lite smalare och en lite rundare
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17