• Helle

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

stökmamma skrev 2010-05-23 21:48:54 följande:
    ska jag vara ärlig vet jag inte vilka shorts ni pratade om från början
  • Helle
    stökmamma skrev 2010-05-23 22:05:21 följande:
    ett par gröna 104 åker postbil i morgon
    Var det dina på T? Förra årets?
    Jag letar Plastisockgröna också om du skulle ha
  • Helle

God kväll! 

Lite lugnt i den här tråden den här tiden på året ?
    högbergarna skrev 2010-05-25 21:31:05 följande:
    Har inventerat sonens sommargarderob och inser att han knappt har några T-shirtar! Skulle vilja ha några från småfolk för vi har så få sådana.. Hittar inget för killar som jag gillar!! Är det bara jag som tycker att det knappt finns pojkkläder?! Han kommer få gå naken stackars Knuten!
    Vi har flera olika fina. Molo, Katvig, Plastisock, Hjorth och det finns även ett par Småfolk som jag skulle kunna tänka mig vill flytta hit
  • Helle
    SmillaMilla skrev 2010-05-25 22:09:43 följande:
    Aha, ja det kan ju vara snyggt. Har dock inte det. Men funderar på regnbågs t-shirten. Hmmm använder dock stjärntunikan o regnbågsleggins, lite enformigt kanske. Men ett vitt linne kan ju vara snyggt. Får Svea själv välja lär det väll bli bollibompa t-shirten, gamal o sliten, köpt på en marknad för 6 år sedan typ, o ja kvaliten är ju inte den bästa, så gahh så den ser ut.
    Det är som Philips blixten-tröja som jag köpte i ett svagt ögonblick för två år sedan, som aldrig blir för liten eller aldrig får någon fläck (som alla andra snygga tröjor hinner få redan före vi går till dagis).
  • Helle

God kväll!

Sonen har fått akut gummistövelbrist. Någon som har ett par ofodrade Molosar i storlek 24 el 25 som kan mäta innermått åt mig?
  • Helle
    ängeln83 skrev 2010-05-26 19:35:31 följande:
    Godkväll Jag har ett par i storlek 24, får sulan till ca 16 cm.
    Tack!
    RååSa BuBBlan skrev 2010-05-26 19:48:41 följande:
    Tror jag har 25:or kan mäta om du vill?
    Ja tack gärna
    Har någon av er kavatskor till era barn och kan berätta vilken storlek de har i dem, bara som jämförelse alltså
  • Helle
    SmillaMilla skrev 2010-05-26 20:20:29 följande:
    jepp stl 23 och 27 har vi hemma.
    mät gärna båda om du kan (jag har ju fler än ett barn )
  • Helle
    Fantastiska Skatt skrev 2010-05-26 21:15:38 följande:
    jag har mellanstorlekarna hemma & kan måtta senare om du behöver
    Jaaaa, jag vill att alla mäter Vore supersnällt!
  • Helle

Sitter och kikar igenom vad barnen "behöver till sommaren i klädväg. Som vanligt har de mer t-shirts än shorts. Fy vad dåligt med jeansshorts jag tycker det finns i butikerna nu. O inte vill jag köpa såna som är trasiga redan från början heller .. kalla mig lastgammal

Jag behöver kornblå och gröna shorts samt röda och svarta. I de sistnämnda funderar jag på villervalla, men har ni fler tips?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17