• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Näe, ingenting i munnen..
    Och nu ringde nyss en kompis till Liam och frågade om de kunde hämta upp honom om 15 minuter. Ja, det hade ju gjort min dag eftersom Liam och Ilon mest bråkar här hemma.. men nä, sa att jag får höra av mig imorgon om det visar sig att han inte har svinkoppor ...

• Jen80
    Mamma till Simon skrev 2010-09-04 09:36:14 följande:
    www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/S.../
    Ingen har något i munnen och en lite blåsa på Ilons finger har gått sönder så den gör lite ont.
    Han hade svinkoppor när han var liten en gång (runt 1 år) och innan vi och läkaren kom på vad det var så var det riktigt illa. Stora, variga sår vid halsvecket (tjock som han var ), i vecket han har bakom örat så det kändes som man kunde lossa på hela örat osv. Blä, var vidrigt, men Liam fick det inte. Nu känns det sådär om alla tre har fått det. Sprids ju tydligen som bara den...
  • Jen80
    Buttelina skrev 2010-09-04 10:03:29 följande:
    stackarn här vaknade bella med ögoninflammation
    Usch, stackaren!
    Här är det egentligen ingen som lider, utan de är nog inte ens medvetna om det förutom att jag har tjatat på dem och kollat på deras händer. Ilon hade ju lite ont på ena fingret, men annars är det inget. Så det blir nog minst roligt för mig när de börjar bli utråkade här hemma . Hoppas på att det inte är svinkoppor så de kan få leka med någon imorogn...
  • Jen80

Tjiho! Verkar inte vara svinkoppr utan någon virusinfektion. Ava har lite på fötterna och i rumpan. Så det ska itne vara någon fara. Och då är det nog bara något litet sår Liam har vid munnen. Åh, va skönt!

• Jen80
    ChokladMoshin skrev 2010-09-04 10:16:11 följande:
    Näe, nu ska jag tvätta upp lite bebis kläder
    Ha en bra dag alla.
    Åh, finns det något mysigare?!?!? Hjärta
  • Jen80
    stökmamma skrev 2010-09-04 10:41:31 följande:
    skönt, men då kan det ju vara nån form av höstblåsor...... och det är smittsamt... men "ofarligt"
     skönt att slippa bråka med svinkoppar och mamman kanske kan få lite lugnare  

vilken mössa till regnbåge? Tjockare  
    Ja, han på sjukvårdsrådgivningen sa inget om höstblåsor, men det måste ju vara något sånt. Jag frågade om det var smittsamt och han sa att det är som en vanligt förkylning. Så länge barnet inte har febe roch mår bra så är det inget man håller dem hemma för... Nu är det ju ändå helg så vi håller väl oss lite för oss själva, men skönt att det iaf inte var svinkoppor.
  • Jen80

Hej i tråden!
    Äntligen sover mina små älsklingar och jag har kvällen för mig själv.
    Måste berätta om min duktiga lilla tjej idag som tog av sig blöjan när hon lekte med ilon. Helt plötslig ropar hon att hon måste kissa så vi springer till toan. Där både bajsar och kissar hon. Har gjort det flera gånger innan, men jag blir alltid så glad när hon gör det utan att man säger till. usch, vi är slarviga med pott-träningen. Hon skulle nog varit blöjfri för länge sen om vi bara hade tagit tag i det. Men men, NU måste vi iaf göra ett försök innan vinter och overall...

• Jen80
    Buttelina skrev 2010-09-04 20:42:38 följande:
    åh vad kul!!! jaa ta tag i det nu, verkar vara toppen läge
    Haha, det värsta är att det kändes som ett toppenläge redan för ett år sen då hon var drygt 1 år och började vilja gå på toa och kissade oftast varje gång. Men sen tröttnade hon lite och så har vi liksom inte tagit tag i det. Trodde hon skulle bli blöjfri tidigt. Men nej, nu ska det bli av .

Söta Isabel i BT. Eller ja, en massa söta barn i BT ju Hjärta. Blir ju nästan lite bebissugen också. Himmel, så söt liten dotter, Duntoffla!!
    Inser att man börjar få rätt stora barn. Både mysigt och sorgligt... Tänk, om några månader har man kanske inte ens blöjbarn längre... Konstigt!
  • Jen80

fortsätter att vara OT, men har någon nån koll på vad en Tripp Trapp-stol (Stocke) kostar ny, med bygel och klädsel? Ska nog ta och sälja vår nu, men vet inte vad man ska lägga ut den för.

• Jen80

God kväll!
    Ojoj, vilken dag det har varit med en massa barn, lek och stoj. Är helt färdig och det var även Ilon som lade sig på soffan när vi kom in och somnade på mindre än fem minuter . Underbart höstväder idag!! Fotade lilla Ava in fiiiina klänningen från Mini A Ture. Helt klart favoriten nu. Trodde den var alldeles för stor, men tycker den var så himla fin på. Så nu känner jag att jag måste ha en massa klänningar i just den stilen . Tips på någon??... även om jag ändå inte har råd att shoppa just nu ...

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17