• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

movie skrev 2010-08-28 22:02:44 följande:
    Tror ni att min tjej på 90 cm drunknar i regnbyxor 98/104?VAd är det för stl du har?
    Lite olika. Brunt Pop-set i stl 86+92, overall stl 80, Molo-overall 104, Pop-jacka 116 + lite annat... Är du ute efter något särskilt?
  • Jen80
    h80 skrev 2010-08-28 21:54:17 följande:
    vad är det för molo-overall du ska lägga ut?
    Stl 104, inte deras vanliga modell utan den som är några hundralappar dyrare. Med svart på knän och rumpa och lite i typ jeansfärg på övriga overallen. Jättefint och har hållt grymt bra. Ser nästan ny ut. Bara en tryck-knapp som har lossnat som jag ska gå och laga. Har reservknappen så det är ju inget som kommer märkas.
    Busbellan skrev 2010-08-28 22:29:58 följande:
    barnen här använder för tillfället pop, fix och kaxs.
    Pop är otroligt slitstarka och håller altid tätt, nackdelen där tycker jag är dragkedjan i sidan, den vill inte hålla ihop riktigt bra i midjan.
    Fix är vi helnöjda med, de håller helt tätt, är slistarka och sitter jättebra i midjan.
    Kaxs kan jag inte uttala mig jättemycket om hur hållbara de är eftersom det är stora tjejen som har dem, hon leker inte på samma sätt som de andra, men de är helt vattentät.

Om jag skulle testat nåt nytt nu hade jag köpt skalbyxorna på stadium tror jag, har bara hört bra om dem och de är ju billiga också
    Men det finns andra från Pop också som inte har dragkedja i sidan. Vi har både och och tycker sådär om de med dragkedja i sidan. Annars tycker jag de håller väldigt bra. Lindex har jag provat och är inte lika nöjd med dem. Har även provat deras galonisar och de är totalt värdelösa.
    Nanook har jag inte provat själv, men jobbat på dagis där barn har dem och de har hållt otroligt bra. Stod och höll i ett par idag och de känns riktigt bra. Med ett par fleecebyxor under räcker de under vintern också, så på så sätt är de ju prisvärda.
  • Jen80
    Busbellan skrev 2010-08-28 22:40:17 följande:
    Nu tror jag faktiskt alla pops byxor har dragkedja i sidan, vissa har hela sidan och andra bara en liten bit, men båda sorterna har längst upp och det är där jag irriterar mig på den

Vilken sort har du testat från Lindex? Fix eller deras vanliga?
    Hmm, nu blir jag osäker. Hade för mig att Liams byxor inte har dragkedja i midjan utan bara resår. Men du kanske har rätt . De är på dagis nu så jag ändå inte kolla...
    Jag vet inte. Ett par svarta överdragsbyxor som kostade 199-249 kr nånting. Ilon blev blöt i dem lättare än i Pops... Men det var ju kanske två år sen så de har säkert förbättrat dem eller finns det bättre.
  • Jen80
    Busbellan skrev 2010-08-28 23:05:05 följande:
    Då var det nog inte fix, de kostade lite mer och är helt vattentäta, Lindex andra överdragsbyxor är bara vattenavvisande

När är pop byxorna köpta, tror nämligen det var först i vår som det var dragkedja på båda modellerna
    Jo, men det är vårens byxor jag köpte till Liam. Vet att jag pratade om dem att jag inte gillade modellen med dragkejda längst benen, men det kanske är dragkedja upptill. Hehe, måste kolla det nästa gång jag ser dem .
    Ja, det var nog inte fix. Tror inte det satt något sånt märke på dem så det var kanske därför de inte höll helt tätt . I höst ska jag testa Molos så vi får se hur de är...
  • Jen80
    Tjollabolla skrev 2010-08-30 08:32:21 följande:
    Haha, ja, Milo äälskr sin mössa. Men varning varning, det är den enda han vill ha
    ♥ Milo 22/2 2007 ♥ Lia 12/2 2010 ♥ milosblogg.blogspot.com

Ilon har den nya med motorcross på och han ska ha den JÄMT!! Lite roligt när de själva faktiskt älskar kläderna så mycket ... Väntar hem Molos motorcykeltröja till honom nu vilket han verkligen har väntat på sedan han såg den i butiken . God morgon föresten! Kikar bara in för att säga hej då igen . Ska ta bussen till jobbet nu och hoppas man kan få lite energi på vägen. Känner mig trött idag... Kanske kikar in lite senare... Millan, jag jobbar idag om du har vägarna förbi . Malin jobbar med så egentligen hade vi kanske kunnat ta en lunch tillsammans. Hade varit mysigt. Är du sugen kan du väl skicka ett sms. Har mycket att göra idag så det är inte säkert... kan se lite...
  • Jen80
    Buttelina skrev 2010-08-30 20:00:20 följande:
    fick fiiinaste posten från eleraff idag <3
    Åh, va fin den klänningen är!! Söta Isabel på BT !

Men nya Småfolk är ju underbart fin!! Ett måste är ju den lila bodyn med kaniner på. Åh, jag smälter!! Önskade idag att jag hade en liten bebis. Finns i tröja i blått, men Ava är ingen blå tjej och Ilon är ingen kaninkille . Men klännigen med rådjur är sååå söt! Jag som inte är en Småfolkstjej egentligen! Men tycker den var liten i storleken. Har inte testat Småfolks klänningar innan (hemskt, jag veeeet!!), men de kanske brukar vara lite små?!?
  • Jen80

Måste fråga, ni som har lite koll ... Gäller det fortfarande samma regler, det här med reklam och så?? Alltså för butiker. Tänkte eftersom man får länka till sina Tradera-auktioner och så. Men det kanske är en helt annan sak... Bara så man inte gör något dumt

• Jen80
    Buttelina skrev 2010-08-30 20:37:34 följande:
    åh söt klänningen var   men guuud vad liten
    movie skrev 2010-08-30 20:26:09 följande:
    Har varit i väg hela dagen och vet inte hur jag ska hinna läsa ikapp Måste läsa allt så man inte missar nått bra erbjudande, nån rabattkod eller bara alla bra tips och mysigt prat
    Har varit och vägt mig på vv i dag -1,4 kg första veckan känns jätte kul och peppande.
    GRATTIS
    Ja, tyckte den såg liten ut när jag höll upp den, men hon brukar aldrig ha större än 92 så jag trodde den skulle vara bra. Men nä, inget att växa i där inte .
    melizza skrev 2010-08-30 20:39:40 följande:
    OMG vilken fin klänning din lilla tös har.....en sån måste Stella få....speciellt nu när hon börjat gilla klänningar
    Det tycker jag absolut ! Helt underbar ju!
  • Jen80
    lillronya skrev 2010-08-30 21:10:57 följande:
    Svårt det där.
    Jen80 skrev 2010-08-30 21:08:31 följande:
    Men det finns ju klänning .
    Ja jag såg det. Men hur ser den ut på? Gillar ju inte rynk och puffärmar.
    Men tom mannen, som allt som oftast sneglar på min skärm, tyckte det printet var väldans fint.
    Den är ju mer cool än söt tycker jag. En häftig klänning . Jag gillar det printet jättemycket.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17