h80 skrev 2010-08-28 21:54:17 följande:
vad är det för molo-overall du ska lägga ut?
Stl 104, inte deras vanliga modell utan den som är några hundralappar dyrare. Med svart på knän och rumpa och lite i typ jeansfärg på övriga overallen. Jättefint och har hållt grymt bra. Ser nästan ny ut. Bara en tryck-knapp som har lossnat som jag ska gå och laga. Har reservknappen så det är ju inget som kommer märkas.
Busbellan skrev 2010-08-28 22:29:58 följande:
barnen här använder för tillfället pop, fix och kaxs.
Pop är otroligt slitstarka och håller altid tätt, nackdelen där tycker jag är dragkedjan i sidan, den vill inte hålla ihop riktigt bra i midjan.
Fix är vi helnöjda med, de håller helt tätt, är slistarka och sitter jättebra i midjan.
Kaxs kan jag inte uttala mig jättemycket om hur hållbara de är eftersom det är stora tjejen som har dem, hon leker inte på samma sätt som de andra, men de är helt vattentät.
Om jag skulle testat nåt nytt nu hade jag köpt skalbyxorna på stadium tror jag, har bara hört bra om dem och de är ju billiga också

Men det finns andra från Pop också som inte har dragkedja i sidan. Vi har både och och tycker sådär om de med dragkedja i sidan. Annars tycker jag de håller väldigt bra. Lindex har jag provat och är inte lika nöjd med dem. Har även provat deras galonisar och de är totalt värdelösa.
Nanook har jag inte provat själv, men jobbat på dagis där barn har dem och de har hållt otroligt bra. Stod och höll i ett par idag och de känns riktigt bra. Med ett par fleecebyxor under räcker de under vintern också, så på så sätt är de ju prisvärda.