• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Busbellan skrev 2011-02-26 21:39:12 följande:
    Hummels skostorlekar är inte konsekventa för fem öre
    Förra året hade vi två olika modeller från samma säsong alltså och Ella behövde 28 i den ena och 26 i de andra
    Fattar itne varför de ska hålla på så. Frågade dem om de var väldigt små i storleken, men de sa att de är normala. Måste ju ha ändrat det då eller som sagt, är det olika. det är ju helknäppt. Måste jämföra med Ilons alla skor. Han har nog 5 eller 6 par Hummelskor... och alla är i princip i samma stl - 29 och 30. Han har nog skor så han klarar våren iaf
  • Jen80
    lillronya skrev 2011-02-26 21:41:34 följande:
    Jag tycker att de är opålitliga i stl.
    Går nästan inte att köpa hummelskor utan att få innermått. Tyvärr.
    Ja tur de är för stora iaf för då växer han ju i de.
    Nej, heldumt! Har du köpt några inför våren nu? Jag köpte blå höga i typ canvas. Så himla fina!! Har det kommit gummistövlar än? Om inte så kommer det sen och de är såååå fina!!
  • Jen80
    lillronya skrev 2011-02-26 21:44:21 följande:
    Colourcatcher i första tvätten.
    Jen80 skrev 2011-02-26 21:41:02 följande:
    Jag har alltid tvättat de gamla wct:n med rött och det har också gått bra. Men usch, jag hatar när man står där osäker och inte vet hur man ska göra. Tycker det är så med många av Molos plagg. Har gjort misstaget en gång att tvätta NS turkosa hoos tillsammans med penséerna . Vet inte riktigt hur jag tänkte. Tur det inte händer så ofta att man får hjärnsläpp!
    Jag tvättar den turkosa hooden med i vittvätten.
    Alla nya färgade plagg får en colourcatcher med sej in  i första tvätten bara.
    Nähe!?! men det MÅSTE ha varit den som färgade av sig. Usch, blev så ledsen. Penséerna är ju så fina! Jaja, det fick bli en dagiströja där ändå ingen ser att den är missfärgad
  • Jen80

lillronya: Kikade i BT nu. Himmel så fint det var tillsammans! Måste skaffa fler enfärgade klänningar så man får användning av Mololeggingsen. Använder de alldeles för sällan...
    Köpte Dresshooden från NS, men himmel va lång den är. Tror jag har 98 till Ava och det är galet stort. Hon är på väg in i 98 i en del kläder, så det får kanske bli 92 istället eller skippar jag en helt. Någon som har den och gillar den?

• Jen80

Hej Preggi ! Hur kan du INTE hitta något att shoppa??! Usch, vill shoppa men efter en pissmånad med räkningar så kommer en lika illa. Så nu måste jag sälja kläder för att kunna shoppa. Åh, så tråkigt med jobbiga räkningar. Hoppas på bättre tider

• Jen80
    lillronya skrev 2011-02-26 22:00:05 följande:
    Ja visst var det!
    Skorna till wctstället är oslagbart.
    Synd att det finns så få enfärgade klänningar att hitta.
    En tjej i me&i-köpoch sälj på fb hade sytt en tunika av en tröja. Blev lite sugen på att försöka göra om enfärgade t-shirts. Hon hade bara klippt bort mudden i hals och ärmhål och stt kanal till gummiband. Måste testa det nån dag.

Provade dresshooden idag på A och hade definitivt gillat den om jag köpt den. Köper säkert den senare.
    98 satt precis lagom och bra. 104 funkade bra också.
    Men oj, va händigt!! Sånt ger jag mig inte på. Har ju haft en del velourklänningar från Hummel och även Kik kids, men nu är det mesta mönstrade överdelar. Får ge mig ut på jakt efter fler enfärgade...
    Hmmm, jag får testa den mer ordentligt på henne. Hinner knappt knäppa den förrän hon sliter av sig den. Men den känns lång på henne. Hade velat att den satt åt lite nedtill så man kunde dra upp den lite... men det kanske inte är så bekvämt . Har inte fått prova något på Ava, men har den vita klänningen, den gula tunikan, haremjeansen och kanske något mer. Pojkarna har än så länge bara fått tröjor.
  • Jen80
    Preggi skrev 2011-02-26 22:07:07 följande:
    Hej, Det är helt sjukt men för första gången någonsin har jag kännt mig lite mätt på barnklädesshopping. Barnen har sina favoriter som de vill ha och garderoben är full med kläder som har lappen kvar och inte hinner användas. Nu ska bara shoppas sånt som vi verkligen inte kan motstå och just nu hittade jag bara hummelskorna.. Visst är det tragiskt? Känner inte igen mig själv haha!
    Jag fick min årsbonus igår så jag har ju pengar som bränner på kontot..
    Men så är det väl jämt?!? När man väl har pengar och vill shoppa så hittar man inget. När man inte har pengar, ja då vill man ha ALLT!!
    lillronya skrev 2011-02-26 22:12:50 följande:
    Ja det är svårt att hitta enfärgat. Konstigt egentligen.

Den vita satt helt knäppt på både A och N. Den gula är fin, men den har inte vi köpt. Haremsjeansen har inte vi heller provat än.
    Jaså . Har inte ens kollat på den utan ligger kvar i förpackningen. Vad är felet på den då?! Kan inte öppna den för det är en spindel i plasten så sambon måste öppna den haha. Så den hamnade på en hatthyllan och nu ligger den där . Hmmm... NÄE, vågar inte kolla. sambon jobbar natt så han får fixa det imorgon. Känner att jag vill prova den nu ju.
  • Jen80
    lillronya skrev 2011-02-26 22:10:28 följande:
    Kan väl göra mej ett ärende till staden.
    Ska ju vara ensam med barnen i helgen igen och då får det ju kosta lite egentid.
    Ska kolla med hom när han ska åka.

Mina föräldrar har stuga utanför Oskarshamn i Högsby kommun.
    Men det är ju inte långt från oss ju!! Eller jo, 10 mil nästan. Bor utanför Kalmar... Men förrut bodde jag bara 3 mil från O-hamn.
  • Jen80
    lillronya skrev 2011-02-26 22:26:46 följande:
    Fy för spindlar!
    Den är tajt om bröstkorgen och rymlig över axlarna. Sitter jättekonstigt.
    Jag blev jättebesviken på den!
    Jen80 skrev 2011-02-26 22:22:14 följande:
    Men det är ju inte långt från oss ju!! Eller jo, 10 mil nästan. Bor utanför Kalmar... Men förrut bodde jag bara 3 mil från O-hamn.
    Där har jag tillbringat mycket tid sen jag var liten. Nu är vi där minst en gång varje sommar.
    R är där vår och höst med grabbarna och fiskar med.
    Jag känner ju inte till så mycket däromkring, men var bodde du?
    Vår stuga ligger mitt i skogen i ingenstans.
    Blä, va trist. Ja, jag får prova på Ava så får vi se... Trist isf för den känns ju som en mysig sommarklänning.
    Jag är uppvuxen i Mönsterås. Antar att ni kör förbi det på vägen, om ni inte svänger av vid Ålem?! Mönsterås ligger 4 mil norr om Kalmar och 3 min söder om O-hamn.
    Preggi skrev 2011-02-26 22:29:10 följande:
    Vad vill du ha då? Du kanske kan inspirera mig?
    Jag har ju hamnat i Mini a Ture- och Aya Naya-träsket . Är sugen på Mini A Tures jeansklänning. Så fin till Countrybloom. Och även jeansshortsen från aya naya som också är jättefina till Countrybloom. Och den grå koftan Gilda från Molo. Åh, va fin den är!
    Ja, och den leggings från nya printet med blommor. Kommer inte ihåg vad det hette nu... Ja, jag kan göra listan lång haha...
  • Jen80
    movie skrev 2011-02-26 22:33:29 följande:
     Måste ha eran expert hjälp. Såg en filt på Zillstar, colibri tror jag allt att det är för 299:- alla andra shoppar har den för 449:- Är det samma tro någon som vet?
    Ja, det verkar vara samma...
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17