• Jen80

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Buttelina skrev 2011-01-10 21:50:11 följande:
    jag fick 500kr *2 för 2 nya djungelsuits och jag tyckte det var heeeel galet
    Hej Butte !
    Ja, det gäller att köpa på sig rätt kläder ... Var ju hysteri över de där djugelsuitarna hehe
    Kan inte förstå att man betalar över 600 kr för en suit. Men då måste man ju gilla den .
  • Jen80
    Buttelina skrev 2011-01-10 21:59:20 följande:
    hej söt

jaa det var sån hysteri efter dom suitarna jag åkte för fasiken till dk en extra runda för att försöka få tag i en
    kan absolut inte heller förstå hur man kan betala 600kr. heeeeeelt galet
    Emmsan skrev 2011-01-10 21:54:07 följande:
    heeej hjärtat det är bra NU men har varit en jobbig resa hit tyvärr :( men men nya tag kikade nyss på dina godingar i bildis såå stora nu ju :)  ingen 3a på G? ;)
    jaaa förstår att det varit tufft ja mina är tokstora och nää ingen liten på gång ÄN vill plugga klart först sen blir det en liten sladdis
    Haha, BARA för att få sälja en ritkigt dyrt ...
    Nähe, vågar knappt säga det, men jag har inte köpt något Molo till barnen än... eller jo, leggings och knapptröja i Countrybloom till Ava och den vita tröjan med någon cykel och taxibilar till pojkarna. Frågan är vad man ska ha mer. Måste bestämma mig snart känns det som. Ilon kommer nog få en bondgårdströja och säkert något linne. Sen måste ju Ava såklart ha något i Colibri, men vad?! Kortämad klänning är kanske mest användbart... hmmm...
  • Jen80
    lillronya skrev 2011-01-10 22:38:10 följande:

Suck. Sån är Anjelin också nu. Hon fyller sex år i höst.

Hon har ju dessutom tonårssyrror at ta efter när det gäller attityd.

Vet att jag höll på att bli tokig på Liam när han var i 2-årstrotset. Nu när Ava är där skrattar jag mest åt henne och suckar... Vet att det blir värre, även om hon inte är så superrolig nu. 2-årstrotset är på ett annat sätt. Just det där när de börjar bli uppkäftiga tycker jag är riktigt jobbigt för jag vet inte riktigt vad jag ska säga och göra. Jag blir istället så arg för att han beter sig så, men samtidigt vet jag att även hans tjejkusiner har varit likdana i den åldern. Nej, man får nog helt enkelt försöka lida sig igenom den och hoppas på att det blir bättre. Ser en mjuk liten söt kille där under det där skalet... snart blir han min lilla blomma haha...
  • Jen80
    Buttelina skrev 2011-01-10 22:39:20 följande:
    jag har bara köpt skor o leggings.. väntar på att slå till stort
    ava måste ha colibri ja!! det hade hon varit toksöt i!
    Men oj, det var inte mycket. Men du gillar det eller?
    Mmm, en klänning får det nog bli. Tycker det är tråkigt att bondgårdsprintet har en neonrosa kant. Tänk vad fint det hade varit med rött eller någon annan färg. Nej, jag är inte helt förtjusit i neonfärger... Men man kanske vänjer sig.. har ju gillat det en gång i tiden .
    Bondgårdsdjuren gillade jag inte från början, men nu älkar jag tröjan till pojk och Ilon har sett den och vill ha så det får det nog bli till hans födelsedag...
  • Jen80
    Buttelina skrev 2011-01-10 22:49:31 följande:
    ja just det bondgårdströjan har jag med köpt
    jooo jag tokgillar kollektionne men jag väntar på ajabaja för jag har presentkort där min sambo visste preciiis vad jag behövde i julklapp
    jag tröttnar också snabbt på just kantband som är neoniga i färgen Obestämd
    Härligt med presentkort! Är det typiskt männen ?!?! Själv fick jag på Mairo där jag alltid hittar en massa saker och nu vet jag helt plötsligt inte alls vad jag ska köpa bara för att jag har presentkort där haha.
    Jag fastnade för Countrybloom. Ava fick knapptröjan på julaftons morgon. Hon hade haft den på sig i mindre än 5 (!) minuter när hon fick syn på Liams målningar som låg på tork. Stor gul fläck som inte fick bort i tvätten . Den funkar ändå, men jag ser den tydligt som vet om den. Såååå tråkigt!! Brukar liksom aldrig hända och så händer det med en splitter ny tröja. Jaja, sånt är livet .
    Nu ska jag gå och sova innan sambon kommer hem. Han slutar jobbet vid 23 och det bästa är om man har lagt sig innan för då går han och lägger sig direkt. Annars kan vi sitta uppe alldeles för länge...
    God natt tjejer!
  • Jen80

Var tvungen att kika in här när jag såg att Malou skrivit på FB att det blivit en liten bebis .... Åh, va mysigt!!! Man blir så bebissjuk... Grattis grattis {#emotions_dlg.flower}

• Jen80

Hej hej i tråden!
    Kikar in lite bland alla fina barn i BT. Är ju inte så aktiv längre, men kul att se hur stora alla barnen blivit . Man har inte lika mycket koll på barnen på FB .
    Är det salg på G?? Inte Molo väl?

• Jen80

God kväll! Hoppas det är ok att jag kikar in lite .
    Nu när ni pratar Hummelskor måste jag fråga Ronya som har koll på Hummel ... har de inte blivit lite större än vad de var innan? Tyckte de var så små i storleken förrut och beställde nu till våren, men oj, va stora de var! Har i och för sig inte mätt dem, men de såg väldigt stora ut till både Liam och Ilon. Liam har stl 32, på väg upp till 33 så jag tog 34. Var nog lite dumt... Men men, någon gång lär de väl passa

• Jen80
    Jennysofi skrev 2011-02-26 21:36:44 följande:
    Godkväll på er!

Har en liten fråga angående molo softshelljacka. Vilken storlek hade ni tagit till en kille som blir ett i slutet av april? Är de stora eller små i storleken?

Sen har jag fått för mig att en del här inne är från helsingborg, eller är jag helt ute och cyklar?
    Beror lite på vad han har för stl nu. Jag har gått upp en stl i dem till mina. I vissa fall kan man nog gå upp 2 storlekar, men de får ju inte bli för stora heller.
  • Jen80
    lillronya skrev 2011-02-26 21:14:43 följande:

Nä de ligger i maskinen som ska tvättas imorgon.

Jag tvättar de med vittvätten.

Jag har alltid tvättat de gamla wct:n med rött och det har också gått bra. Men usch, jag hatar när man står där osäker och inte vet hur man ska göra. Tycker det är så med många av Molos plagg. Har gjort misstaget en gång att tvätta NS turkosa hoos tillsammans med penséerna . Vet inte riktigt hur jag tänkte. Tur det inte händer så ofta att man får hjärnsläpp!
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17