Inlägg från: SmillaMilla |Visa alla inlägg
  • SmillaMilla

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Zvartaliljan skrev 2011-03-29 08:11:00 följande:
    Kan jag få den stoooora kramen om jag sådär "råkar" ta färjan över till Åland en dag när vi ändå ska till Stockholm den 3-6 maj? Tänkte man kan ju passa på o köpa lite dricka till bröllopet då va Drömmer
    Åhhhhhhhhhhhhhhhh ABSOLUT!!!! Alkoholen är ju billig på båten så det tycker jag absolut att du skall göra!
  • SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2011-03-29 09:39:06 följande:
    Vi ska på konsert den 4 (EVIGHETER sen sist!) så kanske tar o luffar över den 5 då Ska ta ett litet snack med födelsedagsbarnet

Och på tal om det då...han har fått stå ut med en hel del på sistonde så tänkte överraska honom med en fest helgen innan han fyller år (han fyller alltså den 4). Han fyller ju ändå 25 o då brukar ju de flesta ha en stor fest...han har inte firat sin födelsedag riktigt på 5 år dessutom...
    Någon som har tips på hur jag ska få ihop detta utan att han får veta något??
    Åh vad kul! Du får bjuda in dem alla via facebook

• SmillaMilla

Hah ha Svea är för söt

Fick i dag massa paket i lådan. Svea ropar -Åhhhhhhhhhh allt det där orkar inte jag prova..... Men mamma allt är fint. 

• SmillaMilla
    Zvartaliljan skrev 2011-03-29 10:00:23 följande:
    Men ser inte han det då om jag skapar ett evenemang eller går det att göra det hemligt så han inte ser det?
    men om du bara inboxar dem då?
    Zvartaliljan skrev 2011-03-29 10:03:34 följande:
    Haha Här frågade Maia "Men mamma, inga paket idag heller, vad har hänt? Har någon tagit våra paket?" (allt hon säger nu ska låta som en vuxen ) haha...går inte o förklara begreppet KÖPSTOPP för henne...inte ens genom att demonstrera hennes överfulla garderob...hon förstår inte varför hon inte fått nya kläder på så länge. Har ju t.o.m behövt använda några kläder mer än EN gång Förvånad
    Tjollabolla skrev 2011-03-29 10:54:29 följande:

Så klockrent!

Hon är sååå himla fin i den småfolk klänningen! Den ser ljuvlig ut. Vill ha, men tror den börjar på 86/92 så det får va så...

Fyndade på T igår, efter Buttes tips såklart
    www.tradera.com/Fin-MOLO-troja-puzzle-helt-ny... 
    Blir fin till hösten=)

Åhhh vad jag saknar pussel. Så fin!  
  • SmillaMilla
    Kristyr skrev 2011-03-29 11:34:01 följande:
    åhhhh varför vägrar mina barn sova (lillasyster) har försökt att få henne sova lunch i 2h nu... Demon Nu sitter hon på golvet och gråter så tårna sprutar av trötthet...

tänker inte gå ut och gå med henne i nån vagn, hon ska kunna sova inne med.... jag vill inte vara ute i 2-3h i detta snöovädret bara för att hon inte kan sova inne...

lika illa känns kvällsnattningarna.. HATAR detta!
    Fy vad jobbigt! 

Har du testat att ta in vagnen i hennes rum så att hon sover i vagnen fast inne? 
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2011-03-29 20:02:22 följande:
    Nu är ju gastron gjord och proverpå tarmen tagen men läkaren sa att han såg bara genom bilderna med kameran att tarmen inte såg ut som den skulle så det är ju celiaki
    Nu väntar vi bara på att Noras läkare ska få dessa resultat och sen kontaktar hon väl oss antar jag, vet inte mycket mer nu. Känns svårt att börja med glutenfritt innan vi fått recept på det vi kan hämta på apoteket
    Vet ni hur lång tid det tar innnan ni får provsvar.

Vi började med glutenfritt i fredags, det är ju en ren vetenskap det där. Och här får man inget på recept, utan får vackert köpa det själv i butiken. Sviiiiin dyrt! 
  • SmillaMilla
    ängeln83 skrev 2011-03-29 20:12:22 följande:
    Godkväll flickor.
    Helt OT nu men är det nån här som haft problem med p-piller? Jag har mått lustigt ett tag nu, mår illa (kan iof bero på magkatarren), känner mej allmänt slö/trött och får en lustig huvudvärk. Börjar misstänka att det är p pillrena jag äter, nån som vet om man kan få sånna biverkningar? Det lustiga är jag jag ätit dom i över 1 år och det har funkat fram tills för ett tag sen. Vet ju inte alls om det beror på dom men jag vill hitta en orsak ju.
    Jag klarar inte alls av p-piller. Spyr konstant av dem.

Men du kanske skall testa så att du inte är gravid  
  • SmillaMilla
    Busbellan skrev 2011-03-29 20:24:34 följande:
    Nej jag vet inte hur lång tid det tar, men jag antar att vi inte behöver vänta på dem innan vi kör glutenfritt eftersom det syntes redan på bilderna.
    Har ni fått bekräftat att det är celiaki eller provar ni bara och ser om glutenfritt hjälper?

Har för mig att dietisten sa att man får välja 5 produkter eller nåt sånt som man får på recept, resten får man betala fullpris för själv och tyvärr har jag hört att produkterna på apoteket inte är riktigt så bra som de som finns i matbutiken
    Hud läkaren sa att det var hudceliaki, prover togs och det skulle ta 6 veckor. Men vi skulle ändå köra glutenfritt, för läkaren var helt säker. Efter två dygn ser vi redan stora förändringar. 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17