• Buttelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

då var det dags igen

gamla tråden:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m49805808.html

tråden med länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m40093529.html

bildis

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m50727877.html

Isabel och Alexander - mina små hjärtan
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-06-16 11:17
    NYA länkar till shopping:

www.familjeliv.se/Forum-21-428/m59470009.html
  • Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17
  • Busbellan
    SmillaMilla skrev 2010-04-21 21:00:13 följande:
    Ja så är det säkert. Jag hade också skjorta o slips på Anton när han döptes. Men kan knappt ha det fotot uppe, för han ser så konstig ut. Som en förkymt gubbe. Men ja smaken är som....
    hihi jag får nog hålla med dig
    Men jag använder visserligen inte skjortor på August nu heller
    Mamma till Nora, August och Ella
  • Theina
    Stormis skrev 2010-04-21 21:03:38 följande:
    Kom ihåg mig om du hittar! Jag hoppas fortfarande på Katvigs randiga på T, men det gapar tomt där. Just nu har jag annars Meandis bastights i ribb. De är ju dock ganska breda om man har ett smalt barn. Fattar inte att fler inte gör bruna? Alla andra plagg görs ju i brunt och brunt på byxor är ju helt ultimat utifrån fläckar etc.
    Exakt så.. letar som en galning också och ingenstans hittar jag just bruna.. ska komma ihåg dig
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • Stormis
    SmillaMilla skrev 2010-04-21 21:03:40 följande:
    Åhhh det låter också fint. Hade ni det på dopet?
    Jepp, under dopklänningen och sen bara på mottagningen efteråt. Har bild, men har inte fixat till det ännu. Kanske kan visa imorgon. Liksom bara för att .
    Theina skrev 2010-04-21 21:05:13 följande:
    Exakt så.. letar som en galning också och ingenstans hittar jag just bruna.. ska komma ihåg dig
    Å jag dig!
    ♥♥♥ Storasyster 0710 & lillebror 0912 ♥♥♥
  • Theina
    Stormis skrev 2010-04-21 21:07:10 följande:
    Å jag dig!
    ♥ Linnéa 081005 ♥
  • ängeln83
    Stormis skrev 2010-04-21 21:03:38 följande:
    Kom ihåg mig om du hittar! Jag hoppas fortfarande på Katvigs randiga på T, men det gapar tomt där. Just nu har jag annars Meandis bastights i ribb. De är ju dock ganska breda om man har ett smalt barn. Fattar inte att fler inte gör bruna? Alla andra plagg görs ju i brunt och brunt på byxor är ju helt ultimat utifrån fläckar etc.
    Theina skrev 2010-04-21 20:55:53 följande:
    Jag letar mig galen efter BRUNA tights... någon som vet vart det finns? Vilket märke som helst.. (storlek 92...)..  Och visst finns Molos 'poker' motiv som bodysuit?
    Här finns bruna leggings
    http://bra-barnklader.se/jnydesign-leggings-bruna.html
    ★♥LIAM 07 o MEJA 09★♥
  • SmillaMilla
    Stormis skrev 2010-04-21 21:07:10 följande:
    Å jag dig!
    hihi vad roligt. Måste se om jag hittar en jag med...
  • SmillaMilla
    Theina skrev 2010-04-21 21:05:13 följande:
    Ett par bruna velour lite taightare byxor i stl 92, kommer snart på fb. Jättefina till klänning.
  • Ocikatten
    Busbellan skrev 2010-04-21 21:03:51 följande:
    hihi jag får nog hålla med dig Men jag använder visserligen inte skjortor på August nu heller
    Jag har nog aldrig haft skjortor på nån av mina grabbar? Har köpt en kortärmad till Marcus att ha i sommar och det blir premiär då!
    Tycker det känns lite tight och inte så skönt för mindre men som sagt - smaken är olika!
  • Busbellan

Funderar på ett par gympaskor till åt Ella, men vilken storlek.
    Tror hennes fot är 15,1-15,2 cm
    Ska hon ha skon som är 16 cm eller 16,7 cm?

Tycker egentligen det är lite för mycket med 1,5 cm i gympaskor, men mindre än 1 cm känns ju lite, svårt det här

Mamma till Nora, August och Ella
  • Greksmurfen
    Kristyr skrev 2010-04-21 16:43:13 följande:
    men kan du inte testa hemofer istället för nifrex då? Det är ju nifrex som BM brukar rekomendera, men lyckades får upp järnvärdet med 4 hemofer om dagen förra gången. De ska ju vara snällare än nifrex. Min mage var normal med hemofer, har iof aldrig ätit nifrex.
    nja ingen av dem e vidare snäll=S... har haft båda dem å duroferon med iochemd att jag haft järnbrist episoder till fökjd av min glutenintolerans...
    Zvartaliljan skrev 2010-04-21 19:50:03 följande:
    Jag tog järntillskott redan innan graviditeten och hela tiden men hjälpte ju inte ändå så fick ju det intravenöst till slut. Jag tror jag behöver kolla upp mitt igen, sist låg det på 102 vilket de tyckte var bra (för o vara mig liksom) men jag är ju så jäkla trött hela tiden o har en hemsk huvudvärk... tycker du ska börja direkt nu. Köp Fexim brus, de är lite snällare mot magen än tabletterna.
    mm kanske ska ge brutab en chans, e ju inte kul å va orkeslös... bara ber till gudaran att magen inte ska flippa ut=S.. orkar inte ha massa magkramper nu..... var det dem brustab du åt??.. mitt hb e ju inte lågt lr va ju inte lågt så sist, men ligger ju på runt 150 i vaniga fall (147 vid inskrivningen) å sist 117 så för en annan så är det ju en stadig nedåtgång som jag känner av.....
    man vill ju orka med maxen å busa å så samtidigt som mna ska orka fokusera på jobb å studier med.... blir nog en rund till apoteket imorn...

förresten får man alltid en bekräftelese av zillstar?? gjorde ju 2 beställningar igår å ville att de skulle samfraktas skrev ja i nr 2 beställningen vilket medför att jag ska dra av 29kr....eller ska jag bara lägga ihop dem själv å dra av???
    hur har ni gjort??
    mamma till Maximilian född 081028
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17