Inlägg från: H I L L A |Visa alla inlägg
  • H I L L A

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Helle skrev 2010-10-25 09:20:55 följande:
    God morgon

Vet att det diskuterats kamera här inne förut. Är det någon som har Nikon här eller är det mest Canon användare?

Sen beställde jag en Molo overall igår i 122 till sonen, han är ca 117 cm och blir 5 år till sommaren. 122 är ju för 7 år men de på butiken kunde inte svara på om de trodde den skulle passa eller inte. 128 som är 8 år känns ju jättestort även om han är lång. 

Finns det ingen som har Molo i dessa storlekar till sina barn? 
    Tror du inte 122 blir bra till honom ?
    Min Love är lika lång (6 år) och han har stl 122 i molojackan.

Jag har en Canon 500D och ÄLSKAR den !!!
  • H I L L A
    Helle skrev 2010-10-25 09:41:53 följande:
    Ja, det lutar väl åt en NIkon här med och mannen ska snart till USA så då funderar jag på att passa på. Jag har en Sony men objektivet (det ena) har gått sönder och det är lite osmidigt med tanke på jobbet.
    H I L L A skrev 2010-10-25 09:29:46 följande:
    Tror du inte 122 blir bra till honom ?
    Min Love är lika lång (6 år) och han har stl 122 i molojackan.

Jag har en Canon 500D och ÄLSKAR den !!!
    Jag trodde ju det, men blir osäker när affären inte trodde den skulle passa. Har du någon bild på honom i den?

Har tyvärr ingen bild med jackan på
  • H I L L A
    Helle skrev 2010-10-25 09:55:29 följande:
    Ja, han brukar få beställningar på det mesta när han ska dit
    SmillaMilla skrev 2010-10-25 09:46:12 följande:
    Gahhhhhh har ni sett chillnorway? Någon som vet var man köper dessa? Sååååå fina ju!
     Jaaaaa, så fina. Det finns ett par webshoppar och i min stad finns en affär som jag vet tar in.ok, men hur sitter den i ärmen? bra växtmån?
    Jag tycker den sitter bra i armen, räknar med att han ska kunna ha den till våren.
    Kan ta en bild när han kommer hem från skolan i em om du vill ?
  • H I L L A

1. Vilken vinteroverall har ditt barn?

Hilda -- Nanook, Didriksons, POP
    Melker -- Nanook, Reima, Didriksons, FIX
    Love -- FIX

2. Vilken vinterjacka har ditt barn?

Hilda -- Miniature lila/rosa
    Melker -- POP svartdenim
    Love -- MOLO regnbåge, FIX

3. Vilken vinterbyxa har ditt barn?

Hilda -- FIX
    Melker -- FIX
    Love -- POP & FIX

4. Vilkenmössa har ditt barn?

Hilda -- Oj, massor mössor! Bla POP, småfolk, MOLO, svea
    Melker -- POP, NS, SVEA
    Love -- NS, POP, MOLO

5. Vika vintervantar har ditt barn?

Hilda -- POP, Hestra, Gekås
    Melker -- POP, Hestra, Gekås
    Love -- POP, Hestra, Gekås

6. Vilka vinterksor har ditt barn?

Hilda -- Kavat, Viking goretex, Everest
    Melker -- Kavat, Viking goretex, Viking termo master
    Love -- Viking goretex, Timberland

• H I L L A
    Lillronya -- Ang POP termobyxorna, så kan jag ha dem i stl 146, men anings korta på längden (jag är 160 cm). Så tror stl 146 passar din dotter om hon inte är jätte bred över höfterna ?
  • H I L L A
    Busbellan skrev 2010-10-26 08:03:47 följande:
    God morgon på er!
    Vet ju att det finns endel inredningsproffs här så jag tänkte be om lite tips

Vi ska göra iordning Ellas rum. Antagligen kommer hon delvis få tapet som är röd med vita prickar, men inte i hela rummet. Vad är snyggast att ha på resten? Vitt eller rött?
    Möblerna hon har är ganska neutrala så det är inget som behöver tas hänsyn till direkt. Hon har mest vitt och lite riktigt ljust rosa
    Åhh vad fint med prickar!!! Vitt blir nog bäst till Risk att det blir fööör mycket annars kanske ?
  • H I L L A
    Busbellan skrev 2010-10-26 10:24:41 följande:
    Ja, det är kanske det
    Kan vara så att man tycker det är jättefint från början, men tröttnar ganska fort

Får väl se om det blir det först bara, är ju bara jag som kollat in den. Tyvärr så vill mannen i detta hemmet inte altid låta mig bestämma. Allvarligt, är det inte sånt som de bara inte ska lägga sig i
    Männen har inget med inredning att göra ! Punkt slut
  • H I L L A
    solouniko skrev 2010-10-26 15:49:47 följande:
    Behöver lite råd! Ska köpa en till overall (begagnat) som extra overall och jag velar mellan en Hummel och en Nanook, kan inte ritkigt bestämma mig! Älskade Hummeln vi hade förra året men har hört mkt bra om Nanook också.. Åh att det ska finnas så många fina att välja mellan

Hon har ju en Molo som hon ska ha sen också köpte hennes pappa en akut på Ica Maxi när snön och minusgraderna kom som hon har ute i skogen typ. Vi är där rätt mkt med hunden osv och det är bark och lera och massa annat äckelpäckel överallt så där passar den bra att använda Drömmer Men den är sjukt prasslig och riktigt ful dessutom Kräks  Hennes pappa tänkte ta på henne regnbågen men det var tuuur för han att han inte gjorde det Demon Den hade blivit förstörd innan vintern knappt börjat! Sååå. Nanook eller Hummel?
    Jag säger Nanook !!! Superbra passform, varm, andas suveränt, tål hur mkt vattten/snö som helst, bra ben- och armslut, lätt att ta av och på m.m.
  • H I L L A
    Kristyr skrev 2010-10-26 16:20:56 följande:
    jag har en grön nanook hänger i garderoben i väntan på många minusgrader. Men det fick väl inte så bra betyg i nått test i år Obestämd
    Men vi fick dem, fick inte välja nått annat märke heller för sonen skulle HA nanook
    Det som den inte fick så bra i i testet var i slitagetestet. Men jag tycker Nanook är bra mycket tåligare än tex POP.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17