Inlägg från: Lalalong |Visa alla inlägg
  • Lalalong

Vi som shoppar danska barnkläder del 17

Duntoffla skrev 2010-06-26 10:21:51 följande:
    Lalalong- Fina tjejer i bt! Mysigt med Skansen!
    Tack

Ja, det var mysigt! Fast liiiite för varmt egentligen. Sen blev Klara väldigt trött eftersom man går en bit från min mormor och morfar ner till tunnelbanan. Sen gå från T-banan ner till djurgårdsfärjan, sen gå från färjan upp till skansen. Det låter inte alls långt när man delar upp det i etapper och för oss vuxna är det ju inte det heller. Men för Klaras del gjorde det ju att hon redan var lite mör när vi kom dit. Så när vi sen gått en sväng därinne också så blev hon tröttare än tröttas, sur och gnällig. Älskade 4 års ålder
    Klara 060504, Alva 100117
  • Lalalong
    Ocikatten skrev 2010-06-26 14:04:48 följande:
    Duntoffla: Men herregud vad du handlat till bebis!! Cool Massor av snygga saker, matcha med Lindex velour så blir det kanon! Hjärta

Lalalalong: Låter härligt med Stockholms-semester, funkar det att vara utan bil eller ni lånade på plats? Är lite sugen på att flyga/åka tåg dit med barnen!
    Det funkade  bra att vara utan bil tycker jag, men om jag inte blivit uppmött på stationen av min mormor och även fått sällskap dit när vi skulle åka hem så vet jag inte. Att kånka väskor, barnvagn, 5 månaders och 4 åring, ensam... ingen höjdare! Så det är en liten reservation om man inte känner någon där. Men nu var jag ju själv alltså, hade vi varit både jag och Mattias hade det inte varit några problem överhuvudtaget.
    Sen beror det kanske på också... nu skulle jag ett ärrende på ett sjukhus i sthlm så vi fick låsa in väskor och åka till slussen, och sen tillbaka igen för att hämta väskor o.s.v. Sen ta oss ut dit min mormor och morfar bor, utanför stan. Kanske hade det funkat även som ensam vuxen om man skulle bo på hotell eller liknande i centrala sthlm. Så man inte behövde krångla sig så långt med allting!
    När man väl kommit dit man ska bo och har kunnat lämpa av saker, då behövs det ingen bil. Så visst funkar det att vara utan
  • Lalalong

Här slank det visst iväg lite shopping på LLM... Oskyldig

Daisy kjol, body. Girly rainbow linne, t-shirt och babyklänning, starrainbow linne och Katvig byxdress rosa/rosa. Tungan ute

• Lalalong
    Duntoffla skrev 2010-06-27 08:49:44 följande:
    Oops! Jag sitter där nu och det finns massa fint ju. Särksilt i mindre storlekar
    Ja, jag tycker det fanns en kvar där! Många andra shoppar är utplockade på många strl. Hehe, jag hade en varukorg för 4000 kr först innan jag sållade Oskyldig Drömmer
  • Lalalong
    Duntoffla skrev 2010-06-27 08:57:37 följande:
    Jag sållar nu. Egentligen vill jag har 50% rabatt men köper inte så mkt på rean nu utan det blir några nya Molosar samt ett par småsaker
    Jaa, 50% hade onekligen varit trevligt!
    Jag har lite olika strategier. Till ord. pris köper jag sånt som jag bara måste ha! Sen nu när det är 30% så kör jag på sånt som jag spanat lite på och gärna vill ha men inte vilket pris som helst. När/om det sen blir 50%... då klickar jag hem sånt som jag mest bara funderat lite löst på tidigare Dvs sånt som sållades bort denna gång

Vad hittar du för fint då?
  • Lalalong
    Duntoffla skrev 2010-06-27 09:07:33 följande:
    Jag är lite likadan. På 30% är det sånt som jag inte vill riskera att det tar slut om jag väntar. Men det blir nog inte alls mycket barnklädesshopping i sommar. Jag ska prioritera mig själv på reorna och då måste det vara minst 50%

Jag är så sugen på panseerna och de lilarandiga brallorna. Synd att det inte finns i mer "killmodell" och i större storlekar. Annars hade Noel fått en tröja och ett par byxor. Nu blir det body i panseerna och byxorna till lill*n. Fast 299 kr för en body känns surt, särskilt när de växer så det knakar i den åldern och plaggen är lite svårsålda i de storlekarna.
    Ocikatten skrev 2010-06-27 09:02:29 följande:
    God morgon!
    Här har det natt-shoppats ser jag! Skrattande
    Kul att ni fyndat lite, här knakar skåpen av kläder så jag känner inget behov just nu... Eller rättare sagt så är kontot tomt! Få se om det är några godbitar kvar på slutrean.
    God morgon!

Här behövs inga kläder heller och Traderakontot är rätt tomt men jag måste ha ett par saker inser jag
    Jo, Molo är lite sega på det där med att göra plagg som inte är så uppdelade kille/tjej. Trist! panseerna är såå fina!! Håller med om bodysarna. Alva har en del Molo bodys, men jag tror inte jag har köpt en enda till ord. pris. Det är salg och rea som gäller. Det är först nu till 30% som jag kan börja känna att det är vettigt. Och då har A ändå haft storlekarna länge så det hade inte varit lika bortkastat som om hon bara haft strl 56 i en månad eller nåt, och ändå tycker jag inte det är värt det. Samtidigt förstår jag dem som tycker det! Det är ju ursnygga kläder jö! Solig
  • Lalalong
    Duntoffla skrev 2010-06-27 09:14:56 följande:
    Frukostdags här nu och sen ska jag ta tag i dagen. Det blir nog trädgårdspyssel.

CU
    Ha en bra dag!
  • Lalalong
    Busbellan skrev 2010-07-03 21:32:34 följande:
    Ja, till smalisar är molos linnen perfekt, älskar dem till mina barn då det är svårt att hitta kläder som sitter snyggt på dem annars
    Jag skriver under på det! Har inte riktigt "upptäckt" linnena förrän nu när jag köpte några på salgen mest för att testa. Trodde inte det skulle vara något för Klara egentligen, men ajaj så bra hon klär i linnena och de sitter verkligen snyggt, och hon är också en spinkis.
  • Lalalong

Åhh, fick hem en laddning kläder från LLM idag. (och nu har de sänkt till 40%, men det kunde jag ju inte veta häromdagen så jag är inte bitter ). Så nöjd med allting. Speciellt prästkrageskorna är ju helt ljuvliga Förutom det är det Butterflies kjol, knapp t-shirt och summersuit, Flowerfield t-shirt, rainbowStars leggings, Svart Stars, leggings och kjol och klänning randig i svart och vitt med Stars på magfickan. Fiiiint!

• Lalalong
    Buttelina skrev 2010-07-07 14:37:09 följande:
    åhh vilken fiiin shopping! vill gäärna se bild på med den randiga klänningen. hur var den i strl?
    Har en tjej som inte alls är glad för att prova kläder, men jag ska göra ett försök och ta ett kort
    Annars är det till att ta på kläderna som i att "nu ska du klä på dig", eller "vi får byta kläder, det är smutsigt". Och då tar hon det inte av sig sen
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 17